اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ویلا

در حقیقت بدون کاشت گل و گیاه به اندازه ی کافی، فضای ویلایتان آن طور که می خواهید دل چسب نخواهید شد. منظورمان از گل کاری این است که صرفاً چند گیاه داخل حیاط ویلا بکارید و منتظر رشد آن ها شوید. بلکه منظورمان گل کاری دقیق است که بر اساس طرح و نقشه پیش برود.در ادامه به برخی از مهم ترین نکات مربوط به گل کاری ویلا اشاره کنیم و سپس به سراغ ایده های جذاب و نو در ساخت باغچه و گل کاری خواهیم رفت. با ما همراه باشید:

مهم ترین نکته در گل کاری ویلا این است که فضای باغ یا باغچه خود را بررسی کنید. در حال حاضر بیشتر افراد به هنگام ساخت ویلا، به داشتن باغچه ای کوچک فکر می کنند اما گل کاری ویلا به همین مورد محدود نمی شود.در حقیقت می توانید در ابتدا یک باغ کوچک در حیاط ویلای خود بسازید. این باغ می تواند بهشت شخصی شما باشد و هر گیاهی که دلتان می خواهد را بکارید. می توانید از نهال های مختلف درختان استفاده کنید و خلاصه این که بهترین ایده ها را در آن به اجرا دربیاورید.

در وهله ی بعد توصیه می کنیم که حتماً نورپردازی این باغ کوچک را فراموش نکنید. نورپردازی می تواند فضای محیط را تا چند برابر بهتر سازد و به این ترتیب جذابیت بی نظیری برای محیط به همراه داشته باشد. هم چنین می توانید از برخی ابزارهای دکوراسیون داخلی در محیط باغ استفاده کنید. مثلاً می توانید نیمکتی در آن قرار دهید و با استفاده از کوسن های رنگی و زیبا، محیط را خواستنی تر و بهتر سازید.

یک خانه سبز کوچک بسازید: این خانه های کوچک می توانند محلی برای پرورش و کاشت گیاهان شما باشند. می توانید گیاهانی بارنگ های مختلف در این خانه ی کوچک داشته باشید و به این ترتیب تا چندین برابر بر جذابیت این خانه بیفزایید. جنس این خانه می تواند شیشه ای باشد تا به این ترتیب نور آفتاب به سادگی به گیاهان شما بتابد. یا این که می توانید به سادگی از چند قفسه برای ساخت این خانه سبز کوچک استفاده کنید. انتخاب این مورد با شما خواهد بود اما داشتن آن را از دست ندهید.

از هاموک در باغ خود استفاده کنید: در مطالب قدیمی تر وب سایت پرشین سازه در مورد هاموک صحبت کرده ایم. هاموک یا همان ننو درواقع چیزی است که یک باغ درست وحسابی به آن نیاز دارد. می توانید هاموک خود را به دو درخت یا پایه ببندید و از طراوت محیط باغ خودتان نهایت استفاده را ببرید. هاموک را در سایه ببندید تا نور آفتاب آزارتان ندهد. هیچ چیز بهتر از لم دادن روی هاموک و مطالعه کتاب نخواهد بود.

دیوارهای کوتاهی در محوطه باغ بسازید: شاید برایتان عجیب باشید که این مورد را توصیه می کنیم اما درصورتی که فضای باغچه تان کوچک است، ساخت چند دیوار کوتاه در اطراف باغچه می تواند بسیار مفید و مناسب باشد. چراکه هم فضای باغچه را جدا می کند و هم این که مکانی برای نشستن افراد به دور باغچه پدید می آورد.می توانید این دیوارهای کوتاه را بسته به سلیقه خودتان تزئین کنید اما استفاده از کوسن های رنگی را فراموش نکنید.به طورکلی استفاده از المان مایی که هارمونی رنگی با گل های داخل باغچه دارند می تواند فضای باغ شمارا تا چندین برابر زیباتر و جذاب تر کند.

نصب شلف در محوطه باغچه را فراموش نکنید: حتماً شما هم باغچه هایی را دیده اید که در دیوارهای پیرامونی آن، شلف های آجری یا چوبی کار گذاشته اند و روی این شلف ها، گلدان هایی خودنمایی می کنند. گذاشتن شلف های چوبی یا ساخت شلف های آجری می تواند حسی از سنتی بودن را به باغ شما بدهد و زیبایی خاصی را به همراه داشته باشد. اما توصیه می کنیم که در این مورد حتماً با کارشناس مشورت کنید تا شمارا راهنمایی کند. به عنوان مثال درصورتی که باغ شما محوطه ای مدرن دارد، استفاده از این شلف های دیواری چندان مناسب نخواهد بود.

