اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ویلا

اسکلت بندی مشخص می کند که در حقیقت ویلای شما چگونه پی ریزی شده است. در این مرحله معمولاً از میلگردهایی برای مشخص کردن اسکلت بندی ساختمان استفاده می شود. هم چنین توصیه می کنیم که حتماً از بتن هایی استفاده کنید که مقاومت و دوام خیلی خوبی دارند. به این ترتیب تضمین خواهید کرد که عمر ویلایتان بیشتر خواهد بود و به سادگی دستخوش تغییر و آسیب نخواهد شد.

بتن ریزی و اسکلت بندی ساختمان نیز باید تحت نظارت مهندسین انجام شود. معمولاً این مراحل را بسیار جدی می گیرند. چراکه اساس سازه بر بتن ریزی درست خواهد بود. همان طور که می دانید بتن ها انواع و اقسام مختلفی دارند که طبیعتاً هرچقدر که کیفیت بتن انتخابی شما بالاتر باشد، عمر ویلا نیز بالاتر خواهد بود.

احتمالاً شما هم تابه حال شنیده اید که صاحبان ویلا یا ساختمان سازها از اصطلاح دیوارچینی استفاده می کنند. دیوارچینی معمولاً مرحله ی مهمی در ساخت ویلا به حساب می آید. گویی با دیوارکشی ویلا خیال صاحب خانه راحت می شود که روند ساخت ویلا آغازشده است.در حقیقت دیوارچینی ساختمان چارچوب کلی سازه را مشخص می کند. شما در هنگام دیوارکشی ویلا باید به مسیرهای ورودی و خروجی و هم چنین مکان قرارگیری تهویه ی هوا نیز دقت داشته باشید.

در این مرحله اساساً پای استاد بنا و کارگران به ساختمان بازخواهد شد و شما روند ساخت ویلایتان را به طور رسمی آغاز کرده اید. دیوارکشی هم چنین پای تمام غریبه ها را از حریم ویلایتان قطع خواهد کرد. دیوارکشی ساختمان این سیگنال را به دیگران خواهد داد که در این مکان، یک سازه در حال ساخت است و بهتر است که نزدیک نشوند.

اما سؤال اصلی اینجاست که دیوارکشی معمولاً با چه ابزاری و مصالحی انجام می شود. در پاسخ به این سؤال باید بگوییم که تقریباً از هر ابزاری می توان برای دیوارکشی استفاده کرد اما عموم مواقع از آجر و سنگ یا بلوک سیمانی یا سفالی برای دیوارکشی ساختمان سازها استفاده می شود.

البته باید عنوان کنیم که در حال حاضر مصالح ساختمانی نوین تری نیز برای دیوارکشی استفاده می شوند اما ممکن است برای ساخت ویلا چندان مقرون به صرفه نباشند. اما یکی از بزرگ ترین مزیت های مصالح نوین ساختمانی این است که سرعت اجرای پروژه را تا چندین برابر بالاتر می برند. به عنوان مثال دیوارهای سه بعدی می توانند گزینه ی خوبی برای دیوارکشی به سبک نوین باشند اما حقیقت اینجاست که دیوارها گران هستند و خرید آن ها از عهده ی هر ساختمان سازی برنمی آید.

عموماً بلوک های سفالی برای دیوارچینی استفاده می شود که علاوه بر مقاومت مناسب، قیمت ارزان و به صرفه تری نسبت به آجر دارند. در حال حاضر با نگاهی به ساختم آن های نیمه کاره متوجه خواهید شد که بیشتر آن ها از همین بلوک های سفالی ( با سایز 15 سانتی متر و...) استفاده کرده اند.

اما عیب بزرگ بلوک های سفالی این است که داخل آن ها سوراخ هست و به همین خاطر است که برای ساخت آشپزخانه ( به دلیل نصب کابینت) مناسب نیستند. اما به هرحال با توجه به قیمت و سرعت اجرای بالا، یکی از بهترین انتخاب هایی هستند که به هنگام دیوارچینی می توانید در نظر داشته باشید.

همان طور که گفتیم دیوارکشی به جداسازی بخش خارجی زمین ویلا از داخل آن محدود نمی شود بلکه در مرحله ی دیوارکشی باید مرزبندی های داخل خود ساختمان نیز مشخص شوند. گاهی مواقع برای مشخص نمودن جای جای خانه، از دیوارهای کاذب استفاده می شود. این دیوارها که عموماً از جنس فلز هستند، به صورت پیش ساخته آماده می شوند و فضاهای داخلی ویلا را از هم جدا می سازند. قیمت آن ها به نسبت مصالح سفالی و سیمانی گران تر است اما باید بگوییم که سرعت اجرای پروژه و دیوارکشی را بالاتر می برند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>