اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

خرپا

به طورکلی می توان مطرح کرد که خرپا وارن طراحی بسیار متداول به منظور ساخت پل های واقعی و همچنین مدل پل ها است. جالب است بدانید که برای اولین بار فردی بنام جیمز وارن در سال 1848 در انگلستان نقشه و طرحی را ثبت کرد که بسیاری از آن ها اسم خرپا وارن» را به آن نسبت می دهند. البته لازم به ذکر است که حق ثبت اختراع او بیشتر در مورد روش کار ساختن این نوع از خرپا در مقایسه با یک طراحی بود.

صرف نظر از این تاریخچه کوتاه، خرپا وارن از زمان طراحی تا به امروز بسیار محبوب بوده است و نمونه هایی از آن را می توان در همه جای دنیا یافت. چراکه این خرپا از مثلث های دوطرفه برای پخش بارهای روی این پل استفاده می کند و همان طور که میدانید این مخالف با خرپای نویل است که از مثلث های ایزوکلس استفاده می کند. از نقاط ضعف خرپای وارن نیز می توان به عدم امکان پذیری استفاده از آن ها در سازه هایی که بارهای متمرکز تنها بر یک نقطه وارد می شوند، اشاره کرد.

از دیگر نقاط ضعف این گونه خرپاها می توان به پیچیدگی ساخت و استفاده از مواد و مصالح بیش تر در ساخت آن ها اشاره کرد.خرپای شیروانی یکی از اشکال مختلف خرپا بوده که معمولاً برای سقف استفاده می شود. همچنین لازم است بدانید که ارتفاع خرپای شیروانی در وسط دهانه بیشتر است.

خرپاهای وتر موازی نیز یکی دیگر از شکل های مختلف خرپا هستند که برای پشتیبانی از خرپای سقف در ساختمان های صنعتی و در پل های دهانه متوسط به کار می روند. از این نوع خرپا در شبکه های با طول یکسان استفاده می شود که از این طریق می توان هزینه های ساخت را برای دهانه های بسیار طولانی کاهش داد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>