یک دیوار سبز در باغ خود ایجاد کنید: دیوارهای سبز را حتماً شما هم دیده اید که با گیاهان رونده و عشقه پوشانده شده اند. این دیوارهای فوق العاده زیبا بیشتر مواقع برای ویلاهایی به کار می روند که محوطه ی کوچکی دارند و می خواهند نهایت استفاده را از حیاط ویلای خود ببرند. در حال حاضر استفاده از این نوع دیوارهای سبز درجاهای مختلف به شدت رواج پیداکرده است و محبوبیت خاصی دارد. اما بازهم باید بگوییم که دیوارهای سبز بیشتر برای طراحی های سنتی سازگار است.یادتان باشد که حتماً از گیاهانی استفاده کنید که به صورت عمودی بالا می روند و رشدشان به همین شکل است.

از رنگ های مناسب استفاده کنید: درصورتی که باغ شما کوچک است توصیه می کنیم برای رنگ آمیزی دیوارهای باغ از رنگ های روشن مانند سفید استفاده کنید. چراکه رنگ های روشن باعث می شوند که محوطه ی باغ شما بزرگ تر به نظر برسد. هم چنین رنگ های روشن حس و حال تابستان و تعطیلات را به ذهن متبادر می کنند. بنابراین درصورتی که بیشتر استفاده ی شما از ویلا در روزهای تابستانی است حتماً رنگ آمیزی بارنگ های روشن را در برنامه داشته باشید.

از گیاهان گلدانی استفاده کنید: گلدان ها در هرکجا که باشند می توانند زیبایی خیره کننده ای ایجاد کنند. درصورتی که هزینه ی کافی برای چمن کاری کف باغ را ندارید، می توانید از گلدان ها برای تزئین آنجا استفاده کنید. به عبارت دیگر این گلدان ها همان فضای سبزی که می خواستید را برایتان به ارمغان خواهند آورد. توصیه می کنیم برای کف باغ نیز از سنگ ریزه استفاده کنید که قیمت ارزانی دارند و نیاز چندان خاصی هم به مراقبت نخواهند داشت. صندلی های تابستانی خود را روی این سنگ ریزه ها و در کنار گلدان هایتان بگذارید و هوای تمیز ویلا را به ریه هایتان بکشید.از نرده های رنگی برای گیاهان بالارونده استفاده کنید: از مهم ترین ایده هایی که برای باغ ویلای خود می توانید پیاده سازی کنید این است که حتماً از نرده های رنگی برای گیاهان بالارونده استفاده کنید. رنگ این نرده ها می تواند در تضاد بارنگ گیاه باشد و به این ترتیب توجه همه را به خود جلب کند.

از مبلمان رنگی استفاده کنید: مهم ترین نکته این است که برای دکوراسیون باغ خود حتماً از رنگ های متضاد گیاهان استفاده کنید. به عنوان مثال اگر می خواهید که صندلی یا مبلمانی در باغ ویلایتان بگذارید حتما به سراغ مبل هایی بروید که در تضاد بارنگ سبز هستند. مثلاً رنگ قرمز کمرنگ و صورتی می تواند ایده ی خیلی خوبی باشد. رنگ آبی کمرنگ و فیروزه ای نیز حسی از روشنی و طراوت را به همراه خواهد آورد.

فضای باغ را تقسیم بندی کنید: درصورتی که فضای باغ شما کوچک است توصیه می کنیم حتماً به سراغ تقسیم بندی فضا بروید. یک مکان را برای نگه داری گلدان ها در نظر بگیرید. یک مکان را برای چیدن مبلمان، یک محل برای نصب هاموک و...! این تقسیم بندی باعث می شود تا نهایت استفاده را از فضای کوچک باغ ویلایتان ببرید. استفاده از آکسسوری های مختلف را نیز نباید فراموش کنید. کوسن های رنگی می توانند معجزه کنند. پس استفاده از آن ها را فراموش نکنید.

متقارن سازی یادتان نرود: یکی از اصلی ترین طراحی های باغ طراحی های متقارن است. این طراحی از زمان های بسیار دور و از باغ های ساسانی تا به کنون اجراشده است. شما می توانید مرکز حیاط ویلا را به چمن کاری یا استخر اختصاص بدهید و سپس دو طرف چمن یا استخر را با طراحی های متقارن جذاب کنید. مثلاً می توانید در هر دو طرف استخر یا چمن، الم آن هایی مانند گلدان های کوچک و بزرگ یا باغچه ها کارکنید.با استفاده از متقارن سازی فضای باغ، می توانید حسی از سادگی و رسمی بودن را به فضای باغ خودالقا کنید.

از فضاهای پرت باغ استفاده کنید: یادتان نرود که حتی بی استفاده ترین نقاط باغ هم می توانند به مکانی زیبا تبدیل شوند فقط اگر که سلیقه لازم را داشته باشید. مثلاً نیمکت و صندلی در آن قرار دهید. به خصوص اگر که صندلی شما حصیری باشند ریال جذابیت زیادی را ایجاد خواهند کرد. گلدان و گل در هرکجای باغ می توانند استفاده شوند. گاهی مواقع استفاده از یک مجسمه زیبا یا یک فواره هم می تواند به زیبایی نواحی بدون استفاده ی باغ کمک کند.

