اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

رول فرمینگ

کاربرد روش گرم برای فرم دهی ورق های باضخامت بالا می باشد. به طورکلی در این روش دمای ورق های فلزی را به حد خیلی زیادی بالا می برند تا به فرم دهی ورق های ضخیم کمک کنند. نورد گرم نسبت به نورد سرد طرفداران کمتری دارد و محصولات تولیدشده با این روش مصارف کاربردی محدودی دارند.محصولاتی همچون تیرآهن، نبشی یا ورق های فرم دهی شده ضخیم مثل پلیت ها به روش نورد گرم رول فرمینگ می شوند.

انجام عملیات رول فرمینگ ورق به روش نورد گرم نیاز به دقت فراوان در تنظیم دمای موردنظر دارد چنانکه تغییر دما، کم وزیاد شدن حرارت ممکن است منجر به نابودی محصولات شود. به همین علت است که فقط تعداد معدودی از کارخانه ها از روش نورد گرم استفاده می کنند.همان طور که میدانید ورق گالوانیزه که پوششی از جنس فلز روی بر سطح خود دارد در انواع رنگ ها تولید می گردد.

از طرفی رنگ آمیزی ورق های گالوانیزه با استفاده از اسپری یا با قرارگیری در کوره های خاص انجام می گیرد. ورق های گالوانیزه باضخامت 6 تا 18 میلی متر را با استفاده از دستگاه های فرمینگ در طرح های متنوعی فرم می دهند. در همین راستا نیز یکی از شیوه های سنتی در شکل دهی این محصول طرح سینوسی می باشد.

طرح سینوسی شکلی شبیه به امواج دریا دارد که اغلب از ورق گالوانیزه با این طرح در ساخت سقف شیروانی و یا سقف های کاذب مورداستفاده قرار می گیرد. همچنین قابل ذکر است که روشی دیگر در فرم دهی ورق های گالوانیزه طرح ذوزنقه می باشد. به طورکلی این طرح بیشتر در مکان های پرتردد با هوای مرطوب مناسب است. البته این روش خود سه نوع مختلف دارد.

ورق گالوانیزه دامپا که برای استفاده در پوشش سقف یا قسمت های داخلی دیوار استفاده می شود. طرح نما برای ساخت سطوح شیب دار و طرح نما برای سطوح خارجی و یا سوله ها کاربرد دارد. ورق های گالوانیزه با رنگ و طرح های بسیار جذاب همین طور به دلیل مقاومت بسیار بالا در برابر عوامل محیطی از محبوبیت خوبی بین مشتریان برخوردار است. این محصول ضمن ایجاد زیبایی در شکل ظاهری بنا، وزن کمی دارد که وزن کم آن باعث بالا رفتن مقاومتش در برابر زمین لرزه، سهولت در حمل ونقل و اجرا و همچنین کاهش هزینه ها شده است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>