اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

لیفتراک

درواقع شناخت اجزاء تشکیل دهنده دستگاه لیفتراک می تواند در درک چگونگی عملکرد و انتخاب انواع ماشین های مناسب و باکیفیت بسیار بااهمیت می باشد. با توجه به همین مسئله نیز می توان اجزای یک دستگاه لیفتراک را شامل:

بدنه لیفتراک

به طورکلی این قسمت را می توان اساس دستگاه لیفتراک دانست که از دکل، محور، چرخ، وزنه ی تعادل، حفاظ بالایی و منبع انرژی تشکیل شده است. لازم به ذکر است که این قسمت ممکن است دارای مخزن سوخت و مایع هیدرولیک که در هنگام مونتاژ دستگاه به آن ها اضافه می شود.

وزنه ی تعادل

این بخش وزنه ای (حجم) است که در پشت قاب لیفتراک قرارگرفته است. هدف از قرار دادن این وسیله، به تعادل درآوردن لیفتراک در هنگام بالا بردن اجسام است. درواقع لازم است بدانید که در لیفتراک های برقی باتری های سربی اسیدی به عنوان وزنه ی تعادل نیز انجام وظیفه می کنند.

اتاقک ماشین لیفتراک

اتاقک ماشین لیفتراک قسمتی است که شامل یک صندلی برای اپراتور لیفتراک می باشد که شامل: پدال های کنترل، فرمان، اهرم و داشبورد است که امکان خوانش را برای اپراتور نیز فراهم می آورد.

حفاظ بالایی

یک سقف فلزی است که توسط میله هایی در هر زاویه حمایت می شود و برای محافظت از اپراتور در مقابل افتادن چیزی تعبیه شده است. به طورکلی در برخی از ماشین های لیفتراک حفاظ بالایی یا همان گارد در هنگام مونتاژ لیفتراک تعبیه می شود.

منبع انرژی ماشین لیفتراک

این قسمت ممکن است یک موتور احتراق داخلی باشد که توسط گاز LP، سی ان جی، سوخت گازوئیلی یا دیزلی کار می کند. انرژی موتورهای لیفتراک توسط باتری و یا سوخت سلولی حمایت می شوند. لازم به ذکر است که موتور الکتریکی در ماشین های لیفتراک معمولاً از نوع جریان مستقیم (DC) و یا جریان متناوب (AC) می باشد. سیلندرهایی برای خم کردن: سیلندر هیدرولیکی در بدنه و دکل لیفتراک نصب شده اند. سیلندرهایی برای خم کردن در قسمت دکل های جلویی و عقبی برای کمک به موتور در حین بالا بردن اجسام نصب شده است.

دکل

یک قطعه ی عمودی است که وظیفه ی بالا و پایین آوردن اجسام را انجام می دهند که از یک ریل به هم پیوسته تشکیل شده است که پایداری جانبی را فراهم می کند. این ریل های به هم پیوسته ممکن است دارای رولر و یا بوشینگ باشند. به طورکلی دکل به صورت هیدرولیکی کار می کند و مستقیماً توسط یک یا چند سیلندر هیدرولیک حرکت می کند. این قطعه ممکن است به بدنه ی اصلی و یا محور جلو نصب شده باشد. درواقع انواع مختلف کانتینرهای دکل به لیفتراک اجازه می دهد بدون افزایش وزن کمی بالا رود. این برای زمانی که بخواهیم پالت هایی را جابجا کنیم مفید است.

گارد ماشین لیفتراک

این قسمت یک بخش ضمیمه شده برای شاخک ها می باشد و یا ضمیمه ی فایل های دیگر می باشد. این بر روی لیفتراک نصب شده است و ریل های دکل ها را به وسیله ی زنجیرها و یا اتصال مستقیم به سیلندرهای هیدرولیک حرکت می دهد؛ مانند دکل ها گارد نیز ممکن است دارای رولر و یا بوشینگ برای حرکت به سمت دکل ریل های به هم پیوسته باشد.

شاخک لیفتراک

شاخک ها دارای یک بسط طولانی مانندِ بازوها هستند که به Carriage وصل می باشند. چنگال ها برای پشتیبانی از پایین بار مورداستفاده قرار می گیرند و همین طور برای بلند کردن پالت موردنظر چنگال ها در داخل محل موردنظر در پالت قرار می گیرند و امکان جابه جایی و بلند کردن را فراهم می کنند. در عرض های متنوعی تولید می شوند و از راست به چپ بر روی Carriage تنظیم می شوند.

قسمت های الحاقی

به طورکلی این قسمت دارای مکانیزمی است که به گارد وصل شده است و به طور موقت و یا دائم برای حفظ تعادل بار مناسب می باشد. برخی از این الحاقی ها شامل ساید شفت، فایل پیوست اسلیپ شیفت، گیره های حمل مقوا، گیره های چندمنظوره، روتاتورها و سایر موارد می باشد.

چرخ ماشین لیفتراک

چرخ نیز یکی از مهم ترین بخش های دستگاه لیفتراک می باشد. به طورکلی به منظور استفاده از ماشین در فضاهای بسته مانند انبار از دستگاه هایی با تایر سولید و برای فضاهای باز از لیفتراک با تایر پنوماتیک استفاده می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>