از ترکیب رنگی غافل نشوید: اگر اندکی شناخت نسبت به کارکرد رنگ ها داشته باشید می توانید بهترین نتیجه ی ممکن را از طراحی باغ ویلای خود بگیرید. همواره سعی کنید که از رنگ های مکمل یا متضاد استفاده کنید. همان طور که گفتیم مکمل رنگ سبز گیاهان باغتان، قرمز کمرنگ یا صورتی خواهد بود. بنابراین می توانید با آکسسوری هایی که چنین رنگی دارند، حسابی توجه ها را به باغتان جلب کنید. این نکات گرچه کوچک به نظر می آیند اما در طراحی کلی باغ اثر به سزایی خواهند داشت.

دیوار باغتان را طراحی کنید: فکر نکنید که دیوار باغ نیز باید به سادگی دیوارهای ساختم آن های شهری باشد. می توانید حسابی خلاقیت به خرج بدهید و دیوارتان را طراحی کنید. می توانید از آجرهای رنگی برای طراحی دیوار استفاده کنید یا این که از سنگ مصنوعی برای تزئین آن استفاده نمایید. ایده هایی مانند دیوار سبز یا قرار دادن شلف نیز می تواند جذاب باشد.

در کل باید بگوییم که هر ایده ای ارزش امتحان کردن را دارد. باغ ویلا متعلق به شماست و هر چیزی که حالتان را خوب می کند می تواند مورداستفاده قرار بگیرد. البته باید بگوییم که در راستای طراحی باغ ویلا بهتر است با یک کارشناس نیز مشورت کنید تا بهترین نتیجه ی ممکن را دریافت نمایید.

باغ را نورپردازی کنید: این نکته بسیار حائز اهمیت است چراکه بدون نورپردازی، باغ شما در شب جلوه ای نخواهد داشت. می توانید از نورهای رنگی در میان درختان و گیاهان استفاده کنید. به این ترتیب منظره باغ شما در شب، چیزی خواهد شد که هرگز از خاطر نمی رود. چراغ های مختلفی را می توان در فضای باغ به کاربرد. می توان از چراغ های پایه کوتاه و پایه بلند فانوسی در جای جای باغ بهره مند شد. علاوه بر این، نورپردازی درست باغ می تواند فضای ویلایتان را بزرگ تر جلوه دهد.

دروازه باغ خود را با دقت انتخاب کنید: در بحث نماسازی ویلا راجع به درب باغ صحبت نکردیم اما استفاده از یک درب زیبا و درعین حال ایمن گزینه ی بسیار مهم خواهد بود. سعی کنید دروازه ای را انتخاب کنید که بیشترین هارمونی را با فضای کلی باغتان دارد. هم چنین استفاده از آلمان های ایمنی در بالای درب (مانند خارهای محافظتی) را نباید فراموش کنید.

از المان فلزی در باغتان استفاده کنید: آلمان های فلزی می توانند هر چیزی باشند، از گلدان های فلزی زیبا گرفته تا نرده های فلزی! باید ببینید که چه چیزی به باغتان بیشتر می آید. بیشتر مواقع ویلاهایی که طراحی مدرن و مینیمال دارند از آکسسوری فلزی بیشتر استفاده می کنند. آلمان های فلزی می توانند حسی از سکون و آرامش را به همراه داشته باشند. البته در این صورت، باید حتماً رنگ آمیزی دیوارهای باغتان نیز بر همین اساس باشد و از رنگ های تیره تر و خنثی تر استفاده کنید یا این که طراحی های هندسی روی دیوار داشته باشید.

از مجسمه استفاده کنید: حتماً شما هم دیده اید که در جاده های منتهی به فضاهای روستایی و ییلاقی، ده ها فروشگاه فروش مجسمه وجود دارد. خب شاید بهتر باشد که بدانید استفاده از مجسمه های مختلف می تواند حسابی به فضای باغتان کمک کند. مثلاً در ورودی ویلا، می توانید از دو مجسمه استفاده کنید و به این ترتیب حالتی از تقارن و خوشامدگویی را به مهمانان خودالقا کنید. یا این که می توانید از مجسمه های مختلف در کنار مبلمان باغ یا...استفاده کنید.در کنار مجسمه ها می توانید از چارچوب های تزئینی نیز استفاده نمایید. این چارچوب ها را می توانید رنگ آمیزی کرده و گلدان هایی را داخل آن ها قرار دهید. به این ترتیب گویی که این چارچوب ها، گلدان را فریم کرده اند. این طراحی هزینه ی زیادی نخواهد داشت و به زیبایی باغتان می افزاید. بنابراین حتماً آن را در نظر داشته باشید.

