اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

نمای ساختمان

پنل های HPL به واسطه ویژگی های منحصربه فردی که دارند از مزیت های زیادی برخوردار هستند. مزیت های این ورقه ها عبارت است از:

قابلیت ارتجاعی، انعطاف پذیری و چگالی کم. این ویژگی باعث می شود تا ساختمان هایی که نمای چوب خود را با HPL ساخته اند، مقاومت بهتری در برابر زلزله داشته باشند. علاوه بر زلزله، چگالی و انعطاف پذیری این ورقه ها باعث شده تا در برابر ضربات خارجی و فشارهای گوناگون مانند باد مقاومت بالایی از خودشان نشان بدهند.مقاومت مکانیکی بسیار بالا که قابل قیاش با مقاومت مکانیکی محصولات مشابه مانند کامپوزیت، چوب، ترمووود و سرامیک نیست.

دوام و بقای طرح روی ورقه های HPL می تواند تا 30 سال بدون تغییر باقی بماند. این ویژگی باعث برتری قابل توجه آن نسبت به محصولات مشابه شده است.چنانچه HPL را به درستی نصب کرده باشند برخلاف سایر مواد مورداستفاده در اجرای نمای ساختمان می تواند در برابر اشعه فرابنفش خورشید هم مقاوم باشد و در اثر آن تغییر رنگ و فرم ندهد.این پنل ها برخلاف پنل های چوبی طبیعی در برابر آتش سوزی و اشتعال بسیار مقاوم هستند و در برابر حرارت نه ذوب شده، نه منفجر می شوند.

دارای نشان استاندارد اروپا هستند.ازنظر ظاهری پنل های HPL تنوع بسیار گسترده ای در طرح و رنگ دارند که این ویژگی باعث ایجاد ظاهری منحصربه فرد این ورقه ها شده است. نمای HPL در دسته نماهای خشک جای می گیرد. به نماهای خشک ساختمانی در کشورهای مختلف، نمای ضد باران هم می گویند. فضای خالی پشت ورقه های اچ پی ال باعث می شود تا هوا به صورت مستمر در حال گردش و تهویه باشد؛ که این اتفاق باعث می شود تا صفحات به اصطلاح عرق نکنند و رطوبت باعث تبله کردن آن ها نشود. این ویژگی باعث شده تا صفحات نمای HPL خودبه خود به نوعی عایق برای ساختمان تبدیل شوند که با ایزوله تر کردن آن ها می توان این ویژگی شان را تقویت نمود. یادتان باشد که در هنگام نصب و نگهداری آب هرگز نباید به پشت صفحات نفوذ کند.

سطح خارجی صفحات HPL تقریباً همیشه بدون پستی وبلندی یا هرگونه خلل و فرج هستند. همچنین ویژگی مهم آنتی الکترواستاتیک این صفحات باعث می شود تا لک روی آن ها باقی نماند.این صفحات به واسطه روکش های لمینتی و ملامینه شأن مقاومت بالایی در برابر خط و خش نیز دارند.

ترکیبات شیمیایی مخرب موجود در شویده ها روی دوام این صفحات اثرگذار نیست.ورقه های HPL نور را بازتاب نمی دهند و ظاهر نمای ساختمان را در اوقاتی که خورشید پرنور است، با درخشندگی زیاد خراب نمی کند.توان و مقاومت این ورقه ها در برابر تغییرات دمای محیطی بسیار خوب است. به صورتی که می توانند از دمای - 20 درجه تا + 80 درجه را به آسانی تحمل کنند و تغییر شکل ندهند.

این پنل های می توانند تا قدرت 14 دسیبل عایق صدا باشند. علاوه بر این که تا حدی عایق حرارتی و برودتی هم هستند.ورقه های HPL وزن بسیار سبکی هم دارند. رایج ترین ضخامت مورداستفاده از این ورق ها برای نماهای ساختمانی ضخامت 6 میلی متر است که با جمع زیرسازی در هر متر فقط 15 کیلوگرم وزن روی ساختمان می اندازد. ازنظر وزن، ورقه های HPL حدود 70 درصد سبک تر از نماهای سنگ و آجری هستند.

این ورقه ها با حفظ مزیت های نمای چوب مانند ظاهر و طرح طبیعی، مشکلات آن را ندارند؛ یعنی مشکلات رایج در نماهای چوبی مانند جذب آب و رطوبت، خوردگی و لانه کردن حشرات و غیره در HPL وجود ندارد.امکان نصب و استفاده گسترده در فضاهای مختلف دیگر علاوه بر نمای ساختمان. اعم از دیوارهای لابی، آسانسور و غیره.نصب و اجرای سریع و بی دردسر نسبت به سایر نماهای ساختمانی.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>