اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ویلا

اساساً نمای ویلا از نمای ساختمان سازها و کاشانه های شهری خیلی مهم تر است. به همین خاطر است که همه ی سازندگان تلاش می کنند که بهترین متریال و مصالح موجود را برای ساخت نمای ویلای خود به کار بگیرند. در حقیقت هرچقدر که نمای ویلا بهتر و زیباتر باشد، مشخص است که داخل ساختمان نیز زیبا و باسلیقه چیده شده است.همان طور که احتمالاً خود نیز می دانید، انواع و اقسام مختلفی از متریال برای ساخت نمای ساختمان وجود دارد. ازجمله سنگ، چوب، کاشی و...در ادامه می خواهیم به برخی از مهم ترین مصالح ساخت نمای ویلا اشاره کنیم. با ما همراه باشید:

نمای آجری ویلا

یکی از اصلی ترین مصالح ساختمانی، همین آجر است اما نکته ای که باید بدانید این است که از آجرهای نسوز و زیبا برای نمای ساختمان نیز استفاده می شود. این آجرها مقاومت خوبی در برابر شرایط جوی مختلف دارند و به عنوان عایق نیز می توانند عمل کنند. هم چنین طرح و رنگ های متنوعی دارند و همین مسئله باعث می شود تا دست شما برای انتخاب یکی از آن ها باز باشد.

نکته ی مهم دیگری که باید بدانید این است که نمای آجری ویلا باعث می شود که سرعت اجرای کار بالا برود و البته در برابر تغییر رنگ بسیار مقاوم هستند. نماهای آجری حسی از نوستالژی بودن را به خانه می دهند. بنابراین درصورتی که دکوراسیون داخلی ویلای شما حسی از سنتی بودن را دارد، توصیه می کنیم از نمای آجری برای بیرون ویلای خود استفاده کنید.

نمای آجری قیمت مناسب و به صرفه ای دارد و اجرای آن نیز ساده خواهد بود. هم چنین برای چیدن آجرها کنار یکدیگر نیازمند ملاط خاصی نخواهید بود و با استفاده از ریل های فلزی آن ها را کنار یکدیگر قرار می دهند.در حقیقت عدم نیاز به ملات باعث می شود که سرعت اجرای کار بسیار بالا برود. درهرصورت، نمای آجری مزایای بی شماری دارد و علاوه بر این، زیبایی و وقار خاصی می تواند برای ساختمان شما به ارمغان بیاورد.

نمای سنگی ویلا

شاید هیچ مصالحی به اندازه ی سنگ های واقعی و مصنوعی برای ساخت نمای ویلا طرفدار نداشته باشد. در حقیقت گرچه قیمت سنگ بالاتر از دیگر مصالح ساختمانی است اما به خاطر کیفیت فوق العاده و دوام بالا یکی از اصلی ترین مصالح ساختمانی برای ساخت نمای ویلا به حساب می آید.اما اصلی ترین نوع سنگ هایی که برای نمای ساختمان به کار می رود، عموماً سنگ های آهکی یا آذرین هستند. البته که زیبایی و دوام سنگ های آذرین نسبت به سنگ های آهکی بیشتر است اما قیمت بالاتری نیز دارند.

هم چنین باید بگوییم که سطح خیلی از این سنگ ها دارای سوراخ های ریزی است که برای مقاومت ساختمان بسیار مفید خواهند بود چراکه ملاط ساختمانی به داخل این سوراخ ها نفوذ می کنند و باعث چسبیدن نمای ساختمان به دیوار می شوند.البته باید بگوییم که هر سنگی برای به کاربردن در نمای ساختمان مفید نیست. سنگی که در نمای ساختمان به کار می رود باید شرایط و ویژگی های زیر را داشته باشید:

اول ازهمه این که در برابر شرایط جوی مقاوم باشد. به این معنی که با باران و برف دچار تغییر رنگ و کیفیت نشود. هم چنین بتوان از این نوع سنگ، سنگ هایی با تنوع رنگ و جنس ساخت. به این ترتیب دست مصرف کننده برای انتخاب یکی از انواع سنگ های نما بازتر خواهد بود.از مهم ترین ویژگی هایی که یک سنگ نمای ساختمان باید داشته باشد این است که قابلیت برش خوردن و صیقل داشته باشد. به این ترتیب با توجه به شرایط نما می توانید سنگ ها را برش بدهید و سایزهای دلخواهتان را دربیاورید.

