اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ساختمان

همان طور که میدانید، امروزه به دلیل افزایش جمعیت جهان و درنتیجه افزایش ساخت وساز، حجم نخاله های ساختمانی تولیدشده نیز افزایش چشمگیری یافته است. درواقع اشغال زمین های مفید، افزایش نیاز به زمین برای دفن و کاهش مواد خام ازجمله معضلات تولید بی رویه ضایعات ساختمانی می باشند. ازاین رو خرید ضایعات ساختمانی و بازیافت آن ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.در یک نگاه کلی می توان اذعان نمود که اگرچه هزینه اولیه بازیافت نخاله های ساختمانی بالا می باشد، اما در بلندمدت برنامه ای اقتصادی و بهینه محسوب می گردد.

شاید بتوان گفت هزینه زیاد مصالح اولیه، هزینه حمل نخاله ساختمانی از محل تولید به محل دفن و همچنین هزینه دفن نخاله از مهم ترین عوامل توجیه بازیافت نخاله های ساختمانی به حساب می آیند. لازم به ذکر است که از میان بازیافت نخاله های ساختمانی، بازیافت ضایعات فلزی دارای جایگاه ویژه ای می باشد. خرید ضایعات ساختمانی فلزی و بازیافت آن، ضمن حفاظت از محیط زیست و کاهش تولید گاز گلخانه ای، موجب کاهش قیمت تمام شده محصولات می گردد.

بازیافت آن سبب اشتغال زایی شده و ترکیب آهن قراضه با آهن نو موجب افزایش ناخالصی و درنتیجه بالا رفتن مقاومت کششی و نقطه ذوب آن می شود. علاوه بر بازیافت ضایعات فلزی، امکان خرد کردن قلوه سنگ ها و استفاده مجدد آن ها در پروژه های ساختمانی نیز وجود دارد. بتن یکی از پرمصرف ترین مصالح مورداستفاده در صنعت ساخت وساز می باشد که قابل بازیافت بوده و سنگ دانه های بازیافتی حاصل از آن در ساخت بتن های با درجه اهمیت پایین تر قابل استفاده می باشد.

همچنین از آجرهای سالم تر در کرسی چینی و کف سازی و از آجرهای شکسته می توان در تهیه بلوک های سیمانی و قطعات پیش ساخته استفاده کرد و در کنار آن می توان ضایعات چوبی، پلاستیک و حتی شیشه ها را نیز بازیافت نمود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>