اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ویلا

گاهی مواقع ممکن است این مسئله پیش بیاید که شما باغی را در حال حاضر در اختیاردارید و می خواهید ویلایی در آن بسازید. در چنین مواقعی شاید اندکی دست شما برای ساخت وساز بسته باشد چراکه نقشه ی باغ مشخص و روشن است و نمی توانید دست کاری چندانی در آن داشته باشید مگر این که تصمیم به تخریب بخشی از باغ گرفته باشید.

اما برای این که بهترین ویلایی که می توانید را در باغ خود بسازید باید به چند نکته ی بسیار مهم توجه ویژه ای داشته باشید.اول از هر چیزی باید ابعاد ویلای خود را محاسبه کنید. این کار با توجه به مساحت کلی باغ در نظر گرفته می شود. طبیعتاً هرچقدر که باغ شما بزرگ تر باشد می توانید ویلای بزرگ تری نیز در آن بسازید.

بعدازاینکه ابعاد ویلا مشخص شد باید به جهت طلوع و غروب خورشید در طراحی ویلا نیز دقت داشته باشید. عموماً بهتر است که ورودی ویلا از سمتی باشد که خورشید طلوع می کند. این مسئله، زیبایی و نورگیر بودن بیشتری را برای ویلایتان به همراه خواهد آورد. هم چنین جهت رشد گیاهان باغ نیز بهتر خواهد بود.

تمام بخش های مختلف ویلایتان را جانمایی کنید. باید دقیقاً بدانید که قرار است استخر باغ در کدام ناحیه ساخته شود، جای زمین بازی و آب نما کجاست! باربیکیو و آلاچیق را در کدام قسمت باغ می خواهید بسازید و...! این نکات باعث می شود که روند ساخت ویلا در باغ شما با دقت بیشتری انجام بگیرد و مشکلی از این بابت پیش نخواهد آمد.

اما در وهله ی بعد باید به سراغ طراحی راه های ارتباطی میان بخش های مختلف ویلا برویم. شما باید مسیر دسترسی خوبی از داخل ویلا به استخر، حیاط باغ و...تعبیه کنید. هم چنین به تزئین و آرایه این مسیرهای ورودی و خروجی نیز باید دقت فراوانی داشته باشید. در بخش نمای ساختمان به طور مفصل راجع به تزئین نمای ساختمان صحبت کردیم.

بعدازاینکه تمام این جوانب را بررسی کردید باید به سراغ پاسخ این سؤال بروید که می خواهید از چه متریالی برای ساخت ویلایتان استفاده کنید: آیا می خواهید ویلایی چوبی داشته باشید که حسی از طبیعی بودن وزندگی را به شما منتقل کند؟ آیا می خواهید که ویلایی مدرن داشته باشید که نورگیری خوبی داشته باشد و محلی برای آرامش و سکون باشد؟

پاسخ به این سؤال خیلی مهم است چراکه مشخص می کند باید از چه متریالی برای ساخت ویلا استفاده کنید. همان طور که در بخش سبک های مختلف معماری ویلا صحبت کردیم، هر سبکی ممکن است به متریال و مصالح خاص خود احتیاج داشته باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>