اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پوکه معدنی

پوکه معدنی را می توان در سراسر کره زمین پیدا کرد چراکه تشکیل آن ها ناشی از وقوع آتش فشان های قاره ای و وقوع آتش فشان در زیردریاهاست. سنگ های شناور همچنین می توانند توسط جریان های آب در اقیانوس ها در زمین توزیع شوند.

همان طور که قبلاً توضیح داده شد، پوکه ها با فوران آتش فشان های انفجاری تحت شرایط خاص تولید می شوند، بنابراین، در مناطق فعال آتش فشانی وجود دارند و از این مناطق استخراج و حمل می شوند. در سال 2011، ایتالیا و ترکیه به ترتیب 4 و 3 میلیون تن تولید پوکه معدنی داشتند. یونان، ایران، شیلی و سوریه نیز دیگر تولیدکنندگان بزرگ یا بیش از یک میلیون تن بودند.

ذخایر زیادی از پوکه در کشورهای آسیایی ازجمله افغانستان، اندونزی، ژاپن، سوریه، ایران و شرق روسیه وجود دارد. مقادیر قابل توجهی از پوکه را می توان در شبه جزیره کامچاتکا در جناح شرقی روسیه یافت. این منطقه شامل 19 آتش فشان فعال است و در نزدیکی کمربند آتش فشانی اقیانوس آرام قرار دارد.

اروپا نیز یکی از بزرگ ترین تأمین کننده های پوکه معدنی است با ذخایری که در ایتالیا، ترکیه، یونان، مجارستان و ایسلند دارد. ایتالیا به دلیل آتشفشان های زیاد، بزرگ ترین تولیدکننده پوکه در اروپا است. جزایر ائولی ایتالیا و جزیره لیپاری به طور کامل از سنگ های آتش فشانی مثل پوکه تشکیل شده است.
این ماده را می توان در سراسر آمریکای شمالی ازجمله در جزایر کارائیب نیز یافت.

در ایالات متحده، این سنگ در نوادا، اورگن، آیداهو، آریزونا، کالیفرنیا، نیومکزیکو و کانزاس استخراج می شود. تولید پوکه در ایالات متحده در سال 2011 380، 000 تن تخمین زده شد که ارزش آن 7.7 میلیون دلار بود که تقریباً 46٪ آن از نوادا و اورگان استخراج شد. آیداهو به دلیل کیفیت و درخشندگی سنگ موجود در ذخایرش، به عنوان تولیدکننده بزرگ پوکه در آمریکا نیز شناخته می شود.

شیلی یکی از تولیدکنندگان برجسته پوکه در آمریکای جنوبی و جهان است. قلعه Puyehue-Cordón دو آتش فشان منقوش در کوه های آند است که خاکستر و پوکه را در سراسر شیلی و آرژانتین بیرون می کشد. فوران این آتش فشان در سال 2011 با پوشاندن تمام سطوح و دریاچه ها در خاکستر و پوکه، ویرانی گسترده ای در منطقه ایجاد کرد.

کنیا، اتیوپی و تانزانیا نیز در قاره آفریقا دارای برخی رسوبات پوکه هستند.آتش فشان Havre Seamount بزرگ ترین و شناخته شده ترین آتش فشان عمیق اقیانوس روی زمین را در استرالیا ایجاد کرد. این آتش فشان در ژوئیه 2012 فوران کرد اما تا زمانی که قطعه های عظیم پوکه معدنی در اقیانوس آرام شناور بودند، موردتوجه قرار نگرفت. بیشتر این سنگ های شناور در سواحل شمال غربی نیوزیلند به خشکی رسید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>