اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

لیفتراک

تعمیر و نگهداری لیفتراک، شامل دستورالعمل ها، راهکارها و قوانین اصولی است که توسط افراد متخصص و باهدف افزایش طول عمر لیفتراک و بهره وری عملکرد آن اجرا می شود. با توجه به اینکه لیفتراک ها دستگاه هایی پیچیده و گران قیمت هستند، رعایت تمام نکات ایمنی، به ویژه روش صحیح نگهداری از لیفتراک و کار کردن با آن می تواند در این امر مفید واقع شود؛ به طورکلی می توان نکات مهم برای نگهداری لیفتراک را شامل موارد زیر دانست که در ادامه این راهنما به آن ها اشاره می کنیم:

به طورکلی می توان اذعان نمود که بازرسی انواع فیلتر لیفتراک قبل از استفاده، نه تنها را خوبی برای شناسایی زودهنگام مشکلات احتمالی است، بلکه این بررسی ها این اطمینان را حاصل می کنند که لیفتراک قبل از هر بار OSHA یک جابه جایی ایمن دارد و باعث صرفه جویی در وقت و هزینه بیش از انتظار برای تعمیر مشکلات می شود تا اینکه در کار دستگاه اختلال ایجاد کنند. به طورکلی بهترین راه برای پیاده سازی این بررسی های دائمی استفاده از یک چک لیست استاندارد است تا اطمینان حاصل شود که قبل از استفاده لیفتراک، همه مناطق مورد نگرانی موردبررسی قرار می گیرند. برخی از عناصر توصیه شده این لیست چک به شرح زیر می باشد:

  • بررسی شیلنگ
  • بررسی فشار و شرایط تایر
  • بررسی عملکرد کمربند ایمنی صندلی و سطح مایعات دستگاه
  • بررسی چنگال و محافظ سربار
  •  بررسی عملکرد ترمز

برنامه ی نگهداری توصیه شده از سازنده را دنبال کنید

تعمیر و نگهداری لیفتراک شما باید طبق برنامه ارائه شده توسط سازنده باشد. به عنوان مثال، بیشتر تولیدکنندگان توصیه می کنند یک بازرسی یا خدمات عمیق بعد از مدت معینی انجام شود یعنی تغییر روغن در هر 3 ماه یا مقدار مشخصی از استفاده کنید. درواقع اطمینان از انجام کارهایی مانند تغییر روغن، تغییرات تایر در شرایط تایر، تغییر مایعات و فیلترها، تعویض پلاگین جرقه، سرویس ترمز و حرکت درایو و موارد دیگر به موقع انجام می شود، به شما کمک می کند تا از مشکلات غیره منتظره بزرگ تر را که می تواند در زمان، هزینه و ایمنی برای شما به همراه داشته باشد، دوری کنید.

همچنین ازآنجاکه لاستیک برای عملکرد مناسب لیفتراک بسیار مهم است، نگهداری لیفتراک باید شامل بازرسی منظم و سرویس دهی لاستیک باشد. درواقع باید آن ها را به عنوان بخشی از بازرسی روزانه خود بررسی کنید که این بازرسی باید شامل یک فشار و معاینه بینایی باشد تا اطمینان حاصل شود که در شرایط مطلوبی قرار دارند.

لیفتراک خود تمیز کنید

لیفتراک های خود را هفتگی به عنوان بخشی از برنامه نگهداری لیفتراک خود تمیز کنید. پاکیزگی باعث می شود تا لیفتراک شما بیشتر از بهبود جذابیت زیبایی شناختی آن باشد. همچنین عمل تمیز کردن ماشین می تواند از جنبه ایمنی بااهمیت باشد چراکه از رادیاتورهای مسدود شده و سایر مواردی که می تواند هم ایمنی و هم کارآمد لیفتراک را برطرف کند، جلوگیری کند. درنتیجه، شما باید تمیز کردن های هفتگی را به عنوان بخشی از برنامه نگهداری لیفتراک خود درج کنید که این فرایند باید شامل دمیدن رادیاتور، از بین بردن هرگونه عنصر کثیف لیفتراک و تغییر فیلترها کثیف شده می باشد. مسلماً چنین رویه ای به افزایش عمر مفید دستگاه شما نیز می افزاید.

به محض بروز مشکل درصدد برطرف کردن آن برآیید

باوجود چک های روزانه و یک برنامه منظم برای نگهداری لیفتراک، گاهی اوقات ممکن است موارد غیرمنتظره ای رخ دهد که با دستگاه شما ایجاد می شود. به عنوان مثال، یک اپراتور ممکن است متوجه شود که ترمز در حین تغییر آن ها نرم تر می شود، یا ممکن است یک قلع در حین استفاده خم یا شکسته شود. رسیدگی سریع به این موارد عنصر مهمی در جلوگیری از بروز مشکلات بزرگ تر و درعین حال حوادث خطرناک تر است. پرداختن به مشکلات زودهنگام می تواند از بزرگ شدن مسائل کوچک جلوی گیر کند. به عنوان مثال، تعمیر نشت مایع خنک کننده بسیار ارزان تر از آن است که جایگزین کل موتور پس از نشت غفلت باعث خسارت گسترده ای شود.

برای یک برنامه جامع تعمیر و نگهداری لیفتراک ثبت نام کنید

اغلب، راحت ترین راه برای نگهداری صحیح دستگاه های شما امضای قرار دارد تعمیر است. درواقع به یاد داشته باشید که تعمیر و نگهداری لیفتراک یک جزء اساسی در استفاده موفق لیفتراک است. با انجام بازرسی های روزانه، به دنبال برنامه تعمیر و نگهداری توصیه شده از سازنده، چک کردن لاستیک به طور مرتب، تمیز کردن هفتگی لیفتراک، رسیدگی به مشکلات به محض بروز و ثبت نام در یک برنامه جامع تعمیر و نگهداری لیفتراک، می توانید عمر دستگاه های خود را طولانی تر کنید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>