اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

مفهوم مدار در مبانی الکترونیک:
مدار در مبانی الکترونیک یک مسیر کامل و بسته است که از طریق آن جریان الکتریکی می تواند جریان یابد.

مبانی_الکترونیک

به عبارت دیگر، یک مدار بسته می تواند جریان برق بین منبع و زمین را امکان پذیر کند. یک مدار باز جریان برق بین منبع و زمین را قطع می کند.

هر چیزی که بخشی از این سیستم بسته است و اجازه می دهد برق بین منبع و زمین جریان یابد، بخشی از مدار محسوب می شود.

مدار باز و بسته

نکته بسیار مهم بعدی که باید در نظر داشته باشید این است که باید از برق مدار استفاده شود.

به عنوان مثال، در مدار شکل زیر، موتوری که جریان برق در آن جریان دارد، نسبت به جریان الکتریسیته مقاومت نشان می دهد. بنابراین، تمام برق عبوری از مدار در حال استفاده است.

مقاومت الکتریکی

به عبارت دیگر، باید چیزی بین سر مثبت مدار و زمین وجود داشته باشد که در برابر جریان الکتریسیته مقاومت داشته باشد و از آن استفاده کند.

اگر ولتاژ مثبت مستقیماً به زمین متصل شود و ابتدا از چیزی که مانند موتور مقاومت ایجاد می کند عبور نکند، موجب اتصال کوتاه می شود. این بدان معنی است که ولتاژ مثبت مستقیماً به زمین متصل می شود.

به همین ترتیب، اگر الکتریسیته از طریق یک قطعه (یا تعدادی از قطعات) عبور کند که مقاومت کافی به مدار اضافه نکند، اتصال کوتاه رخ می دهد.

اتصال کوتاه اتفاقی منفی به حساب می آید، زیرا موجب گرم شدن بیش از حد باتری و/یا مدار می شود و ممکن است به آتش سوزی یا انفجار بینجامد.

بسیار مهم است که از اتصال کوتاه جلوگیری کنید و مطمئن شوید که ولتاژ مثبت هرگز مستقیماً به زمین متصل نمی شود.

با وجود این، همیشه به خاطر داشته باشید که برق همیشه مسیری را که کمترین مقاومت را در برابر زمین دارد دنبال می کند.

این بدان معناست که اگر ولتاژ مثبت را انتخاب کنید که از موتور به زمین عبور کند یا سیم را مستقیماً به زمین وصل کنید، جریان از سیم می گذرد، زیرا سیم کمترین مقاومت را ایجاد می کند.

این بدان معناست که با استفاده از سیم برای دور زدن منبع مقاومت مستقیم به زمین، یک اتصال کوتاه ایجاد کرده اید. همیشه اطمینان حاصل کنید که هرگز ولتاژ مثبت را به طور همزمان به سیم وصل نکرده اید.

همچنین توجه داشته باشید که یک سوئیچ هیچ گونه مقاومتی به مدار نمی افزاید و به سادگی افزودن یک سوئیچ بین منبع و زمین یک اتصال کوتاه ایجاد می کند.

دو روش سری و موازی وجود دارد که با استفاده از آن می توانید اجزا را به هم متصل کنید.

مدار سری و موازی

وقتی همه چیز به صورت سری سیم کشی می شود که جریان یکسانی از آن ها عبور کند. در شکل بزرگ تصویر بالا، موتور، کلید و باتری همه به صورت سری وصل شده اند زیرا تنها مسیر جریان برق از یکی به بعدی و بعدی است.

هنگامی که قطعات به صورت موازی سیم کشی می شوند، برق به طور همزمان از همه آن ها از یک نقطه مشترک به نقطه مشترک دیگر عبور می کند.

در شکل بالایی و سمت راست تصویر بالا، موتورها به صورت موازی سیم کشی می شوند، زیرا برق از هر دو موتور از یک نقطه مشترک به نقطه مشترک دیگر می رود.

در شکل پایینی سمت راست تصویر بالا، موتورها به صورت موازی سیم کشی شده اند، اما جفت موتورهای موازی، سوئیچ و باتری ها به صورت سری وصل هستند.

بنابراین، جریان به طور موازی بین موتورها تقسیم می شود، اما همچنان باید به صورت سری از یک قسمت مدار به قسمت دیگر منتقل شود.

اگر این هنوز درک این موضوع برایتان دشوار است، نگران نباشید. وقتی شروع به ساخت مدارهای خودتان کنید، همه این ها روشن می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>