اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پوکه معدنی

پوکه معدنی درواقع سنگی آذرین و بسیار متخلخل است که در هنگام فوران های آتش فشانی انفجاری شکل می گیرد. هجوم گاز از دریچه، ماگما را خردکرده و به صورت کف ذوب شده منفجر می کند. کف با پرواز در هوا سریعاً جامد می شود و دوباره به صورت تکه های پوکه به زمین می افتد. بزرگ ترین فوران های آتش فشانی می تواند مقدار بسیار زیادی از مواد را خارج کند. اندازه این مواد می تواند از ذرات ریز گرد و غبارگرفته تا بلوک های بزرگ پوکه به اندازه یک خانه باشد.

از پوکه ها به عنوان سنگ دانه در بتن سبک، به عنوان سنگ دانه در محوطه سازی و به عنوان ساینده در انواع محصولات صنعتی و مصرفی استفاده می شود. پوکه ها معمولاً کم رنگ هستند و رنگ آن ها از سفید، کرم، آبی یا خاکستری گرفته تا سبز و قهوه ای یا سیاه متغیر است. وقتی گازهای آتش فشانی متصاعد می شوند، حباب هایی ایجاد می کنند که با خنک شدن در شیشه درون ماگمای چسبناک باقی می مانند. این محصول رایج از فوران های انفجاری (تشکیل دهنده پلینی و ایگنیمبریت) است و معمولاً مناطقی را در قسمت های فوقانی گدازه های سیلیسی تشکیل می دهد. ازنظر حجمی تخلخل 64-85٪ است و احتمالاً سال ها روی آب شناور است تا اینکه درنهایت غرق می شوند.

پوکه معدنی را می توان در سراسر کره زمین پیدا کرد چراکه تشکیل آن ها ناشی از وقوع آتش فشان های قاره ای و وقوع آتش فشان در زیردریاهاست. سنگ های شناور همچنین می توانند توسط جریان های آب در اقیانوس ها در زمین توزیع شوند. مناطق مختلفی در آسیا، اروپا، آفریقا، آمریکا و استرالیا منابع غنی از پوکه ها هستند و ایران نیز در قاره آسیا یکی از همین تأمین کنندگان پوکه در جهان محسوب می شود.

علاوه بر مصارف مختلف پوکه در سدسازی، صنعت نساجی، پزشکی و داروسازی و غیره یکی از مهم ترین کاربردهای این سنگ در ساختمان سازی است. در صنعت ساختمان از پوکه ها در ساخت بتن، در نمای بیرونی و همچنین درون ساختمان، درشیب سازی پشت بام ها و محوطه سازی، دیوارچینی، کف ساختمان، شیب میان طبقات، شناژبندی و... استفاده می شود.

دلیل استفاده از پوکه برای شیب بندی در ساختمان ها وزن سبک و میزان بالای تخلخل این سنگ است چراکه باعث می شود وزن ساختمان کم تر شده و تخلخلات موجود هم به نوعی عایق صدا و حرارت در ساختمان باشد. همچنین استفاده از پوکه در تزئینات ساختمان نیز به دلیل تنوع در رنگ و اندازه این سنگ بسیار مرسوم است. بلوک و همچنین ساخت دیوار آماده نیز یکی دیگر از کاربردهای پوکه در ساختمان است. استفاده از این بلوک های آماده سرعت ساخت وساز را بالا می برد و همین موضوع در دنیای امروز بسیار بااهمیت بوده و مقرون به صرفه است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>