اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


معدن


مرحله اکتشاف معدن

مرحله اکتشاف در ادامه مرحله پی جویی قرار دارد که هدف آن تعیین حدود و ارزیابی پی جویی هاست. در اکتشاف، شکل هندسی، گستره و ارزش یک کانسار را با استفاده از تکنیک هایی مشابه پی جویی ولی با دقت بیشتری تعیین می شود.مراحل پیشرفت در اکتشاف معدن را می توان به این صورت بیان کرد:

  • نواحی تعیین شده بر اساس روش پی جویی از طریق تکنیک های اکتشافی کاملا مشخص می شوند.
  • به صورت بخشی و همچنین در کل منطقه مشخص شده، نمونه برداری انجام شده و به عبارت دیگر کانسار کانی صورت می پذیرد و نمونه ها تجزیه می شوند.
  • تناژ و عیار را از طریق اطلاعات به دست آمده از نمونه ها تعیین و با استفاده از تناژ و عیار برآورد شده درآمد حاصل را محاسبه کرده تا در نهایت مقدمات انجام مطالعات امکان سنجی معدنکاری فراهم شود.

اکتشافات معدنی در ایران

از مساحت یک میلیون و 648 هزار و 195 کیلومتر مربعی ایران تنها 10 درصد آن تحت عملیات اکتشافی قرار گرفته است. عمق اکتشافات ذخایر معدنی در برخی از کشورهای دنیا به بیش از 80 متر رسیده، در حالی که در ایران این میزان به حدود 20 متر رسیده است و این موضوع نشان می دهد که در این زمینه ایران حدود یک چهارم میانگین جهانی قرار دارد و این عقب ماندگی باید با استفاده از فناورهای جدیدی جبران شود. اکتشافات معدنی در ایران به نحو سنتی، با فناوری سه دهه پیش و به صورت سطحی تا نیمه عمیق انجام می گیرد.

ریسک اکتشافات معدنی

در سراسر جهان، اکتشاف معدن، فعالیتی با ریسک بالا به شمار می رود، از این رو هر اندازه که دولت ها ریسک اکتشافات را بپذیرفته و هزینه آن را بپردازند، بخش خصوصی بیشتر تمایل پیدا می کند تا وارد حوزه اکتشاف معدن شود. اما زمانی که بخش خصوصی وارد عرصه اکتشاف می شود، چون بخش خصوصی باید ریسک کار را قبول کند، تلاش می کند تا با پایین ترین هزینه این کار را انجام دهد و زمانی که با هزینه پایین این کار انجام شود، بسیاری از ذخایر به درستی اکتشاف نشده یا ناشناخته باقی می مانند، به ویژه اینکه همه ذخایر روی سطح زمین دارای رخنمون مشخص برای دستیابی معدنکاران نیستند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>