اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ویلا

مهم ترین کاری که یک طراح ویلا باید انجام دهد این است که حتماً و حتماً فضای داخلی و بیرونی ویلا را به نحوی طراحی کند که بیشترین هماهنگی و هارمونی را باهم داشته باشند. به عنوان مثال شما نخواهید توانست که فضای داخلی ویلا را به شکل مدرن طراحی کنید اما طراحی حیاط ویلا به سبک سنتی باشد.

نکته ی مهم دیگر در رابطه با نمای ویلا است. هرکسی از بیرون و داخل ویلا باید بتواند که نمای ویلا را ببند( البته این نکته به نظر شما نیز بستگی دارد). درصورتی که داخل ویلا نشسته اید باید بتوانید که به درستی حیاط ویلا و عناصر داخل آن را ببینید. درصورتی که در حیاط ویلا هستید نیز باید بتونید نمای کلی ویلا را مشاهده کنید.

استفاده از باغچه های و گلدان های مناسب نیز از دیگر نکات مهم طراحی ویلا است. محل قرارگیری باغچه و درختان باید به گونه ای باشد که جلوی نمای ساختمان را نگیرد. به این ترتیب می توانید اطمینان حاصل نمایید که بهترین انتخاب ممکن را داشته اید.

هم چنین نورپردازی ویلا از نکات مهم دیگر طراحی ویلا است. باید بدانید که کدام یک از نقاط ویلا به نورپردازی احتیاج دارد. هم چنین سبک نورپردازی ویلا نیز بسیار حائز اهمیت است. سیستم نورپردازی ویلا نیز باید از سبک کلی ویلا ( مدرن، سنتی یا کلاسیک) تبعیت کند.

سنگ فرش مناسبی را برای ویلای خود انتخاب کنید. دم دستی ترین انتخابی که می توانید داشته باشید استفاده از سنگ ریزه برای کف حیاط ویلا است. این مورد همان طور که در بالای همین مقاله توضیح دادیم، گرچه ارزان است اما بهترین انتخاب شما نخواهد بود.

درصورتی که می خواهید زمین بازی هم برای ویلای خود طراحی کنید دقت داشته باشید که بهترین جای ممکن را برای ساخت این زمین انتخاب کنید. به عنوان مثال درصورتی که ویلای شما استخر دارد، بهتر است زمین بازی را بافاصله از آن بسازید تا توپ یا دیگر ادوات بازی به داخل استخر سقوط نکنند.

برای طراحی داخل ویلا نیز باید دقت داشته باشید که حتماً از کمک یک کارشناس خبره استفاده کنید. عموماً ترجیح داده می شود که فضای نمین و آشپزخانه در طبقه ی اول ویلا باشد و اتاق خواب ها را به طبقات بالاتر منتقل کرد. البته این مسئله در صورتی است که ویلای شما چندطبقه باشد.

در طراحی آشپزخانه ی ویلا نیز معمولاً توصیه می کنند که از پنجره های زیادی استفاده شود تا به این ترتیب روشنایی بیشتری به آشپزخانه وارد شود. درصورتی که ویلای شما حیاط پشتی دارید، تلاش کنید که موقعیت آشپزخانه را به نحوی طراحی کنید که ویوی پنجره های آن رو به حیاط پشتی و باغچه آنجا باشد.
ورودی ویلا نیز بسیار حائز اهمیت است.

درواقع اولین چیزی که به چشم بیننده و مهمانان خواهد رسید ورودی ویلا خواهد بود. می توانید با استفاده از آلمان های مختلف محیط آن را جذاب و زیبا کنید. می توانید از مجسمه یا سنگ فرش های خاص برای ورودی ویلا استفاده کنید. همه چیز به سلیقه و خواست شما بستگی دارد اما جستجوی کوتاهی در اینترنت و دیدن عکس ها و طرح های مختلف، می تواند ایده های زیادی را به ذهنتان خطور دهد.

رعایت تمام این نکات باعث می شود که ویلای شما یک ویلای استاندارد و زیبا باشد. به خصوص اگر باهدف اجاره دادن، دست به ساخت ویلا زده اید، رعایت تک به تک این نکات بسیار حیاتی و مهم است.یک ویلای استاندارد؛ ویلایی است که ازلحاظ فنی نتوان به آن ایراد گرفت. همان طور که در جای جای این مقاله عنوان کردیم، انتخاب هر عنصری از ویلا در جای مناسب خود، باعث می شود که کمتر به مشکل برخورد کنید.

به عنوان مثال درصورتی که می خواهید در ویلای خود استخری بسازید، حتماً باید آن را بافاصله از درختان باغچه بسازید. منظره ی یک استخر کثیف و پر از برگ، چیزی نیست که به سادگی از ذهن بیننده برود.درنهایت باید بگوییم که ساخت و طراحی ویلا امری اختصاصی و ویژه است و فکر نکنید که خودتان به تنهایی از عهده ی ساخت آن بربیا یدی. بهتر است که ایده های خود را با یک مهندس ساختمان به اشتراک بگذارید و اجازه بدهید که او این کار را برایتان انجام دهد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>