اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

چین 10 بندر بزرگ دنیا را در اختیار دارد و کشورهای پیشرفته‌ای نظیر آمریکا در جایگاه‌های پایین‌تری نسبت به سایر کشور‌ها دیده می‌شوند.

جای تعجب نیست که بزرگ‌ترین بنادر جهان در کشور چین واقع شده‌اند. در این سال‌ها، سنگاپور به عنوان بزرگ‌ترین بندر کانتینری جهان شناخته شده بود، اما در دو سال اخیر تمام معادلات بر هم ریخت و بندر شانگهای برای دومین سال متوالی مقام نخست برترین بنادر کانتینری را از آن خود کرد.

شانگهای

بندر تیانجین چین رکورد تخلیه و بارگیری 13.01 میلیون TEU را در پرونده کاری خود دارد. TEU مخفف «واحدهای 20 فوتی» است که هر 2 واحد آن برابر با یک کانتینر است.

این بندر واقع در دبی در سال 2015، ورود و خروج 13.64 میلیون بار را مدیریت کرده است که افزایش قابل توجهی نسبت به آمار 13.3 میلیونی در سال 2014 و 13 میلیونی در سال 2013 نشان می‌دهد. امارات متحده عربی موفق شده است خود را به عنوان نقطه اتصال شرق و غرب به خطوط کشتیرانی باری معرفی کند و رتبه دوم بنادر کانتینری از نظر شورای بین‌المللی حمل‌ و نقل را به خود اختصاص دهد.

پر رفت و آمد ترین بنادر جهان کدام اند؟
به رغم پیشرفت‌های صورت گرفته در حوزه حمل و نقل و افزایش کارایی بخش‌های مختلف هوایی، ریلی و جاده ای؛ حمل و نقل دریایی همچنان نقشی کلیدی در جا به‌ جایی مسافر و بار ایفا می‌کند. با توجه به حجم بالای صادرات و واردات کشورهای مختلف، این مساله در رابطه با حمل‌ و نقل بار از نمود چشمگیرتری برخوردار است. بر همین اساس در کشورهایی که از ارتباطات دریایی بهره می‌برند، بنادر و اسکله‌ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند.

بدون شک کشورهای پیشرفته و صنعتی از بنادری پر ازدحام در کنار ظرفیت بالای جابه‌جایی بار برخوردار هستند. این در حالی است که برخی بنادر جهان به دلیل موقعیت استراتژیک و جغرافیایی از زیبایی‌های مخصوص به خود نیز برخوردار هستند. در ادامه به معرفی برخی از پر رفت‌ و‌ آمد‌ ترین و در عین حال زیباترین بنادر جهان می‌پردازیم.

بندر مونترئال، کانادا
بندر مونترئال نه تنها یکی از زیباترین بنادر جهان است بلکه بزرگ ترین بندر درون شهری جهان و دومین بندر پر‌رفت‌و‌آمد کانادا نیز محسوب می‌شود. همان گونه که از نام آن مشخص است، این بندر در شهر مونترئال واقع در ایالت کبک و در رودخانه سنت لاورنس احداث شده است. بندر مونترئال همچنین نقطه ورود به شهرهای مهم دیگر کانادا مانند تورنتو، دیترویت و کلیولند محسوب شده و به طور میانگین سالانه 26 میلیون تن بار در آن جابه‌جا می‌شود.

مونترئال کانادا

بندر کوبه، ژاپن
یکی از زیباترین بنادر ژاپن واقع در کوبه اوزاکا است. این بندر در دامنه کوه روکو واقع شده است. اگرچه در گذشته کوبه یکی از شهرهای بسیار مهم ژاپن محسوب می‌شد اما پس از زلزله سال 1995 و تخریب زیرساخت‌های آن نتوانسته است جایگاه سابق خود را کسب کند.

کوبه

بندر بارسلونا، اسپانیا
بندر زیبا و فعال بارسونا یکی از قدیمی ترین بنادر جهان محسوب می شود. در زبان اسپانیای به آن "پوئرتو دو بارسلونا" گفته می شود و از قدمتی تقریبا دو هزار ساله برخوردار است. بندر بارسلونا یکی از قطب های تجاری اسپانیا بوده و بزرگ ترین بندر منطقه کاتالونیا است. همچنین این بندر نهمین بندر بزرگ کانتینری اروپا با میانگین حجم تجاری 2.57 میلیون TEU است.

بندر میامی، آمریکا
میامی بزرگ ترین بندر کشتی های کروز جهان بوده و مقر اصلی بسیاری از شرکت های فعال در این زمینه محسوب می شود. این بندر در میامی فلوریدا واقع شده و آمار 176 هزار فرصت شغلی به همراه گردش مالی سالیانه 18 میلیارد دلاری در اقتصاد آمریکا را به ثبت رسانده است. میامی یازدهمین بندر بزرگ کانتینری آمریکا محسوب شده و در سال 2010 رکورد جابه جایی 4.33 میلیون مسافر را نیز به ثبت رسانده است.

بندر ونکوور، کانادا
ونکوور یکی دیگر از بنادر زیبای کانادا محسوب می شود. از نظر مجموع حمل و نقل بار، ونکوور بزرگ ترین بندر در کانادا، شمال غرب پاسیفیک و ساحل غربی آمریکای شمالی محسوب شده و از جابه جایی بار به میزان 76.5 میلیون تن برخوردار است

بندر ویساخاپاتنام، هند
ویساخاپاتنام بندری زیبا واقع در آندراپرادش هند بوده و از بنادر مهم ساحل جنوب شرقی این کشور محسوب می شود. ساحلی زیبا و بکر در نزدیکی این بندر می تواند اوقات مفرحی را برای گردشگران فراهم کند

بندر هامبورگ، آلمان
بندر هامبورگ در رودخانه الب واقع شده و دروازه آلمان به جهان نامیده می شود. در حالی که هامبورگ بزرگ ترین بندر این کشور محسوب می شود، دومین بندر پر رفت و آمد اروپا از نظر تناژ بار و یازدهمین بندر از این نظر در جهان نیز است.

بندر دوور، انگلیس
این بندر در منطقه دوور واقع شده و یکی از بزرگ ترین بندرهای مسافربری اروپا با توجه به جابه جایی سالانه 14 میلیون مسافر، 2.1 میلیون کامیون و 2.8 میلیون خودرو و موتورسیکلت محسوب می شود. دوور عنوان پر رفت و آمد ترین بندر مسافربری جهان را از آن خود می داند

بندر پیرائوس، یونان
پیرائوس شهری در نزدیکی آتن یونان بوده و این بندر در امتداد ساحل شرقی خلیج سارونیک واقع شده است. پیرائوس یکی از ده بندر کانتینری برتر اروپا بوده و سالانه به 24 هزار کشتی خدمات ارائه می کند

بندر هیلو، آمریکا
بندر هیلو در خلیجی به همین نام و در هاوایی واقع شده است. این منطقه دارای بیشترین افراد ساکن در جزیره هاوایی بوده و از جمله زیباترین بنادر آمریکا محسوب می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
Abbas moghadam:
مطالب جالب و جامع در باره بنادر مهم دنیا گردآوری وخواندنی بود ممنون
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>