اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

دیوار

در این بخش از این نوشتار تصمیم بر آن گرفتیم تا اقدامات اساسی برای اجرای پوشش های سلولزی از ابتدا تا انتهای کار را شرح دهیم که در یک نگاه اجمالی می توان این مراحل را شامل موارد زیر دانست:

مرحله اول: تعیین نوع زیر کار

به یاد داشته باشید که مهم است که سطح زیر کار را بشناسید. اغلب سطوح زیر کار که همان سطح نهایی دیوار است، از رنگ پلاستیک، گچ تازه، گچ کشته و دیگر مواد ساخته می شود که حتی بادانش ساختمانی کم هم می توان سطح زیر آن را شناخت. به یاد داشته باشید که قبل از هرگونه عملیاتی بر روی دیواره ها و سقف ها ابتدا هر نوع شکستگی و آسیب را از سطح پاک کنید و پس ازآن اقدام به اعمال پوشش نمایید. همچنین خالی از لطف نیست اگر توصیه کنیم که سطح دیوارها را از هرگونه آلودگی و یا گردوخاک پاک نمایید. چراکه چنین تمهیداتی می تواند یک سطح کاملاً یکدست و همراه با پوششی باکیفیت را برای شما عزیزان رقم بزند.

مرحله دوم: آماده سازی سطوح

برای اجرا این نوع از پوشش ها بر روی سطوح رنگ روغن، در ابتدا باید چربی های روی سطح دیوار برطرف شوند، چراکه قدرت چسبندگی دیوار پوش سلولزی به دیوار را کاهش می دهد و حتی می تواند رنگ آن را نیز تغییر دهد. همچنین همان طور که قبلاً نیز اشاره شد، سطوح گچ وخاک نیز باید عاری از خاک باشد؛ بنابراین به منظور اعمال این کار باید با استفاده از پارچه یا گونی خیس، اقدام به تمیز کردن این دیوار کرد. همچنین برای سطوح رنگ پلاستیک و گچ کشته، نخست باید با اجرای پرایمر، جلوی جذب آب به رنگ پلاستیک و گچ کشته را گرفته و سپس اقدام به پاک کردن سطوح از خاک و غبار نمایید.

مرحله سوم: آماده سازی مواد و اجرا

این مرحله به منظور آماده سازی مواد و اجرای آن بر روی سطوح اعمال می شود. درواقع در این مرحله باید مواد را به صورت مرحله ای با یکدیگر مخلوط کرده تا ملات مناسب حاصل گردد. ضروری است برای سطوح صاف و سطوحی با خلل و فرج زیاد، مواد با آب بیشتری ترکیب شوند.

همچنین جهت آماده سازی بهتر مواد لازم است از آب گرم استفاده شود و سپس آن را ورز دهند. پس از آماده سازی مخلوط موردنظر باید مخلوط را حداقل به مدت نیم ساعت به حال خود رها کرد تا آماده اجرا بر روی سطوح موردنظر شود. سپس با استفاده از وسایل مخصوص، مخلوط چسبناک را روی دیوار اعمال می کنیم.

مرحله چهارم: عایق نمودن پوشش سلولزی

جالب است بدانید که برای اینکه بتوان سطح نهایی را قابل شستشو کرد، از پرایمر مخصوص جهت عایق نمودن آن استفاده می شود. این نوع از پرایمرها حلال در آب بوده و به نسبت یک به یک با آب مخلوط می شود. پس ازآنکه دیوار پوش سلولزی به طور کامل خشک شد، با رول نقاشی و یا قلم موی پهن مخصوص رنگ، دیوارها آغشته به این مخلوط می شوند. نکته مهم این است قلم مو را باید به صورت بالا و پایین اجرا کرده و از انجام حرکت های جانبی (چپ به راست) خودداری کرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>