اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

خرپا

در باب پاسخ سیستم سازه ای خرپای متناوب به بارهای لرزه ای باید اذعان نمود که عملکرد لرزه ای قابل قبول برای سیستم های سازه ای خرپای متناوب به خصوصیات زیر وابسته است که این موارد شامل:

  • سیستم های باربر جانبی و ثقلی ساختمان یکی بوده و یکسان باشد.
  •  همه خرپاها و ستون های باربر ثقلی به سیستم باربر جانبی یکپارچه شده باشد.

در چنین حالتی دهانه های عرضی با طول زیاد به هنگام رخداد شکست ستون ها، توانایی باز توزیع بارهای ثقلی سیستم را محدود می کند و ازآنجایی که طبقه زیرین ساختمان، معمولاً از طبقات بالاتر انعطاف پذیرتر است. معمولاً قاب خمشی در طبقه زیرین با قاب خرپایی متناوب جابه جا می شود. همان طور که میدانید دیافراگم ها با توزیع نیروی تقریباً زیادی بین المان های عمودی، برای مسیر بارهای جانبی حیاتی هستند و این مسئله در طبقات زیرین کاملاً مشهود است.

به طوری که اتصالات دیافراگم به خرپا می بایست تقریباً تمامی برش پایه را از یک طبقه به طبقه دیگر انتقال دهند. طی چنین رویه ای این لرزش های ناشی از زمین لرزه توسط خرپا انتقال یافته و سپس خارج و میرا می شود و طبیعتاً ساختمان از هر نوع ریزشی در امان خواهد ماند.

آشنایی با رویه ساخت و نصب خرپا

در این بخش از سازه افزار به ارائه اطلاعاتی در باب رویه ساخت و نصب خرپا می پردازیم که به شرح زیر می باشد:

اجزای سازنده خرپا

اولین نکته بااهمیت در طراحی، ساخت و نصب خرپاها آشنایی با اجزای سازنده آن می باشد. خرپاها از اجزای مختلفی ساخته می شوند که این اجزای خرپا شامل یال تحتانی، یال فوقانی، اجزای قائم و اجزای قطری می باشد.

اتصالات در خرپاها

برای متصل کردن اجزای خرپا به هم از اتصالاتی مانند پیچ، مهره و پرچ استفاده می شود، این نوع اتصالات گاهی به صورت مستقیم و گاهی به شکل غیرمستقیم انجام می شوند. همچنین با توجه کاربردی که از سازه انتظار داریم می توان از ورق اتصال برای متصل کردن آن ها استفاده کرد. همچنین زمان استفاده از اتصالات باید نهایت دقت را داشت به این دلیل که یکی از مهم ترین دلایلی که باعث خرابی خرپاها می شود باز شدن یا شکستن اتصالات است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>