اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

معدن

ماشین آلات معدنی اعم از ماشین آلات حفاری، استخراج و حمل و نقل، در قرون اخیر به عنوان ابزاری کارآمد استفاده و موجب افزایش بسیار زیاد حجم تولید در معادن شده است. این ماشین آلات پیشرفته توانسته اند روش های نوینی در معدنکاری ایجاد نمایند و سرعت تولید مواد اولیه را بالا ببرند به طوری که امروزه استفاده از این ماشین آلات به عنوان ابزار جز جدا نشدنی این صنعت گردیده است.

این ماشین آلات عموما از ابعاد بالایی برخوردار هستند تا برای این حجم تولیدی بالا مناسب باشند. یکی از این ماشین ها اکسکاواتور بیل چرخشی که بزرگ ترین ماشین حفاری دنیا شناخته می شود. در ادامه به معرفی این دستگاه می پردازیم.

معرفی اکسکاواتور بیل چرخشی (Bucket Wheel Excavator)

این ماشین یک از بزرگ ترین و متداول ترین ماشین آلات مورد استفاده برای حفاری و استخراج در معادن روباز و به خصوص معادن زغال است. این ماشین قادر است تا با کمک قسمت اصلی خود یعنی چرخ بزرگی که دارای بیل هایی شبیه به سطل است که با هر چرخش این سطل ها با مواد معدنی برخورد می کنند و پر می شوند، در زمین های نرم و نسبتا سخت عملیات استخراج را انجام دهد.

این مواد معدنی استخراج شده سپس بر روی نوار نقاله ی داخل این ماشین ریخته شده و به قسمت بارگیری منتقل می شوند. بزرگ ترین نمونه ساخته شده این دستگاه متعلق به کشور آلمان می باشد که در واقع بزرگ ترین ماشین متحرک جهان لقب گرفته است. این ماشین غول پیکر می تواند روزانه 200 هزار تن ماده معدنی را استخراج کند. همچنین این وسیله می تواند سرعت باطله برداری ماده معدنی را بالا ببرد.

از مشخصات این غول عظیم دنیای ماشین آلات معدنی می توان به ابعاد بسیار زیاد آن اشاره کرد. این ماشین دارای 28 بیل یا جام جهت استخراج ماده معدنی می باشد و قطر چرخ حفاری آن 26 متر است. وزن آن 45 هزار تن با طول 240 متر و ارتفاع 90 متر بوده و می تواند با سرعت 0.6 کیلومتر بر ساعت حرکت کند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>