اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

انرژی تجدید پذیر چیست؟
به طور کلی، منابع انرژی (کل انرژی در دسترس برای استفاده) به دو دسته سوخت های فسیلی و انرژی تجدید پذیر تقسیم می شوند:

تجدید_پذیر

سوخت های فسیلی منابعی مانند نفت، گاز، زغال سنگ و.. هستند. این منابع طی صدها میلیون سال از وقتی گیاهان و موجودات دریایی پوسیده، فسیل و زیر زمین دفن شده و سپس با فشار و گرمای درونی زمین فشرده شده اند به دست آمده اند. سوخت های فسیلی حدوداً 80 تا 90 درصد از انرژی جهان را تأمین می کنند.

انرژی تجدیدپذیر به معنای انرژی حاصل از باد، امواج اقیانوس، انرژی خورشیدی، زیست توده (گیاهانی که به ویژه برای انرژی پرورش می یابند) و غیره است.

این انرژی به این دلیل تجدیدپذیر نامیده می شود که در تئوری، هرگز به پایان نمی رسد. منابع تجدیدپذیر در حال حاضر حدود 10 تا 20 درصد از انرژی جهان را تأمین می کنند.

تفاوت سوخت های فسیلی و انرژی تجدید پذیر چیست؟
در تئوری، مقدار سوخت های فسیلی محدود و انرژی تجدیدپذیر بی پایان است. با این حال، این کل داستان نیست. خوشبختانه سوخت های فسیلی دائماً تشکیل می شوند.

هر روز یک بار نفت جدید از گیاهان قدیمی و موجودات مرده ساخته می شود. اما متأسفانه ما از سوخت های فسیلی بسیار سریع تر از آنچه که ایجاد می شوند، استفاده می کنیم.

تقریباً 400 میلیون سال طول کشیده است تا سوخت های فسیلی یک سیاره تشکیل شود. اما بشر چیزی در حدود 80 درصد از کل سوخت های فسیلی زمین را تنها در 60 سال از 1960 تا 2020 استفاده کرده است.

وقتی می گوییم سوخت های فسیلی، مانند نفت، «تمام می شوند»، در واقع منظورمان این است که تقاضا از عرضه بیشتر خواهد شد.

نقطه ای که در آن استفاده از نفت بسیار گران تر از منابع سوخت های تجدیدپذیر جایگزین خواهد شد.

همان طور که منابع سوخت فسیلی دقیقاً محدود نیستند، انرژی تجدید پذیر نیز کاملاً نامحدود نیست.

بدین صورت که تقریباً تمام اَشکال انرژی تجدیدپذیر در نهایت از خورشید به وجود می آیند و این منبع عظیم انرژی، خود روزی از بین می رود. خوشبختانه، این اتفاق تا چند میلیارد سال رخ نخواهد داد، بنابراین به اندازه کافی منطقی است که بتوان از انرژی تجدید پذیر به عنوان انرژی نامحدود نام برد.

میزان انرژی تأمین شده ایالات متحده در سال 2018

درصد میزان انرژی تأمین شده ایالات متحده در سال 2018
کشورهای مختلف انرژی خود را از سوخت های متفاوت دریافت می کنند. همان طور که انتظار می رود، در خاورمیانه، اعتماد بیشتری به نفت وجود دارد، در حالی که در آسیا، زغال سنگ از اهمیت بیشتری برخوردار است.

در نمودار بالا می بینیم که حدود 80 درصد از انرژی ایالات متحده هنوز از سوخت های فسیلی (از 84 درصد در سال 2008 و از سال 2014 تقریباً بدون تغییر) حاصل می شود، در حالی که باقیمانده آن از منابع تجدیدپذیر و هسته ای است.

با نگاهی به منابع تجدیدپذیر به تنهایی، در نمودار نوار سمت راست، می بینیم که برق آبی و زیست توده سهم زیادی را تأمین می کنند.

انرژی بادی و خورشیدی تقریباً بیش از یک چهارم انرژی تجدیدپذیر ایالات متحده را تأمین می کنند و به طور پیوسته اهمیتشان افزایش می یابد؛ اکنون انرژی خورشیدی 6 درصد از کل انرژی تجدید پذیر ایالات متحده (از 4 درصد در سال 2014) را فراهم می کند، در حالی که انرژی بادی 21 درصد (از 18 درصد در سال 2014) را تأمین می کند. منابع تجدیدپذیر از 7 درصد به 11 درصد از کل از سال 2008 افزایش یافته است.

توجه کنید که این نمودارها کل انرژی و نه فقط برق را در بر می گیرند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>