اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سختی گیر

این نوع از رسوب گیرها درواقع نسل جدید سختی گیرهای الکترومغناطیسی هستند. ایده جدیدی که در سختی گیرهای الکترونیکی به کار گرفته شده است که آن ها را از انواع قبلی متمایز می کند، استفاده از جریان AC به جای جریان DC در این نوع از سختی گیرها است. سختی گیرهای الکترونیکی شامل یک یا چند سیم پیچ و یک جعبه کنترل است.

سیم پیچ ها به دور لوله پیچیده می شود و به جعبه کنترل اتصال دارد. بااتصال جعبه کنترل به برق، جریان AC از سیم پیچ عبور می کند. عبور جریان متغیر از سیم پیچ باعث القای میدان الکترومغناطیسی متغیر درون لوله می شود. درواقع می توان اذعان نمود که اساس کار سختی گیر های الکترونیکی، ایجاد میدان های مغناطیسی متغیر با آرایش دوایر متحدالمرکز درون لوله است که یون های مثبت و منفی معلق در آب را تحت تأثیر قرار می دهد.

با توجه به اینکه جریان عبوری از سیم پیچ متغیر از نوع AC است، میدان مغناطیسی القاشده در لوله نیز متغیر خواهد بود. همچنین جالب است بدانید که با توجه به خواص مغناطیسی فلزات آهنی و تأثیراتی که ممکن است بر میدان مغناطیسی القاشده در لوله بگذارند، برای عملکرد دستگاه جنس لوله های مورداستفاده باید از نوع پلاستیکی و یا فلزات غیر آهنی (مسی یا استینلس استیل) می باشد.

فیلترهای مغناطیسی لوله ای نیز ازجمله زیرمجموعه های اصلی فیلترهای رسوب گیر مغناطیسی بوده و عملکردی کاملاً مشابه با سایرین دارد. با این تفاوت که شکل پردازش این نوع از دستگاه ها به شکل لوله ای است. همچنین در همین راستا لازم به ذکر است که فیلتر مغناطیس لوله ای دارای نصبی آسان نیز می باشد.

رسوب گیر مغناطیسی کلمپی

این نوع از رسوب گیرها نیز با توجه به شکلی که دارند به انواع کلمپی مشهور بوده و عملکردی مانند سایر انواع فیلترهای رسوب گیر دارند.یکی دیگر از انواع رسوب گیرهای مغناطیسی انواع فیلترهای رینگی شکل بوده که معمولاً قابل شارژ نیز می باشند. لازم به ذکر است که عملکرد این نوع از سیستم ها نیز کاملاً بر مبنای توضیحاتی که در بخش آشنایی با فیلترهای مغناطیسی دادیم، می باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>