اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ویلا

هرچقدر که در توانتان باشد، می توانید ویلایی مناسب بسازید. درواقع هرچقدر که هزینه ی بیشتری برای خرید زمین های با متراژ بالا کنید، می توانید ویلای بزرگ تری نیز بسازید.اما ابعاد بخش های مختلف ویلایتان را باید با دقت و وسواس انتخاب کنید. نمی توان ویلای کوچکی ساخت اما یک استخر بزرگ و عظیم برقرار کرد. بنابراین حتماً باید دقت داشته باشید که تمام اجزای مختلف ساحتمان باهم هماهنگی دارند.

به طورکلی بهترین متراژ زمین ویلا، متراژی است که حداقل به شما این امکان را بدهد که یک باغ یا باغچه در آن بسازید. طبیعتاً هرچقدر که این متراژ بزرگ تر باشد می توانید به فکر ساخت استخر، آلاچیق و...نیز باشید.اگر ویلایی که می خواهید بسازید، نقلی و کوچک باشد حداقل متراژ 300 الی 500 متر خواهد بود. اما طبیعتاً می توانید این متراژ را بزرگ تر نیز بسازید و به این ترتیب ویلای شیک تر و لوکس تری خواهید داشت.

قدم به قدم برای ساخت ویلا و هزینه های آن

  • اول از هر چیزی همان طور که در بالای همین مقاله اشاره کردیم، زمین ویلای خود را خریداری کنید.دوم به سراغ یک پیمانکار یا مهندس خبره و ماهر بروید تا با وی قراردادی منعقد کرده و زمین خود را بسازید.
  • سوم، باید به سراغ دیوارکشی زمینی بروید که خریداری کرده اید و به این ترتیب حصاری امن برای زمین خود ایجاد کنید.
  • چهارم، طرحی که برای ساخت ویلایتان آماده کرده اید و جانمایی هر یک از اجزای ویلا را به پیمانکار خود نشان دهید تا ایده ای کلی در مورد نقشه و طرح شما داشته باشد.
  • پنجم، پیمانکار در این مرحله به سراغ اخذ مجوزهای لازم برای ساخت وساز خواهد رفت.
  • ششم، نوبت به ساخت ویلا می رسد که در بالای همین مقاله به بخش های مختلف آن اشاره کردیم.
  • هفتم، باید به سراغ محوطه سازی ویلا و ساخت باغ و استخر و جدول کشی باغچه و...رفت.

مهم ترین نکته، خرید زمین ویلاست. زمین ها می توانند قیمت های مختلفی داشته باشند. همه چیز به این بستگی دارد که زمین موردنظرتان در کدام نقطه قرارگرفته است. شما حتی می توانید زمین هایی را در کشور پیدا کنید که قیمتی کمتر از 100 هزار تومان ( به ازای هر مترمربع) دارند. در عین زمین هایی نیز وجود دارند که قیمتی بیش از 15 میلیون تومان برای هر مترمربع خواهند داشت.

همان طور که بارها در طول این مقاله اشاره کردیم، باید برای ساخت ویلا، مجوزهای مختلفی از شهرداری و...بگیرید که هرکدام از این مجوزها هزینه هایی در بر خواهند داشت. البته ممکن است زمینی که خریداری کرده اید مجوز ساخت هم داشته باشد که در این صورت نیاز به هزینه کردن برای این بخش نخواهد بود.به طورکلی اگر می خواهید مجوز ساخت بگیرید باید برای بخش های زیر هزینه کنید:

اول ازهمه باید بدانید که هر زمینی با توجه به متراژ و...ممکن است هزینه ی متفاوتی برای گرفتن مجوز ساخت بپردازد. اما به طورکلی این گونه حساب می کنند:درصورتی که ویلای شما تک واحدی باشد: مساحت ناخالص زمین را از تعداد پارکینگ هایی موجود در 20 ضرب می کنند و سپس در قیمت منطقه ی زمین ضرب خواهند کرد.منظور از مساحت ناخالص زمین نیز مجموع کلیه بناهایی است که در ساختمان وجود دارد ( در اینجا ممکن است شما فقط یک واحد کلی داشته باشید)

بعدازاینکه هزینه های مربوط به مجوز ساخت را پرداخت کردید، باید حواستان به هزینه های مربوط به پیمانکار نیز باشد. پیمانکار و کارگرانش ممکن است هزینه های متفاوتی داشته باشند. به همین خاطر به هیچ وجه نباید این نکته را در نظر نگیرید. توصیه می کنیم قبل از اقدام به ساخت ویلا، حتماً با پیمانکار راجع به این مسائل، به طور شفاف و واضح صحبت کنید.

خب حالا که در مورد هزینه ساخت صحبت می کنیم باید در مورد گودبرداری، گچ کاری، سیمان کاری و دیوارچینی نیز صحبت کنیم. هر یک از این موارد نیازمند مصالح جداگانه و استادکار متفاوتی هستند که طبیعتاً شامل هزینه هایی خواهند شد. به این ترتیب باید در مورد این نکات نیز اطلاعات کافی داشته باشید و بدانید که قرار است برای هر یک از آن ها چقدر هزینه کنید.نکته ی مهمی که باید بدانید این است که برای هر مترمربع فونداسیون و پی ریزی باید هزینه ای معادل ساخت هر مترمربع سقف را بکنید. به عنوان مثال اگر ویلای شما دوطبقه باشد و هر طبقه 150 متر داشته باشد، شما باید هزینه تان را برای 450 مترمربع در نظر داشته باشید.

