اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

معدن

نکته قابل توجه در زمینه معادن سنگ گچ در ایران این است که به دلیل وقوع معادن سنگ گچ خام در لایه های بیرونی زمین، هزینه های استخراج آنها بسیار اندک است. این موضوع هزینه های تولید گچ در ایران را نسبت به سایر نقاط دنیا بسیار کمتر می کند، به گونه ای که برای این محصول در حال حاضر مشتری بالقوه بسیاری در کشورهای هند، چین، پاکستان و آسیای مرکزی وجود دارد.

با توجه به این موضوع که سنگ گچ خام در ایران بسیار سهل الوصول است، بدون شک خرید این محصول برای بازرگانان جهت صادرات به کشورهای مختلف بسیار مقرون به صرفه است و برای کشور ارزآوری مطلوبی به همراه دارد.اما نکته قابل توجه در رابطه با معادن گچ در ایران این است که به علت سنتی بودن روش های بهره برداری از معدن، فرسودگی ماشین آلات و عدم دانش کافی مدیران معادن امروزه استخراج قابل توجهی انجام نمی گیرد و کارخانه ها علاقه ای به فروش این محصول ندارند و فقط به میزان مصرف خود از معدن برداشت می کنند.

گچ جزو مصالحی است که در صنایع ساختمان سازی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و به علت ویژگی هایی که دارد از زمان های قدیم در امر ساخت مسکن مورد استفاده قرار می گرفته است. در بسیاری از ساختمان های قدیمی به ویژه دوران صوفیه که بیشتر آنها در اصفهان موجود است، گچ نقش موثری داشته و گچبری های بسیار زیبایی از آن دوران باقی مانده است. گچ به علت خواص خود از نخستین قدم در ایجاد یک بنا که پیاده و مشخص کردن حدود زمین و به اصطلاح برای ریختن رنگ اطراف زمین مورد نیاز بوده و همچنین تا آخرین مراحل کار ساختمان سازی شامل سفیدکاری و نصب سنگ مورد نیاز است و حتی در نقاشی ساختمان هم از گچ استفاده می شود.

همچنین از سنگ گچ برای تامین کود ارگانیک کلسیم و سولفات در مصارف کشاورزی برای حاصلخیز کردن خاک و بهینه کردن خاک های شور استفاده می شود و می توان از آن برای تولید سولفات آمونیوم و لوازم آرایشی، بهداشتی و دارویی استفاده کرد و همه این فناوری ها در کشور ایران نیز وجود دارد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>