بتوان سنگ موردنظر را به راحتی و سادگی نصب و اجرا نمود. درصورتی که سنگ انتخابی، به سختی قابل حمل باشد یا این که با دیگر مصالح ساختمانی تطابق نداشته باشد، کار برایتان سخت و دشوار خواهد شد.هم چنین یکی دیگر از خصوصیات مهم سنگ ها این است که باید در برابر اشعه ی آفتاب مقاوم باشند و به سادگی رنگ واقعی خود را از دست ندهند.سرعت اجرای سنگ نمای ساختمان نیز باید بالا باشد. اساساً درصورتی که استفاده از نمای سنگی ویلا باعث کند شدن کار شود، بهتر است به انجام آن فکر نکنید.

در ضمن علاوه بر سنگ های طبیعی، می توانید از سنگ های مصنوعی برای نمای ویلا نیز استفاده کنید. یکی از اصلی ترین مزایایی که در ارتباط با سنگ های مصنوعی ساختمانی وجود دارد این است که قیمت ارزان تر و به صرفه تری نسبت به سنگ های طبیعی دارند. هم چنین وزن سبک تری نیز دارند و به این ترتیب می توانید با خیالی آسوده از آن ها استفاده کنید.

سنگ های مصنوعی نیز تنوع و رنگ بسیار بالایی دارند و می توانید با توجه به دکوراسیون خود، یکی از آن ها را استفاده کنید. البته شاید استفاده از سنگ های مصنوعی برای نمای ساختمان انتخاب چندان عاقلانه ای نباشد چراکه مدام در معرض باد و باران و رطوبت قرار می گیرند و احتمال این نکته وجود دارد که بعد از مدتی تغییر رنگ بدهند.

نمای شیشه ای ویلا

ویلاهایی که نمایی از جنس شیشه دارند، می توانند فضای خانه را غرق نور سازند و حسی از طبیعی بودن و روشن بودن را به تمام اجزای ویلا بدهند. معمولاً در نواحی ای که آب و هوایی خنک در بیشتر مواقع سال دارد، استفاده از شیشه برای نمای ساختمان بیشتر کاربرد دارد.نمای شیشه ای باعث می شود که فضای داخل خانه عایق گردد.( البته به شرطی که از شیشه های دوجداره در نمای ساختمان استفاده شود).

هم چنین لازم به ذکر است که شیشه، متریال سبکی به حساب می آید. به همین خاطر است که استفاده از آن می تواند بار ساختمان را کاهش داده و به این ترتیب مقاومت و عمر آن را افزایش بدهد. به همین خاطر است که امروزه در طراحی های مدرن ساختمان از شیشه های مستحکم به کرات استفاده می شود.

اما یکی دیگر از بزرگ ترین مزیت هایی که در مورد نمای شیشه ای وجود دارد این است که تهویه ای مطبوع برای فضای داخل ساختمان ایجاد می کند و هم چنین میزان مصرف انرژی را تا حد خیلی زیادی کاهش می دهد. به دلیل این که نماهای شیشه ای شبیه به عایق حرارت عمل می کنند.در نظر داشته باشید که نمای شیشه ای باعث می شود که دید گسترده و یکپارچه ای نسبت به فضای بیرون ساختمان داشته باشید و نوعی ویوی ابدی برایتان فراهم خواهد آورد.هم چنین نباید فراموش کنید که نمای شیشه ای به سرعت قابل انجام است و به این ترتیب درروند ساخت ویلا، نیازی نخواهد بود که زمان زیادی را صرف ساخت نما کنید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>