اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

اجاره کشتی

به طور کلی به دو طریق می توان یک کشتی را اجاره کرد:

1- اجاره کشتی به صورت لخت و بدون خدمه
 در این حالت می توان آن را اجاره کامل کشتی تلقی نمود. اجاره کننده تمام هزینه های کشتی را می‌پردازد، ناخدا و کارکنانی را که خود انتخاب می کند برروی کشتی به کار می گمارد و حقوق و دستمزد آنان را خود می‌پردازد.

2- اجاره کشتی با ناخدا و خدمه مربوط:
مفاد قراردادهای چارترپارتی

مقدمه: چارترپارتی ها با مقدمه کوتاهی شروع می شوند. در مقدمه نام طرفین قرارداد، نام کشتی، مشخصات و موقعیت فعلی آن و تاریخ تقریبی آمادگی کشتی در بندر بارگیری، درج می شود.

مشخصات کالا: در این ماده نام کالا و چگونگی بسته بندی آن (به صورت فله، کیسه ای، شبکه ای و غیره) آورده می شود. معمولا مقدار کالا بین یک مقدار حداقل و یک مقدار حداکثر محدود می گردد. به عنوان مثال گفته می شود 50000 تن جو به صورت فله با2%+ و 2%- تغییر به اختیار مالک کشتی، این بدان معناست که مالک کشتی می تواند حداقل 49000 تن و حداکثر 51000 تن جو را به صورت فله بارگیری نماید. ضرورت داردکه همیشه ضریب جایگیری کالا و یا مقدار تقریبی آن را نیز در این قسمت ذکرشود.

3-محدوده زمانی مجاز برای ارائه کشتی در بندر بارگیری: عبارت است‌از محدوده زمانی که در طول آن مالک حق دارد کشتی خود را در بندر بارگیری ارائه کند. اگر قبل از شروع این مدت زمان کشتی به بندر بارگیری برسد اجاره کننده اجباری برای شروع بارگیری ندارد. اگر کشتی قبل از پایان مهلت مقرر در بندر بارگیری آماده بارگیری کالا نباشد اجاره کننده حق دارد که قرارداد را فسخ نماید.

4-بندر یا مکان بارگیری کالا: بندر‌یا مکان بارگیری کالا همیشه در چارترپارتی‌های سفری ذکر می گردد که ممکن است به صورتهای مختلف آورده شود. گاهی فقط یک بندر از یک منطقه جفرافیایی مشخص به انتخاب اجاره کننده باشد که در اینصورت اجاره کننده حق دارد کشتی را به دلخواه خود به یکی از بنادر آن منطقه بفرستد اگر بندر بارگیری مشخص باشد و از آن نام برده باشد کشتی باید به آن بندر برود و اگر در آن بندر اسکله مخصوصی در قرارداد ذکر شده باشد باز کشتی مجبور است که به آن اسکله مشخص برود.بعضی اوقات بندر بارگیری مشخصا نام برده نمی شود که در اینصورت اجاره کننده می تواند کشتی را به دلخواه حمایت کند از اجاره کننده می خواهد که کشتی را به یک بندر مطمئن با امن در آن منطقه بفرستد.هر گاه بیش از یک بندر برای بارگیری مورد توافق قرار گیرد مالک کشتی می خواهد که بنادر بارگیری به ترتیب جغرافیایی صحیحی معرفی شد.

5-پرداخت کرایه: اگر قرارداد شرطی برای پرداخت کرایه ذکر نشده باشد کرایه طبق روش معمول تجارت در زمان تحویل کالا در بندر تخلیه قابل پرداخت است، ولی هرگاه روش پرداخت کرایه در قرارداد آمده باشد، طبق آن عمل می گردد.

6-حق ضبط و تصرف کالا: مالک کشتی تازمانی که کرایه، کرایه از دست رفته زیان دیرکرد و خسارات ناشی از بازداشت کشتی را دریافت نکرده حق ادعا و ضبط کالا را دارد. اجاره کننده مسئولیت پرداخت کرایه، کرایه از دست رفته، زیان دیرکرد را در بنادر تخلیه و بارگیری دارد.

7-هزینه های بارگیری و تخلیه: پرداخت هزینه های بارگیری و تخلیه کالا در یک چارترپارتی در زمان انجام مذاکرات اجاره کشتی مورد توافق قرار می گیرد این توافق ممکن است به اشکال مختلف باشد، در اکثر اوقات شرایط قراردادخرید کالا مبنایی برای توافق هزینه های بارگیری و تخلیه قرار می گیرد. در زیر چند نمونه از شرایط بارگیری و تخلیه بیان شده است:

  • هزینه های بارگیری و تخلیه به عهده مالک کشتی
  • هزینه های بارگیری و تخلیه و بارچینی به عهده اجاره کننده
  • هزینه های بارگیری و تخلیه به عهده اجاره کننده، صفافی به عهده مالک کشتی
  • هزینه تخلیه به عهده اجاره کننده
  • هزینه بارگیری به عهده مالک کشتی، هزینه تخلیه به عهده اجاره کننده
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
وحيد مرادي:
سلام من ميخوام كشتي كانتينر بر جهت ترانزيت كالا بين ايران وكويت هستم لطفا درصورت امكان همكاري تماس حاصل فرماييد
پاسخ زینگ:
سلام.
برای معرفی محصولات و خدمات خود به مشتریان داخلی و خارجی به چند زبان، در بخش B2B (بانک اطلاعات تولید کنندگان و بازرگانان) ثبت نام نمایید.
از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

اسماعیلی :
سلام من درپی اجاره کشتی هستم اگ موردی باشد ک شراکت داشته باشیم خیلی بهتر است و اگ با مالک کشتی باهم شراکت کنیم خیلی خوشحال می‌شوم با تشکر از لطف شما
پاسخ زینگ:
سلام. لطفا به بخش خدمات کشتیرانی زینگ مراجعه نمایید

محمد کرمانی:
سلام وقتتون بخیر ما به یه کشتی صد نفره مسافر بری نیاز داریم به مدت ۱ سال شما میتونید تامین کنید؟؟؟؟ از جزیره کیش تا لاوان و بلعکس
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

نجمی پور :
باسلام من یک کشتی 20تنی تا40تنی بصورت اجاره به مدت یکسال جهت حمل بار ایزوگام ا(زبندررجایی)بندرعباس به کشورکنگو نیازدارد مرحمت بفرمایید پیگیری واعلام کنید
پاسخ زینگ:
سلام. لطفا به بخش خدمات کشتیرانی زینگ مراجعه نمایید

خادم العباس :
سلام علیکم دو عدد کشتی ۱۰ هزار تنی فله بر نیاز دارم جهت اجاره یکساله لطفا راهنمایی بفرمایید متشکرم
علی حسینی:
با سلام یک کشتی برای حمل ۱۷هزار تن سیمان و میلگرد برای کشور گامبیا نیازمندم
پاسخ زینگ:
سلام. لطفا به بخش خدمات کشتیرانی زینگ مراجعه نمایید

حسین :
من می‌خواهم گشتی تجاری اجاره کنم‌ لطفا راهنمایی همکاری فرمایید
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>