اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

Airlander 10

اولین پرواز یک کشتی هوایی به لافرانس در 1884 صورت گرفت. تعدادی زیادی کشتی هوای عظیم پر از هیدروژن برای حمل مسافر ساخته شد. در 1929 گراف زپلین در ظرف ده روز یک دور کامل به دور دنیا سفر کرد. در 6 مه 1937 کشتی هوایی هیندنبورگ آتش گرفت و 35 نفر از 97 مسافر آن کشته شدند. پس از آن حادثه، دیگر از کشتی های هوایی پر از هیدروژن استفاده نشد. دو آمریکایی در 1961 رکورد ارتفاع را به نام خود ثبت کردند. بالون پر از هلیوم آن ها به ارتفاع 34.7 کیلومتر رسید. آن ها می بایست کپسول های هوا همراه خود می بردند تا بتوانند در ان ارتفاع تنفس کنند.

هم اکنون شرکتی در نظر دارد که با ساخت بزرگ ترین نمونه از کشتی های‌ هوایی، این تکنولوژی را از نو زنده کند. این پرنده که Airlander 10 نام گرفته در اصل نوعی کشتی پرنده است که طولی به اندازه 91.44 متر دارد و ظرفیتش برابر با 37944.6 متر مکعب است.

Airlander 10 می تواند تا ارتفاع 20 هزار پایی بالا رفته و با سرعت 90 مایل بر ساعت حرکت کند. این وسیله توسط یک شرکت انگلیسی به نام Hybrid Air Vehicles (به معنای وسایل حمل و نقل هوایی هیبریدی) ساخته می شود.

گفتنی است که کشتی هوایی نوعی هواگرد سبک‌تر از هوا است. معمولا گازی سبک در محفظه بزرگی در این نوع هواگرد قرار دارد که باعث شناور شدن آن در هوا می‌شود، همانطور که کشتی در آب شناور می‌شود و زپلین (Zeppelin) نوعی کشتی هوایی است که با گازهیدروژن پر شده و به پرواز در می‌آید.

زپلین‌ها در سه دهه اول قرن بیستم کاربردهای تجاری - نظامی زیادی داشتند. اما پس از چند اتفاق ناگوار و آتش سوزی چند مدل مشهور این وسیله زپلین به عنوان وسیله مسافرتی قرار نگرفت و تنها برای عکسبرداری و یا امور تبلیغاتی مورد استفاده قرار می‌گرفت، سازنده این وسیله شخصی به نام فردیناند آدولف آگوست هنریش فن زپلین بود.

 منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>