اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پوکه معدنی

فوران های بزرگ آتش فشان می توانند اطراف خود را با بیش از 100 متر پوکه پرکرده و گردوغبار و خاکستر را به شدت به هوا بفرستند.پوکه در درجه اول دی اکسید سیلیکون است، مقداری اکسید آلومینیوم و مقدار کمی از اکسیدهای دیگر. کریستال های معدنی مختلف در بسیاری از پوکه ها وجود دارد. متداول ترین آن ها فلدسپات، او گیت، هورنبلند و زیرکون است. همان طور که پیش ازاین نیز اشاره شد، حفره های (وزیکول) پوکه گاهی گرد می شوند و بسته به جریان گدازه جامد شده، ممکن است کشیده یا لوله ای

نیز باشند. این حفره ها که در بین سنگ های آتش فشانی قدیمی دیده می شوند، معمولاً با رسوبات مواد معدنی ثانویه ای که بانفوذ آب وارد می شوند، پر می شوند. گاهی بلورهایی در پوکه وجود دارند، اما بیشتر ساختار پوکه معدنی آمورف است و لیوان آتشفشانی به نام مینرالوئید تولید می کند.

تشکیل پوکه ها در تماس گازهای آتش فشانی با آب

پوکه معدنی در اکثر مواقع در اثر تماس با آب گدازه تشکیل می شود. این اتفاق معمولاً نزدیک آتشفشان های نزدیک به آب یا زیرآب رخ می دهد. هنگامی که ماگمای گرم با آب تماس می گیرد، خنک سازی سریع و کاهش فشار سریع با تشکیل گدازه حباب را کاهش می دهد. خنک شدن سنگ در زیر نقطه ذوب سنگ بدین معنی است که حباب ها وقتی سنگ بلافاصله پس از تماس با آب به ماده جامد تبدیل می شود، در داخل حبس می شوند.

ازآنجاکه پوکه برگشت ناپذیر است، گاهی مانند شیشه است و حباب ها بین دیواره های حباب نازک و شفاف سنگ نگه داشته می شوند.اگر گازهای آتش فشانی قبل از خنک شدن سریع آن از گدازه بیرون بیایند، پوکه هایی تشکیل می شود که به رنگ روشن است. تخلخل حدود 90 درصدی دارد و چگالی کمتری دارد. scoria با حباب های بزرگ تر و دیواره های حباب ضخیم تر و متراکم تر است و به سرعت غوطه ور می شود.

روش حمل ونقل پوکه در جهان

روش حمل ونقل پوکه به کاربرد آن بستگی دارد. به عنوان مثال، یک دندان پزشک پوکه معدنی خود را در یک ظرف کوچک 2 تونسی خریداری می کند. یک تولیدکننده صابون یا یک تولیدکننده صفحه مدار رایانه، محموله هایی را به عنوان پالت های بسته بندی شده با کیسه های 44 پوندی (20 کیلوگرم) که از طریق کامیون یا کانتینر اقیانوس پیما دریافت می شود، دریافت می کند.

برای استفاده از پوکه برای فیلتراسیون آب ممکن است پوکه از طریق راه آهن و به صورت فله تحویل گرفته شود. یک کارخانه بتن سازی، بار سنگ پوکه را در یک کامیون پنوماتیک تحویل می گیرد. پس این که سنگ پوکه در چه حجم و به چه صورت حمل شود بستگی به کاربرد آن و حجم موردنیاز برای مصرف دارد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>