اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ویلا

همه چیز با طرح و نقشه شروع می شود. شما باید بدانید که می خواهید ویلای خود را چگونه بسازید. در حقیقت یک مهندس معمار یا ناظر بر اساس همین نقشه است که عملیات ساخت ویلا را پیش می برد. شما باید بدانید که در ویلایت آنچه چیزی می خواهید. آشپزخانه کجا باشد، اتاق خواب ها چگونه باشد، ورودی منزل و استخر و حیاط و...را تعیین کرده باشید.

در طول کشیدن نقشه ی ویلاست که متوجه کم وکاستی های پروژه خواهید شد. بهتر است در این مرحله به سراغ یک مهندس نقشه کش بروید. احتمال دارد که مهندس نقشه کش چندین طرح مختلف در اختیار شما قرار دهد و به این ترتیب شما برای انتخاب یکی از آن ها اقدام کنید.البته هنر نقشه خوانی نیز نیازمند مهارت است. شما باید بدانید که منظور مهندس نقشه کش از علائم و نشانه هایی که در نقشه گذاشته است چه هست.

می توانید به کمک یکدیگر طرح جزئی ویلا را دربیاورید. یادتان باشد که همه چیز باید بر اساس سلیقه شما پیش برود. بنابراین از گفتن چیزهایی که می خواهید در ویلایتان داشته باشید، پرهیز نکنید. اجازه بدهید که مهندس نقشه کش از خواسته های شما باخبر باشد. او خود بهتر می داند که چگونه به بهترین نحو ممکن، نیازهای شمارا روی نقشه پیاده سازی کند. بنابراین مرحله ی نقشه کشی را جدی بگیرید. چراکه بعدازآن دیگر فرصتی برای تغییر نقشه نخواهید داشت چراکه روند ساخت ویلا آغازشده است.

انتخاب زمین ویلا

قبل از هر چیزی باید به سراغ انتخاب زمین ویلا بروید. زمین ویلا می تواند کیفیت ویلا را تضمین کند. اما سؤال اصلی در این مورد، اینجاست که شما اساساً چقدر بودجه دارید؟ چقدر می خواهید برای خرید زمین ویلا هزینه کنید؟ قیمت زمین ها در منطقه ای که تصمیم به ساخت ویلا دارید چقدر است؟

پاسخ به تمام این سؤالات می تواند بسیار راه گشا باشد. اما نکته اینجاست که هر منطقه ای خاک منحصربه فردی دارد. کیفیت خاک می تواند در عملیات گودبرداری و پی ریزی بسیار مؤثر و مفید باشد. یک مهندس معمار باید خاک زمین ویلا را بررسی کنید. آن را ازلحاظ رطوبت و سنگینی چک کند و همه ی نکاتی که در مورد گودبرداری خاک باید موردتوجه قرار بگیرند را در نظر داشته باشد.

گاهی مواقع خاک زمین مرطوب است یا این که میزان فرونشینی خاک زمین زیاد است. در چنین مواقعی باید فونداسیون و پی ریزی ساختمان بر اساس خاک مربوطه انجام شود. بنابراین در انتخاب زمین ویلا به این نکات نیز باید توجه داشته باشید.هم چنین بسیار حائز اهمیت است که میزان رطوبت خاک آنجا را بسنجید. درصورتی که سفره های زیرزمینی در خاک زمین ویلا وجود داشته باشد، توصیه می کنیم یک بار دیگر همه نکات را بررسی کنید.

متراژ زمین نیز بسیار حائز اهمیت خواهد بود. درصورتی که طرح و نقشه ی ویلای خود را آماده دارید باید بررسی کنید که این طرح و نقشه روی زمین ویلا قابل اجرا باشد. برخی از زمین ها، پرتی و اصطلاحاً قناصی دارند. به این ترتیب ممکن خواهد بود که ناچار به تغییر نقشه ی ویلای خود شوید. پس به این نکته حتماً دقت و توجه کافی داشته باشید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>