اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ویلا

در حال حاضر بیش از ده ها سبک و استریل ویلا سازی وجود دارد. شاید شما هم نام فرانک لوید را شنیده باشید که در ساخت ویلاهایی که بیشترین هارمونی و هماهنگی را با طبیعت داشتند؛ مشهور است. سبک فرانک لوید از اولین سبک های ویلا سازی طبیعی بود اما به همین نقطه محدود نشد. امروزه می توانید با هر سلیقه ای که دارید، ویلای موردعلاقه خودتان را بسازید.

قبل از هر چیزی باید طرح کلی ویلایتان را در نظر داشته باشید. به کمک یک مهندس معمار و نقشه کش طرح ویلایتان را مشخص کنید. در طراحی ویلا، حتماً به این نکته دقت داشته باشید که در کدام منطقه اقدام به ویلا سازی می نمایید. این نکته به شما کمک خواهد کرد که ویلایی منطبق با شرایط آب و هوایی محل بسازید.

در حال حاضر مراکز زیادی وجود دارند که با توجه به خواسته های شما می توانند برایتان ویلا سازی کنند. وب سایت پرشین سازه تلاش می کند که بهترین راهنمای شما در انتخاب یک مرکز مناسب باشد. در ادامه تصمیم داریم به برخی از رایج ترین سبک های ویلا سازی در ایران بپردازیم و بگوییم که هرکدام چه ویژگی ها و خصوصیاتی دارند. به طورکلی در حال حاضر دو نوع سبک ویلا سازی وجود دارد: سبک مدرن و سبک سنتی!اما هر یک از این سبک ها، خود زیرمجموعه مایی دارند که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد:

سبک مدرن ویلا سازی

سبک مدرن همان طور که از نامش هم پیداست، برگرفته از جنبش مدرنیسم در هنر است. این سبک روی استفاده ی کم اما دقیق از جزئیات تمرکز دارد. اساساً هدف اصلی سبک مدرنیسم سادگی و درعین حال خلاقیت است. بیشتر مواقع از رنگ هایی در ساخت ویلاهای مدرن استفاده می شود که مات و خنثی باشند. رنگ های خنثی باعث می شود که حسی از سنگی و آرامش به بیننده دست بدهد. بیشتر مواقع افرادی که به فلسفه ی شرقی و ذن اعتقاددارند، از سبک مدرن ویلا سازی بیشتر لذت می برند چراکه جزئیات کم در این گونه ویلاها باعث شده است که آرامش ذهنی بیشتری برای ساکنین این گونه ویلاها به همراه داشته باشد.

یکی از اصلی ترین الم آن هایی که در طراحی مدرن ویلا به کار می رود، استفاده از پنجره های بزرگ و نورگیرهای عریض است. به این ترتیب نور کافی به داخل ویلا وارد می شود و حس آرامش را دوچندان می کند. هم چنین باید بگوییم که سبک مدرن در ساخت حیاط ویلا، محتاط تر از سبک های سنتی عمل می کند و به جای استفاده ی فراوان از گلدان و گیاهان، تلاش می کند که این کار را با دقت بیشتری انجام دهد. به عنوان مثال چمن کاری یکی از اصلی ترین شاخصه های ویلا سازی مدرن است. استفاده از درختانی که قابلیت هرس و طراحی داشته باشند نیز در این گونه ویلاها بیشتر است.

سبک کلاسیک یا سنتی ویلا سازی

همان طور که از نامش هم پیداست در طراحی ویلاهای کلاسیک و سنتی، از آلمان های قدیمی و عتیقه استفاده ی فراوانی می شود. به عنوان مثال نگاهی به برخی از ساختم آن های معروف ایران ( مانند عمارت عالی قاپو، باغ شازده ماهان و...) مشخص می کند که معمولاً در طراحی ویلاهای سنتی از چه الم آن هایی استفاده می شود.

ستون های بلند و مرتفع یکی از اصلی ترین شاخصه های معماری سنتی است. استفاده از پنجره های رنگی و درختکاری نیز از دیگر ویژگی های معماری سنتی هست.در ویلاهای سنتی توجه ویژه ای به حوضچه ها و راه آب ها می شود. صدای شرشر آب و حس طبیعی بودن، جزوی لاینفک از ویلاهای سنتی است. استفاده از گلدان های رنگی و زیبا نیز از دیگر خصوصیات ویلاهای سنتی است.

سبک شهری

این سبک همان طور که مشخص است بیشتر در فضای شهر کاربرد دارد. معمولاً ویلاهای شهری را در شمال کشور می توانید پیدا کنید. این ویلاها به دلیل محدودیت فضا، به شکلی ساده و مینیمال طراحی می شوند.

سبک مدیترانه ای

سبک مدیترانه ای جان می دهد برای ویلاهایی که مشرف به دریا هستند. در شمال و جنوب کشور این سبک طرفداران زیادی دارد. نمای این گونه ویلاها ساده است و زرق وبرق چندانی ندارد. به همین خاطر یکی از زیرشاخه های سبک کلاسیک به حساب می آید. ویلاهایی که به سبک مدیترانه ای ساخته می شوند فضاهای گل کاری شده ی زیادی دارند اما این گل کاری بانظم و ترتیب کلاسیک خاصی در جای خود قرارگرفته اند.

ویلای چوبی

این گونه ویلاها همان طور که از نامش هم پیداست از چوب های مختلفی ساخته می شوند و عموماً در مناطق جنگلی کاربرد دارند. زندگی کردن در ویلاهایی که از جنس چوب هستند حسی از گرما و دل نشین بودن را به ساکنین القاء می کنند. شاید آرزوی خیلی از ما این باشد که در یک ویلای چوبی زندگی کنیم چراکه این گونه ویلاها فضای فوق العاده ای را می سازند. ویلاهای چوبی در برابر هرگونه حرارت و گرما مقاومت از خود نشان می د

سبک رومی

همان طور که از نامش مشخص است، سبک رومی به طریقه ی ساختمان سازی رومی های باستان اشاره دارد. استفاده از ستون های بلند به سبک های اینی و...از ویژگی های بارز سبک رومی است. این سبک حسی از شاهانه بودن را به بیننده القاء می کند. عظمت این ستون ها، و هم چنین سقف های شیب دار این نوع سبک باعث شده است که خیلی ها به ساخت این نوع ویلاها کشیده شوند. حتی سبک رومی جای خود را در معماری شهری نیز بازکرده است و در حال حاضر ساختم آن های زیادی را می توانید در تهران پیدا کنید که از سبک رومی استفاده کرده اند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>