اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ویلا

احتمالاً اولین باری که عمارت مایی شبیه به آلاچیق در معماری ایرانی به وجود آمد، عمارت های کلاه فرنگی بود. در حقیقت کلاه فرنگی به سقفی گفته می شود که بر روی برخی عمارت های کلاسیک ایرانی گذاشته می شد و شکلی شبیه به یک کلاه فرنگی داشت.آلاچیق ها نسخه ی ساده شده و کوچک همان عمارت های فرنگی محسوب می شوند. سقف آلاچیق ها نیز به همان سبک و سیاق کلاه فرنگی ها ساخته می شود. همان طور که گفتیم طرح آلاچیق ها بسیار متفاوت است. طرح هایی مانند سنتی، مدرن، قابل حمل و... را می توانید در بازار عرضه این محصول، مشاهده کنید.

زمانی که صحبت از نوع سنتی آلاچیق می شود منظور همان آلاچیق های چوبی است که ساختاری ساده و هندسی دارند. معمولاً برای ساخت سقف آلاچیق های چوبی از همان چوب یا سفال و الیاف طبیعی استفاده می شود. سقف این نوع از آلاچیق ها ممکن است به شکل شیروانی باشد و شیب ملایمی نیز داشته باشد.

انتخاب یکی از انواع آلاچیق ها کاملاً به شما و سلیقه تان بستگی دارد. البته در نظر داشته باشید که برای یک ویلای سنتی، نمی توان آلاچیق مدرن طراحی کرد چراکه هارمونی محیط را بر هم خواهد زد. بنابراین بهتر است به این نکات توجه داشته باشد.برای ساخت آلاچیق باید قبل از هر چیزی سایز و اندازه ی آن را بدانید. در غیر این صورت ممکن است آلاچیق شما بزرگ تر یا کوچک تر از سایز موردنظر نوبت. باید مکان قرارگیری آلاچیق را به درستی بدانید و مشخص کنید که چقدر می خواهید نسبت به حیاط ویلا دید داشته باشید.

هم چنین باید فکری به حال محوطه ی اطراف آلاچیق کنید. آیا می خواهید که از فضای سبز در اطراف آلاچیق استفاده کنید یا خیر! تمام این نکات را باید مدنظر داشته باشید.اما صرف نظر از آلاچیق های چوبی می توان به آلاچیق سنگی نیز اشاره کرد. این آلاچیق ها حسی بسیار طبیعی و بدوی دارند و مقاومت عجیبی از خود در برابر باد و باران و آفتاب نشان می دهند و به سادگی دچار خرابی نخواهند شد. آلاچیق های سنگی ممکن سات در قیاس با آلاچیق های چوبی اندکی گران تر باشند اما بهترین انتخابی هستند که می توانید داشته باشید.

در کنار این دو نوع آلاچیق باید به آلاچیق های مدرن نیز اشاره کرد که ممکن است در ساخت آن ها از شیشه، فلز یا دیگر متریال استفاده کرد. این آلاچیق ها در حال حاضر طرفداران زیادی دارند چراکه فضایی سنگین و جذاب برای نمای ویلا به همراه می آورند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>