هم چنین مصالح مورداستفاده در ساخت ویلا ممکن است جنس های متفاوتی داشته باشند. به عنوان مثال سازه مایی که بتنی هستند با سازه های فلزی تفاوت قیمت خواهند داشت. بررسی ها این گونه نشان می دهد که برای ساخت هر مترمربع یک ویلا با سازه های بتنی، رقمی معادل 1500 الی 1800 میلیون تومان هزینه کنید که طبیعتاً رقم ثابت و مشخصی نیست و باید همه چیز را در نظر بگیرید.

به طور میانگین برای ساخت سقف و ستون فلزی نیز باید هزینه ای معادل 1700 الی 2200 میلیون را در نظر داشته باشید. حالا ممکن است سقف های شما جنس های متنوع دیگری نیز داشته باشد که ممکن است قیمت دیگری داشته باشند. اما سازه های بتنی و فلزی رایج ترین نوع سازه ها هستند.بعد از مرحله ی بتن ریزی و گودبرداری، نوبت به مرحله ی سفت کاری می رسد که شامل بخش مایی مانند اسکلت بندی دیوارکشی و...است. بسته به مصالح مورداستفاده و هزینه ی استادکار ممکن است قیمت هر مترمربع سفت کاری متفاوت و متغیر باشد. همه چیز به انتخاب شما و پیمانکارتان بستگی خواهد داشت. اما به صورت میانگین باید هزینه ای حدود 1800 الی 2500 برای هر مترمربع سفت کاری کنار بگذارید.

مرحله نازک کاری تقریباً یکی از آخرین مراحل ساخت ویلا به حساب می آید. در این مرحله از کار، شما باید کاشی و سرامیک، گچ کاری، نقاشی و نمای ساختمان را تکمیل کنید. بازهم باید تکرار کنیم که هر بسته به نوع مصالحی که انتخاب می کنید ممکن است هزینه ی این بخش از کار متفاوت باشد.به عنوان مثال در مرحله ی کاشی کاری، می توانید از انواع مختلفی از کاشی ها استفاده کنید. طبیعتاً هرچقدر که کاشی شما لوکس تر و زیباتر باشد، قیمتش نیز افزایش پیدا خواهد کرد و درنتیجه بر هزینه ی کلی کار می افزاید.

شاید ساده انگاران به نظر بیاید اما چنین می گویند که هزینه ی ساخت یک سازه به ازای هر مترمربع حدود 4 میلیون تومان است اما گشتی در بازار به شما نشان خواهد داد که هزینه های واقعی این نیست و برای ساخت هر مترمربع باید خیلی بیشتر از این ارقام هزینه کنید.البته نکته ی مهم اینجاست که ممکن است هزینه ی ساخت در هر منطقه از کشور متفاوت باشد. قیمت های تهران طبیعتاً خیلی بالاتر خواهد بود اما ممکن است ساخت یک سازه در شهرستان هزینه ی کمتری برایتان در برداشته باشد.

همه چیز به این بستگی دارد که می خواهید ویلای خود را در کدام نقطه از کشور بسازید و این که می خواهید چقدر برای ساخت آن هزینه کنید. البته مصالح مورداستفاده نیز در قیمت نهایی مؤثر خواهد بود.نکته ی مهم دیگری که باید بدانید این است که نباید امید خود را برای ساخت ویلای ارزان از دست بدهید. قبل از هر چیزی باید بدانید که دقیقاً چه انتظاری از ویلای خوددارید. به عنوان مثال اگر از آن دسته افرادی هستید که دلتان می خواهد مدام در فضای داخلی ویلا بنشینید، چرا باید برای ساخت آلاچیق هزینه ی اضافه کنید؟

توصیه می کنیم تحت تأثیر پیشنهاد هایی که درروند ساخت ویلا به شما می شود قرار نگیرید مگر این که واقعاً آن ها را بخواهید. به عنوان مثال اگر شنا بلد نیستید یا این که ویلای شما در منطقه ای سردسیر واقع شده، ساخت یک استخر بدون آب گرم، به چه درد شما می خورد؟با تصمیم گیری درست و دقیق در مورد این نکات می توانید تا حد زیادی هزینه های مربوط به ساخت ویلا را کاهش دهید.

توصیه ی دیگری که داریم این است که در خرید زمین ویلا عجله نکنید. همیشه گزینه مایی وجود دارند که احتمالاً از چشم شما دورمانده اند. اگر می خواهید زمینی را برای ساخت ویلا خریداری کنید، زمانی را برای جستجو در نظر بگیرید. به اولین توصیه ای که در این مورد شنیده اید، عمل نکنید و بهترین زمین را با بهترین متراژ و قیمت پیدا کنید.

هم چنین حتماً دقت داشته باشید که به سراغ زمین هایی بروید که مجوز ساخت داشته باشند و برق کشی و گاز کشی به آن نیز مشکلی نداشته باشد. در غیر این صورت ناچار خواهید بود هزینه های بیشتری برای اخذ مجوزهای لازم بپردازید. تازه از دردسرهای گرفتن مجوز ساخت نیز صرف نظر می کنیم و چیزی راجع به آن ها نمی گوییم.

نکته ی مهم دیگر این است که می توانید صفرتا صد ساخت ویلا را به شرکت های مهندسی واگذار کنید اما انتخاب این نوع شرکت ها را سرسری نگیرید. زمانی را به پیدا کردن بهترین شرکت مهندسی ساخت ویلا اختصاص بدهید و سعی کنید جایی را انتخاب کنید که بهترین خدمات را باقیمت های مناسب و به صرفه ارائه می کنند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>