اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پوکه معدنی

پوکه معدنی، دانه های سبک آتش فشانی بسیار متخلخل است که از گذشته تاکنون به عنوان ساینده در تمیز کردن (مثل سنگ پا)، استفاده می شود. این ماده همچنین به عنوان یک سنگ دانه سبک در واحدهای سنگ تراشی پیش ساخته، بتن سازی، عایق صوتی و ساخت کاشی و گچ، سدسازی، صنایع نساجی، داروسازی، پزشکی و غیره استفاده می شود.

فوران های بزرگ آتش فشان می توانند اطراف خود را با بیش از 100 متر پوکه پرکرده و گردوغبار و خاکستر را به شدت به هوا بفرستند. موضوع جالب توجه اینجا است که پوکه معمولاً در تمامی قاره ها وجود دارد و مناطق گسترده ای در سراسر دنیا تأمین کننده آن هستند.

در صنعت ساختمان سازی از پوکه معدنی در ساخت بتن و در نمای بیرونی و همچنین درون ساختمان، درشیب سازی پشت بام ها و محوطه سازی، دیوارچینی، کف ساختمان، شیب میان طبقات، شناژبندی و... استفاده می شود. دلیل استفاده از پوکه برای شیب بندی در ساختمان ها وزن سبک و میزان بالای تخلخل این سنگ است چراکه باعث می شود وزن ساختمان کم تر شده و تخلخلات موجود هم به نوعی عایق صدا و حرارت در ساختمان باشد.

همچنین از پوکه های معدنی برای تزئینات و دکوراسیون داخلی ساختمان ها نیز استفاده می شود. این سنگ ها بارنگ ها و اندازه های متنوع و زیبا در طبیعت وجود دارند و ماده اولیه بسیار مناسبی برای تزئینات داخلی محسوب می شوند.

بلوک سازی و همچنین ساخت دیوار آماده نیز یکی دیگر از کاربردهای پوکه معدنی در ساختمان است. استفاده از این بلوک های آماده سرعت ساخت وساز را بالا می برد و همین موضوع در دنیای امروز بسیار بااهمیت بوده و مقرون به صرفه است. ماده اصلی در ساخت بلوک نیز همین پوکه ها است و شاید بتوان وزن سبک بلوک های آماده را هم با همین موضوع مرتبط دانست.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>