اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


سختی گیر


رسوب گیرهای مغناطیسی عملکردی محدود دارند

به یاد داشته باشید که دستگاه های سختی گیری که با استفاده از میدان های مغناطیسی اقدام به سختی گیری آب می نمایند عملکردی محدود دارند. به این صورت که در بازه ای کوتاه خاصیت اثرپذیری از خود نشان می دهند و هرچه قدر جریان آب از این محدوده دورتر شود، درنتیجه در معرض میدان های مغناطیسی ضعیف تری قرار می گیرد و در فواصل دورتر هیچ تغییری در سختی آن حاصل نمی شود. ازاین رو در لوله کشی های طولانی تر این نوع دستگاه های کارایی چندانی ندارند. همچنین لازم به ذکر است که استفاده از دستگاه های سختی گیر مغناطیسی در مجتمع ها و موسسه های بزرگ به هیچ عنوان توصیه نشود.

سختی گیر مغناطیسی بدون جریان آب کار نمی کند

این دستگاه ها به لوله هایی که حامل آب می باشند متصل می شود و این موضوع بدین معنا است که زمانی که جریان آبی وجود نداشته باشد درنتیجه سختی گیری نیز در کار نخواهد بود. اگر بخواهیم دقیق تر به این مسئله بنگریم، در نکته قبلی اشاره شد که دستگاه های سختی گیر مغناطیسی عملکردی محدود دارند. پس زمانی که آب راکد باشد فقط قسمتی از آب در معرض میدان قرار دارد و بقیه حجم آب همان خاصیت سختی را در خوددارند.

رسوب گیری مغناطیسی مکمل سختی گیرهای رزینی می باشند

جالب است بدانید که در بیشتر مواقع از رزین های سختی گیر، رزین های آنیونی و رزین های میکس بد برای کاهش سختی آب استفاده می گردد که این موضوع بدین معناست، دستگاه های سختی گیر بر پایه میدان های مغناطیسی نوعی مکمل برای این نوع روش محسوب می شود؛ بنابراین نمی توان دستگاه های سختی گیر مغناطیسی را روشی کامل برای از بین بردن سختی آب در نظر گرفت و بایستی از راهکارهای گوناگونی نیز برای کاهش و یا از بین بردن سختی آب در کنار این دستگاه بهره برد.

باعث خوردگی شدید در محل نصب و دیگر قسمت ها می شود

به طورکلی می توان اذعان نمود که زمانی که دستگاه به لوله متصل شود و شروع به کار نماید، دستگاه سختی گیری آب باعث رسوب آندها و کاتدها در بستر لوله می شوند که درنتیجه این مسئله رفته رفته این رسوب باعث خوردگی و از بین رفتن لایه های محافظتی لوله و کاهش حجم آن می شود؛ بنابراین شاید در نگاه اول این نوع خوردگی چندان محسوس نباشد ولی در حقیقت اگر این دستگاه بر روی لوله های مؤسسات به صورت طولانی فعال باشد، عامل خوردگی بوده و باعث خسارت های سنگینی می شود.

سختی گیرهای مغناطیسی رسوبات قبلی را حذف نمی کند

این نوع دستگاه ها نمی توانند رسوبات قبلی را حذف و از بین ببرد و تنها با استفاده از ایجاد میدان های مغناطیسی می تواند تا حداکثر 40 درصد میزان رسوب گذاری را کاهش دهد. این مسئله به این معنا می باشد که عمل رسوب گذاری به تعویق می افتد و با شیب کمتری انجام می شود.

مسدود شدن مجاری جریانات آب توسط دستگاه سختی گیر مغناطیسی

رسوبات فلزات و محلول هایی که در آب باعث سختی می شوند توسط دستگاه های سختی گیر رفته رفته و با گذر زمان درون لوله ها انباشته می شود که درنهایت باعث کاهش قطر لوله و مسدود شدن آن می شود؛ بنابراین می بایست قسمت شاید عظیمی از لوله کشی ها تعویض گردد که این مسئله علاوه بر خسارات سنگین باعث هدر رفت هزینه در مؤسسات بزرگ می شود و باید با برنامه ریزی قبلی انجام گیرد.

پایداری بسیار کم رسوبات تشکیل شده

به یاد داشته باشید که رسوباتی که توسط این دستگاه ها به وجود می آیند بسیار ناپایدار می باشد و حداکثر تا 3٫5 دقیقه در آب به صورت کریستال باقی می مانند؛ یعنی رسوباتی مانند کلسیم ها و کربنات ها زمانی که توسط این دستگاه ها به وجود می آیند به سادگی در آب دوباره حل می شوند زیرا خاصیت حلال پذیری بسیار بالایی دارند. درنتیجه نمی توان به دستگاه های سختی گیر مغناطیسی اعتماد کرد تا به طور کامل سختی آب را از بین ببرند.

عملکرد این دستگاه ها شدیداً به سرعت جریان آب بستگی دارد

به طورکلی گفته می شود که برای کارکرد مناسب این نوع دستگاه ها بایستی جریانات آب درون لوله ها همواره در حال حرکت باشد. از طرفی این جریانات بایستی با سرعتی از قبل تعیین شده باشد در چنین حالتی میزان کاهش رسوب 80 درصد است. ولی در سرعت های 1 الی 1٫5 متر بر ثانیه که اکثر توسط لوله کش ها تعبیه می گردد این میزان به 40 در صد کاهش می یابد که بهره وری بالایی به حساب نمی آید.

راه اندازی مدل فلنجی این نوع دستگاه ها نیاز به قطع لوله دارد

به طورکلی برای نصب مدل فلنچی دستگاه های سختی گیر مغناطیسی نیاز است تا محل نصب که توسط متخصص ها تعیین می شود بریده شود. این مسئله در مؤسسات بزرگ نیاز به برنامه ریزی و تعین وقت قبلی می باشد و باعث هدر رفت زمان می شود. همچنین نصب این دستگاه توسط افراد معمولی میسر نمی باشد و بایستی توسط افراد متخصص در این حوزه صورت گیرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>