اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

آرش خدایی قائم مقام رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در تشریح مأموریت‌ها و بدنه سازمان هواپیمایی در سخنان خود اظهار داشت: حمل و نقل هوایی را نوعی تسهیل گر برای ایجاد رونق در سایر صنایع موجود در کشور دانست و گفت: درحقیقت تمامی مدهای حمل و نقلی به هم رساننده مصرف کننده و منابع بوده و باعث رونق صنایع در مقاصد گوناگون می شوند.

وی ادامه داد: حمل و نقل هوایی نسبت به سایر مدهای حمل و نقلی دارای امتیازهای فراوانی بوده که قطعا در صورت نبود آن خللی در بهره مندی افراد از امکانات جامعه ایجاد خواهد شد، به عنوان مثال با وجود آنکه در این حوزه زیرساخت مسئله ای مهم به شمار می رود ولی درمدهای دیگر برای ایجاد زیرساخت به هزینه و عملیات اجرایی فراوانی ازجمله جاده سازی و ریل گذاری نیاز داریم در حالی که برای برقراری پرواز علاوه بر ناوگان به دو پایانه مبدأ و مقصد نیاز خواهد بود.

این مقام مسئول با تأکید براینکه اگر عملیات اجرایی انجام شده در حوزه جاده ای و ریلی اقتصادی نباشد تمامی هزینه‌های مصرف شده به هدر می رود گفت: این درحالی است که در حوزه حمل و نقل هوایی چنین اتفاقی روی نداده و محدودیتی در انجام پروازها در خطوط و مسیرهای مختلف و حذف مسیرهای غیراقتصادی و ایجاد مسیرهای کارآمد وجود ندارد.

خدایی در ادامه سخنان خود استقلال نسبی این بخش در استفاده از زیرساخت مسیر، سرعت بالا و دینامیک بودن مسیرهای هوایی را از ویژگی‌های برتر صنعت هوایی در دنیا اعلام کرد و افزود: بدون شک حمل‌و‌نقل هوایی از نظر هزینه مصرفی کاملا دارای یک فضای رقابتی است و به تصور من در آینده ای نزدیک به ارزان ترین مد حمل و نقلی در کشور نیز تبدیل خواهد شد، چراکه گسترش روز افزون و عدم نیاز آن به زیرساخت در مسیر، استفاده از این بخش را اقتصادی و ارزان خواهد کرد.

قائم مقام رئیس سازمان هواپیمایی کشور همچنین با اشاره به این مطلب که آزاددسازی نرخ بلیت در بخش حمل و نقل هوایی باعث ایجاد عدالت در این حوزه شده است گفت: قطعا ترکیب تنوعی قیمت بلیت در بازار باعث تعدد و توزیع سفرها در روزهای گوناگون سال و ماه شد، که خود رونق بخش‌های اقتصادی مختلف در مقاصد گوناگون کشور را در تمامی ایام سال به همراه خواهد داشت.

به گفته خدایی با آزادسازی نرخ بلیت، صنعت هوایی در دهک‌های پایین جامعه نفوذ پیدا کرده که به معنی توسعه صنعت و در نهایت ارزان تر شدن آن خواهد بود.

وی با تأکید براینکه بدون شک تنوع قیمتی در ارائه بلیت هواپیما باعث شد تا دهک‌های غیربرخودار نیز از این فرصت استفاده کرده و از آن بهره مند شدند گفت: خوشبختانه صنعت حمل و نقل هوایی ایران در جهان امروز صنعتی آبرومند بوده و بسیاری از کشورها بهبود و توسعه آن را دیده و به آن اعتماد دارند.

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود از رشد پایدار 10 درصدی حمل و نقل هوایی طی 4 سال گذشته در کشور خبر داد و گفت: حمل و نقل هوایی در برخی از بازه‌ها مانند ایام نوروز طی این مدت بیشترین مسافر را داشته و توانسته جایگاه خوبی بین مردم سایر مدهای حمل و نقل عمومی به دست آورد.

وی همچنین با اشاره به رشد قابل توجه کشور در بخش ناوگان هوایی و بهبود عمر آن طی مدت زمان اخیرخاطرنشان کرد: خوشبختانه در این مدت توانستیم در زمینه ناوبری هوایی خدمات خوبی در حوزه پروازهای عبوری که همگی دارای ابعاد استراتژیک، امینیت ملی و سیاسی برای کشور بودند ارائه دهیم.
خدایی در ادامه را ایران در بخش حمل و نقل هوایی بین المللی به عنوان کشوری توانمند، قابل اتکا و قابل اعتماد در شرایط بحرانی در منطقه اعلام کرد و افزود: این مهم در زمان خدمات رسانی ایران در بحران‌های هوایی نظیر سقوط هواپیمای مالزیایی در اوکراین، بحران سوریه و عراق و همچنین اتفاقات به وجود آمده در قطر برهمگان ثابت شد.

قائم مقام رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در ادامه سخنان خود ارتقای سیستم حمل و نقل هوایی با توجه به رشد جمعیت بالای کشورهای شرق ایران را یکی از چشم اندازهای اصلی سازمان در آینده اعلام کرد و گفت: درحال حاضر وجود شبکه فعال و پویای حمل و نقل هوایی داخلی کشور و برخورداری از بازار پروازهای متداول خارجی به دلیل وجود نیروهای تحصیل کرده و متخصص از نظر ایکائو از مزیت‌های غیرقابل رقابتی ایران در حوزه حمل و نقل هوایی نسبت به سایر کشورهای منطقه هستند که امری قابل توجه به شمار می رود.

منبع: خبرگزاری صما

جایگاه حمل و نقل هوایی در توسعه و اقتصاد کشور
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>