اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

رول فرمینگ

وکیوم فرمینگ اغلب برای شکل دهی به ورق های پلاستیکی مورداستفاده قرار می گیرد. این عملیات با اعمال حرارت مستقیم یا القائی همراه است. درواقع در این عملیات بعد از قرارگیری شیت در قسمت ورق گیر دستگاه، هیتر حرارت مستقیم را به شیت اعمال کرده، در این حالت که شیت حالتی خمیری به خود گرفته قالب به شیت نزدیک شده و ضمن تخلیه هوای بین ورق و دستگاه فرم دهی تکمیل می شود. البته لازم به ذکر است که این فرآیند قابل استفاده برای ورق های نرم می باشد. در همین راستا نیز انواع روش های وکیوم فرمینگ شامل موارد زیر می شود:

وکیوم فرمینگ یا شکل دهی با خلأ

وکیوم فرمینگ یا وکیوم فرم دهی به ورق های با گرما نرم شده که توسط حرارت مستقیم یا القائی و تخلیه هوای ما بین ورق و قالب موجب شکل پذیری ورق همانند قالب است می گویند. به طورکلی در این فرایند ابتدا ورق پلاستیکی حساس به حرارت (ترموپلاست) تا حدی حرارت می بیند تا نرم و انعطاف پذیر شود، سپس این ورق نرم شده و به کمک وکیوم هوا روی قالب گذاشته شده و روی قالب کشیده می شود و شکل قالب را به خود می گیرد.

درواقع فرآیند ترموفرمینگ در دو مرحله ی گرمادهی و شکل دهی صورت می گیرد که در مرحله ی گرمادهی ورقه های پلاستیکی در فاصله ی معینی از المنت های حرارتی قرارگرفته و نرم می شود و در دومین مرحله شکل ورقه های انعطاف پذیر را روی قالب های حفره دار می گذارند که خلأ موجود در قالب باعث کشیده شدن پلاستیک به درون قالب می شود. بعد از فرم دهی و سخت شدن ورقه ی پلاستیکی درنهایت قطعه را از قالب جدا می شود و قسمت های اضافی بریده می گردد.

شکل دهی با فشار هوا

در این روش ورقه های پلاستیکی انعطاف پذیر اعمال نیرو توسط فشار هوا از سمت بالا روی ورق قالب می باشد. در این حالت ورق به درون حفره قالب کشیده می شود. لازم به توضیح است که برای بیرون راندن هوایی که در بین ورق و قالب به دام افتاده است باید منافذی در قالب تعبیه شود تا فرایند شکل دهی با فشار هوا به بهترین نحو عملیاتی گردد.

شکل دهی مکانیکی

در این روش ورق پلاستیکی حساس به گرما، بین دو قسمت مثبت و منفی قالب قرار می گیرد. در نهایت به صورت مکانیکی با نیروی مستقیم از قسمت مثبت قالب به پلاستیک فشار می آورد و ورق به درون حفره های قالب منفی کشیده می شود. در همین راستا لازم به ذکر است که از برجسته ترین مزیت های این روش دقت ابعادی بهتر محصول و دقیق تر بودن جزئیات هندسی آن در هر دو طرف قطعه نسبت به دو روش دیگر است و تنها مشکل این روش نیاز داشتن به دو قسمت مثبت و منفی قالب است که درنتیجه موجب هزینه بالای تولید می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>