اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

آزمون باتری:
تستر های باتری، مانند آن چیزی که در شکل 8 نشان داده شده است، از مقاومت کم بار استفاده می کنند تا عمداً جریان را بکشند و تعیین کنند که آیا پتانسیل ترمینال پایین تر از سطح قابل قبول قرار می گیرد یا خیر.

نیروی_محرکه3

اگرچه اندازه گیری مقاومت داخلی باتری دشوار است، اما تسترهای باتری می توانند مقاومت داخلی باتری را اندازه گیری کنند. اگر مقاومت داخلی زیاد باشد، باتری ضعیف است، همانطور که از ولتاژ پایین آن مشهود است.

تستر باتری

شکل 8: تسترهای باتری ولتاژ ترمینال را در حضور یک بار اندازه می گیرند تا وضعیت باتری را مشخص کنند.

دستگاه کوچک نشان داده شده برای باتری های کوچک استفاده می شود و دارای صفحه نمایش دیجیتالی برای نشان دادن ولتاژ ترمینال است.

بعضی از باتری ها را می توان با عبور یک جریان در جهت خلاف جریانی که با آن بار را تغذیه می کنند شارژ کرد.

این کار به طور معمول در اتومبیل و باتری وسایل برقی کوچک و وسایل الکترونیکی انجام می شود (شکل 9).

خروجی ولتاژ شارژر باتری باید بیشتر از EMF باتری باشد تا جریان گذرنده از آن را معکوس کند. این باعث می شود ولتاژ پایانه باتری از نیروی محرکه الکتریکی بیشتر باشد، زیراV=ϵ-IrوI اکنون منفی است.

شارژر باتری خودرو

شکل 9: شارژر باتری خودرو جریان عادی گذرنده از آن را برعکس می کند و در نتیجه، واکنش شیمیایی عکس شده و پتانسیل شیمیایی آن را دوباره شارژ می کند.

درک نتایج مقاومت داخلی منابع EMF مانند باتری ها و سلول های خورشیدی بسیار مهم است، اما اغلب، تجزیه و تحلیل مدارها با ولتاژ پایانه باتری انجام می شود.

دلیل این امر آن است که اندازه گیری مستقیم مقاومت داخلی باتری دشوار است و اندازه آن با گذشت زمان ممکن است تغییر کند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>