اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

استخر

بدون شک هر بنا و معماری دارای ویژگی هایی است که علاوه بر کاربردی بودن و تأمین نیازهای موردنظر شما، به آرامش شما نیز ختم می شود و به نوعی بر روی نیاز روحی و روانی افراد نیز تمرکز کرده است. ظاهر، نمایش، ابعاد، اندازه، محل، نوع کاربری، نوع سازه، عایق و آب بندی و غیره ازجمله اساسی ترین فاکتورها و ویژگی های مؤثر در ساخت یک استخر ایدئال محسوب می شود. در ادامه به توضیح مختصری از هر یک از این فاکتورها می پردازیم:

ظاهر استخر: این بخش به زیبایی استخر برمی گردد. البته محدودیتی در این زمینه وجود ندارد و شما با توجه به سلیقه خود از هر نوع شکل و ظاهری می توانید استفاده کنید، البته هماهنگی با معماری و ساختمان نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است. به این معنا که به هارمونی و زیبایی ساختمان لطمه ای نزند. در حال حاضر استخرهایی با شکل ظاهری مستطیلی، دایره ای، نامنظم طراحی و اجرا می شود که شکل مستطیلی از پرطرفدارترین آن ها است.

ویو و نمایش استخر: این ویژگی به توکار و روکار بودن اجرای پروژه اشاره می کند و اینکه با ترکیب دیگر متعلقات نظیر پوشش گیاهی و غیره، زیبایی پروژه را دوچندان کرد.

ابعاد و اندازه استخر: این ویژگی نیز به تعداد افرادی که می خواهند از استخر استفاده کنند و فضای موردنظر در محل بستگی دارد. اینکه فضای کمی در اختیار داشته باشید، گزینه ای به جز ابعاد کوچک در اختیار ندارید، البته با دریافت مشاوره و کسب راهنمایی از متخصص، می توان از فضای کم نیز بهترین بهره را برد.

محل اجرای استخر: در حال حاضر طرفداران استخر از ساکنین منزل گرفته تا مکان های عمومی و رفاهی، قابلیت اجرای استخر را دارند که البته هرکدام هزینه های متفاوتی را در برمی گیرد.

هزینه تجهیز استخر خانگی: به دلیل خصوصی بودن، به مراتب بیشتر از نوع عمومی آن می شود.

نوع کاربری استخر: نوع کاربری استخر را نوع نیاز و هدف شما تعیین می کند. ممکن است شما قصد داشته باشید استخر را برای فرزندانتان، فراهم کنید و همین انتخاب به شما این امکان را می دهد تا در فکر تدارک و ایجاد استخر کوچک خانگی برای کودکانتان باشید. ممکن است تصمیم داشته باشید علاوه بر کودکان، افراد بزرگ سال منزل هم از آن بهره مند شوند، بنابراین این موضوع علاوه بر کاربری بر روی ابعاد و اندازه نیز تأثیرگذار است. درواقع همه فاکتورها به صورت زنجیره ای به یکدیگر متصل هستند و همدیگر را پوشش می دهند.

نوع سازه به کاررفته در استخر: این فاکتور به مواد، مصالح و متریال به کاررفته در ساخت استخر خانگی اختصاص دارد.

لبه استخر: یکی دیگر از مهم ترین فاکتورها در ساخت استخر، لبه آن است. لبه استخر باید به گونه ای ساخته شود که از طول عمر بالایی برخوردار باشد و در برابر تغییر دما مقاومت لازم را داشته باشد. ضمن اینکه با توجه به قرار گرفتن افراد پیش از پرش در آب و پس ازآن بر روی این سطح، لازم است که به لحاظ ایمنی سطح لیز و لغزنده ای نداشته باشد. کم ترین هزینه ساخت استخر را می توانید با کمک پیمانکاران و کارفرمایان زبده و باتجربه پرداخت کنید.

عایق و آب بندی استخر: در این بخش درزها به صورت اصولی پر می شود و پوشش داده می شود تا از نشت آب از کف استخر و یا دیواره های آن جلوگیری شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>