اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


لیفتراک


جک پالت های دستی

به طورکلی این نوع از سیستم ها یکی از ساده ترین انواع لیفتراک می باشد که در بعضی مواقع حتی آن را جزء گروه لیفتراک نیز نمی دانند و یکی از شایع ترین شیوه ها در جابه جایی دستی پالت و بار می باشد. لازم به ذکر است که جک پالت های دستی فقط به منظور جابه جایی به شما کمک می کند و اگر نیاز به ارتفاع دادن به بار هستید باید از نوع های دیگر استفاده کنید.

جک پالت های موتوری

جک پالت های موتوری یا برقی با استفاده از نیروی باتری موجود بر روی آن کار می کنند و به کار شما سرعت می بخشند چون دیگر نیازی نیست به صورت دستی این کار را انجام دهید و حالت های مختلفی دارد، در بعضی مواقع اپراتور به صورت پیاده با آن کار می کند، گاهی به صورت ایستاده و سوار بر محل اپراتور و حتی گاهی محلی برای نشستن دارد که با فرمان می توانید عمل جابه جایی را به راحتی با جک پالت برقی بعد از آموزش لازم انجام دهید.

لیفتراک های دارای وزنه تعادل

لیفتراک های وزنه تعادل معروف ترین و متداول ترین نوع در بین لیفتراک ها می باشد که اپراتور در دستگاه می نشیند و در پشت لیفتراک وزنه تعادلی برای برقراری تعادل دستگاه قرار دارد و با چنگال ها در جلو دستگاه اپراتور می تواند بار را جابه جا کند. به طورکلی لیفتراک های وزنه تعادل با سوخت های مختلفی می تواند تغذیه شود که ازجمله آن می توان گازوئیل، بنزین، گاز مایع، نیروی برق و... که هرکدام مزایا و معایب خود را دارد.

برای مثال لیفتراک دیزلی، لیفتراک بنزینی-گازی سریع تر از لیفتراک برقی می باشند و ظرفیت های بالاتری را جابه جا می کنند؛ اما به دلیل موارد بهداشتی لیفتراک های سوختی مثل دیزل و دوگانه به دلیل گازهای تولیدی نمی توانند در فضاهای کوچک و بهداشتی کار کنند. لیفتراک های این دسته در دو نوع چهارچرخ و سه چرخ می باشد که در سه چرخ، دوچرخ در جلو و یک چرخ در عقب برای مانور پذیری بیشتر موجود می باشد و بیشتر استفاده از لیفتراک چهارچرخ متداول می باشد.

ماشین های استکر

به طورکلی استکرها به عنوان لیفتراک های پیاده رو شناخته می شود که دارای شاخک است و به بار شما ارتفاع می دهد که در انواع ظرفیت و ارتفاع های مختلف موجود می باشد. جالب است بدانید که در نوع استکر دستی و استکر نیمه برقی اپراتور به صورت پیاده با دستگاه کار می کند اما در نوع استکر برقی جایگاهی برای اپراتور در نظر گرفته شده است که بر روی آن ایستاده قرار بگیرد و داخل سالن حرکت کند. در همین راستا لازم به ذکر است که از این نوع دستگاه معمولاً در انبارهای کوچک، برای بارگیری از کامیون، وانت و... می توانید از این نوع ماشین استفاده کنید.

ریچتراک

ریچتراک نوع دیگری از لیفتراک است که باید آن را بشناسید. اینجا این سؤال پیش می آید که ریچتراک چیست؟ و تفاوت ریچتراک و لیفتراک دسته قبلی در چه مواردی می باشد. درواقع این دستگاه برای کار در داخل انبار و یا بیرون با سطوح صاف طراحی شده است. این نوع لیفتراک به ارتفاع بالایی از قفسه ها (تا 12 متر و گاهی بیش تر) می تواند دسترسی داشته باشد که نامش هم به این دلیل گذاشته شده است و ارتفاع دستگاه به سازنده لیفتراک بستگی دارد.

ظرفیت این نوع از سیستم ها بین 1 تا 2/5 تن می باشد و ریچتراک بالاتر از این ظرفیت خیلی کمیاب می باشد و این به دلیل فضای باری محدود است چون لیفتراک های قوی تر باید بزرگ تر باشند و در این صورت در راهروهای باریک نمی توان از آن ها بهره برد. محل رانندگی اپراتور به صورتی است که باید از کنار دستگاه بنشیند و به راحتی بدون نیاز به چرخش دستگاه تمرکز بالایی بر جلو و عقب دستگاه دارد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>