نقاشی دیواری را فراموش نکنید: گاهی مواقع ممکن است استفاده از نقاشی برای تزئین دیوارهای باغ جواب بدهد. قبل از این که به این مورد فکر کنید، توصیه می کنیم که فضای کلی باغتان را در نظر داشته باشید. چراکه نقاشی ها بیشتر مواقع برای فضاهای سنتی تر به کار می روند.

از آب نما استفاده کنید: هیچ چیز به اندازه ی شرشر آب نمی تواند فضای ویلایتان را طبیعی و دل نشین جلوه دهد. آب نماهای زیادی در انواع طرح و شکل های مختلف عرضه می شوند. درصورتی که فضای باغتان آن قدری بزرگ نیست که استخر بسازید، استفاده از آب نما به شدت توصیه می شود. معمولاً آب نماهایی که جنس سنگی دارند، خیلی زیباتر هستند و می توانند جذابیتی دوچندان برای باغتان ایجاد کنند.علاوه بر این، نورپردازی این آب نماها هم ایده ی جذابی است و زیبایی آب نما را بیشتر می کند.

درخت بکارید: اگر فضای باغتان بزرگ است و جایی را برای درخت کاری در اختیاردارید، هرگز از این مسئله غافل نشوید. می توانید تکه ای از جنگل را در ویلای خود داشته باشید. در حال حاضر می توانید هر نوع نهالی را که تمایل دارید، انتخاب کنید( البته اطمینان حاصل کنید که نهال موردنظر برای کاشت در منطقه ی ویلا مناسب است) و اقدام به کاشت آن نمایید. دقت داشته باشید که الگوی کاشت درخت نیز می تواند متفاوت باشد. به عنوان مثال می توانید دورتادور حیاط ویلایتان را درخت بکارید و به این ترتیب زیبایی آنجا را بیشتر کنید. یا این که فقط محدوده ی خاصی از حیاط ویلا را به کاشت درخت اختصاص دهید. همه چیز به نظر شما و کارشناسی که برای طراحی باغ انتخاب کرده اید، بستگی دارد.

در کنار درخت کاری، می توانید استفاده از گلدان های سنگی بزرگ را نیز در نظر داشته باشید. این گلدان ها رواج زیادی پیداکرده اند و تقریباً می توانید هر گل یا گیاهی که می خواهید را در آن ها بکارید. به طورکلی هرچقدر که فضای باغ خودتان را سبزتر کنید، جذابیت بیشتری برای آن ایجاد نموده اید.

برای دیوار از پارچه استفاده کنید: استفاده از پارچه های رنگی در جای جای ویلا می تواند بسیار زیبا باشد. اما درصورتی که نمی توانید از سنگ ای مصنوعی یا نقاشی برای دیوار باغ استفاده کنید، استفاده از پارچه های رنگی ایده ی خیلی خوبی است. البته باید دقت داشته باشید که رنگ این پارچه ها با دیگر آلمان های موجود در باغ هارمونی و هماهنگی داشته باشد.

صندلی درستی را انتخاب کنید: حتماً باید دقت داشته باشید که انتخاب صندلی به درستی انجام بگیرد. صندلی در وهله ی اول باید راحت باشد بنابراین انتخاب صندلی های پلاستیکی برای حیاط ویلا، انتخاب چندان عاقلانه ای نیست. رنگ صندلی ها نیز باید شاد و دوست داشتنی باشد تا با دیگر اجزای باغ هماهنگ باشد.

مبلمان باکیفیتی را انتخاب کنید: از دیگر نکات مهم مربوط به طراحی محوطه باغ ویلا، این است که حتماً به سراغ مبلمانی بروید که کیفیت و زیبایی لازم را داشته باشند. در حقیقت این مبلمان قرار است در محوطه ی روباز قرار داده باشند و در معرض باران و آفتاب قرار بگیرند. انتخاب جنس های بی کیفیت باعث می شود که به زودی دوباره نیازمند خرید مبلمان مناسب شوید. بنابراین توصیه می کنیم که حتماً این قسمت را جدی بگیرید و مبل باکیفیتی را خریداری نمایید.

درنهایت این که می توانید برای کاهش هزینه های خود به سراغ استفاده از سنگ ریزه به جای سیمان بروید. کف ویلا را با سنگ ریزه بپوشانید و به این ترتیب برای سیمان هزینه نکنید. یادتان نرود که بر اساس آنچه در بخش ساخت استخر گفتیم، سیمان کاری می تواند هزینه های زیادی در برداشته باشد. اما استفاده از سنگ ریزه برای کف ویلا، علاوه بر کاهش هزینه ها می تواند حسی از طبیعی بودن را به همراه داشته باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>