اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

رول فرمینگ

مهم ترین عضو یک خط رول فرمینگ، دستگاه نورد است. چراکه دستگاه نورد نیرو و پشتیبانی لازم را به غلتک ها وارد می کند که باعث شکل دهی به فلز می شود. جالب است بدانید که در این حوزه تنوع در طراحی دستگاه های نورد نامحدود است اما می توان آن ها را در دسته های زیر طبقه بندی کرد که ازجمله آن ها انواع دستگاه های معلق، دوپلکس، دوپلکس ترکیبی، استاندارد و صفحه ای اشاره کرد.

همچنین لازم به ذکر است که دستگاه هایی که در هیچ یک از دسته های بالا قرار نگیرند را می توان به عنوان دستگاه های نورد خاص در نظر گرفته می شوند.در یک نگاه کلی تر می توان مطرح کرد که ورق هایی که از طریق نورد گرم با حداقل ضخامت تولید می شوند معمولاً روی آن ها پس از اسید شویی، عمل کاهش ضخامت و یا تغییر شکل از طریق فرایند نورد سرد انجام می پذیرد. درواقع می توان گفت که کاربرد نورد سرد کاهش ضخامت با دقت ابعادی موردنظر ورق های فولادی می باشد.

همچنین در این فرایند رول فرمینگ سرد می توان به صاف کردن ورق ها در طول عملیات نیز اشاره کرد بدین صورت که از این طریق غلتکی که شامل دودسته غلتک با قطر کم است انحنا ورق را که در فرایند قبل به وجود آمده را برطرف می نماید و با بیرون آمدن از غلتک صاف می شود. در حقیقت هدف از رول فرمینگ سرد کاهش ضخامت ورق تحت فشار بسیار بالا می باشد که معمولاً در دمای اتاق و حداکثر تا 200 درجه سانتی گراد انجام می گردد.

در این روش سرد، برای موفقیت آمیز بودن فرآیند مواردی چون خصوصیات دستگاه رول فرمینگ ورق، مهارت طراح ابزار، کیفیت و عملکرد ابزار طراحی شده، مهارت اپراتور، نحوه استقرار ابزار و میزان شکل پذیری نوار ورق تأثیرگذار است. کاربرد این فرایند در صنایع ورق کاری بسیار متنوع است به نحوی که محدوده ای از قطعات با دقت پایین تا قطعات حساس و دقیق را پوشش می دهد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>