اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پانل

معمولاً ساندویچ های پانل با دو روش کانتینیوز و کانتینیوز پلی اورتان ساخته می شوند. در ادامه به طور مختصر به هرکدام از این روش های ساخت ساندویچ پانل اشاره کرده ایم. با ما همراه باشید:

روش کانتینیوز

در این روش از دستگاه های مختلف مکانیکی استفاده می شود تا مواد اولیه ای که به دستگاه داده می شوند را به ساندویچ پانل تبدیل کنند. درصورتی که بخواهیم به صورت خلاصه توضیحی در این مورد ارائه کنیم باید بگوییم که رول ورق گالوانیزه، چسب ای مخصوص، فوم پلی اورتان و دیگر مواد موردنیاز ساخت ساندویچ پانل را به دستگاه می دهند و از طرف دیگر، ساندویچ پانل تحویل می گیرند. این ساندویچ های پانل به ابعاد دلخواه برش می خورند و درنهایت نیز بسته بندی خواهند شد.به طورکلی دو جور دستگاه ساخت ساندویچ پانل وجود دارد:

دستگاه کانتینیوز پلی یورتان: این دستگاه ساخت خارج است اما زمانی که به کشور وارد شد؛ پایه گذار ساخت اولین ساندویچ های پانل گردید و خط تولید این محصول را رقم زد. به همین خاطر است که ساندویچ پانل به ساندویچ پانل پلی یورتان نیز معروف است.معمولاً دستگاه های عادی پلی یورتان، می توانند دو یا چهارتا ورقه را در خود جای دهند؛ اما دستگاه هایی که پیشرفته تر هستند، می توانند تا بیش از چهار رول را نیز در خود جای بدهند. به این ترتیب سرعت کار بالاتر خواهد رفت.

اما این دستگاه چگونه کار می کند: بعدازاین که ورق گالوانیزه را داخل دستگاه قرار دهید، دستگاه رول بازکن، رول ورق را بازخواهد کرد. سپس این ورق وارد دستگاه دیگری به نام رول فرمینگ می شود. بعدازاین که این ورق از دروازه های مختلفی عبور کرد، به شکل و فرم موردنظر تبدیل می شود.

ورقی که روی پانل قرارگرفته است، داخل تعدادی غلطک های به خصوص می شود و ورق پایینی هم وارد یک سری دیگر از غلطک ها خواهد شود. طرح این دو ورق باهم متفاوت خواهد بود. بعد از انجام این کار، ورق هایی که شکل داده شده اند از بالا و پایین به هم نزدیک تر خواهند شد. سپس در فاصله ای که سفارش شده است، قرار می گیرند. در نهای نیز میان این دو ورق ترکیبات خاصی (مانند پلی ال، ایزوسیانات) تزریق خواهد شد. این ترکیبات توسط دستگاه های ویژه ای ساخته می شوند و دوز مشخصی دارند. بعد از انجام این مرحله، فوم پلی یورتان شروع به منبسط شدن می کند و حرارت آزاد خواهد کرد. درواقع میزان این حرارت بسیار بالا خواهد بود.

به همین خاطر است که باید سریعاً پانل موردنظر زیر پرس و حرارت قرار بگیرد تا بیش ازآنچه که نیاز است دچار پف شدگی نشود. بعدازاین مرحله، باید پانل موردنظر وارد یک دیگ گرمای دیگر قرار داده شود شکل خود را ثابت نگه دارد. بعدازآن هیئت رئیسه ها را برش می دهند و بسته می کنند و درنهایت نیز به مرحله ی فروش می رسند. البته باید دقت داشته باشید که در ابتدا اجازه می دهند که پانل ها خنک شوند و بعد آن ها را بسته بندی می کنند.در این روش دستگاه ها به دو گروه تقسیم می شوند:

دستگاه کانتینیوز پلی استایرن: این دستگاه ها نسل جدیدتر دستگاه پلی یورتان هستند و درواقع روشی نوین و جدید برای ساخت ساندویچ پانل به حساب می آیند؛ اما باوجود تازه وارد بودن، توانسته اند محبوبیت زیادی میان مصرف کنندگان به دست آوردند.

در این شیوه، نیز یک دستگاه کانتینیوز وجود دارد. با این تفاوت که دو ردیف رول گیر یا رول بازکن دارد. یک ردیف آن ها مختص ورق روی پانل است و ردیف دیگر نیز برای ورق پایینی پانل خواهد بود.دو تا ردیف غلطک و دستگاه رول فرمینگ دارد که هر دو ورق پانل را شکل دهی می کنند.درنهایت نیز نیازمند یک اپراتور هستیم که شیت های دو الی سه متری فوم پلی استایرن رابین لایه ورق های شکل گرفته شده قرار بدهد و سپس تحت پرس قرار دهد. درنهایت نیز پانل موردنظر را می برد و آماده بسته بندی می سازند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>