اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سمنت

نوع دیگری از سنگ های مصنوعی سمنت پلاست وجود دارند که در ترکیبات آن ها از نانو استفاده شده است که همین مسئله ویژگی های مثبت آن را تا چندین درجه ارتقاء داده است. در حقیقت بیشتر مواقع از این نوع سنگ مصنوعی در کف پوش ها و سنگ های نما استفاده می شود.در ادامه می خواهیم به برخی از بهترین ویژگی های نانو سمنت پلاست بپردازیم. با ما همراه باشید:

همان طور که در بالا نیز به این نکته اشاره کردیم یکی از اصلی ترین ویژگی های سمنت پلاست این است که در ساخت آن از مواد اولیه بسیار سبک استفاده شده است. هم چنین محصولات سنگ مصنوعی ضخامت خیلی زیادی ندارند و به این ترتیب حمل ونقل آن ها نیز به نسبت سنگ های واقعی خیلی راحت تر است.تصور کنید که یک سنگ طبیعی جرم حجمی برابر با 2500 کیلوگرم بر مترمکعب داشته باشد. اگر بخواهیم یک سنگ مصنوعی با همان اندازه را در نظر بگیریم، وزن آن حدود 899 کیلوگرم بر مترمکعب خواهد بود.

این مسئله گرچه در ابتدا ممکن است ناچیز و کوچک جلوه می کند، اما زمانی که بحث ایمنی ساختمان و وزن آن مطرح باشد، اهمیت خیلی زیادی پیدا می کند. مصالح سبک تر به این معنی خواهد بود که وزن کمتری به فونداسیون ساختمان وارد می آید. هم چنین به هنگام زلزله نیز مقاومت بیشتری در برابر ریزش خواهد داشت.

شاید برایتان عجیب باشد اما باید بدانید که خیلی از اشخاصی که کار مربوط به استودیوی صدا هستند، برای عایق کردن استودیوی خود از سنگ های مصنوعی سمنت پلاست استفاده می کنند. این محصول می تواند تا پنجاه درصد به عنوان عایق صوتی و حرارتی عمل کند که این رقم بسیار چشمگیر است (البته لازم به ذکر است که میزان این عایق بودن، به فرمول ساخت آن ها نیز بستگی دارد)

نکته ی بسیار جالب و قابل توجهی که در مورد سنگ های مصنوعی سمنت پلاست وجود دارد این است که در ترکیب آن ها گاهی مواقع از پیگمنت های معدنی استفاده می شود که همین مسئله آن ها را در برابر اسیدها مقاوم می کند. به این ترتیب اگر باران اسیدی ببارد، رنگ آن ها نخواهد رفت.
جذب آب خیلی کمی هم دارند درصورتی که آجرهای مختلف (مانند تراورتن) به سادگی آب را جذب می کنند و بعد از مدتی دچار آسیب می شوند.

همان طور که می دانید بافت خیلی از مصالح ساختمانی مخلخل است. به این معنی که سوراخ های خیلی ریزی در آن ها وجود دارد. ممکن است آب و خیلی مواد دیگر به داخل مصالح نفوذ کرده و آن ها را دچار مشکل سازد. به عنوان مثال آجرهای نسور، نماهای سفالی و...این مشکل رادارند؛ اما شاید بدترین مورد این گونه مصالح این باشد که خاک و قارچ های مختلف به داخل بافت مصالح نفوذ می کنند و به این ترتیب رنگ اصلی آن ها را تغییر داده و تیره می کنند و درنهایت نیز آسیب زیادی به زیبایی مصالح وارد می کنند.

اما این مشکل در سمنت پلاست تا حد خیلی زیادی رفع شده است چراکه تراکم سطحی آن ها بسیار بالاست و سوراخ های موجود در آن نیز بسیار ریز و میکروسکوپی هستند. درنتیجه عملاً در برابر نفوذ مواد اضافه مقاومت زیادی دارند و رنگشان نیز تغییر نخواهد کرد.این ویژگی برای کسانی که اهمیت زیادی به زیبایی و جلای مصالح ساختمانی خود می دهند، اهمیت بسیار زیادی دارد.

به عنوان مثال، کف پوش های سنگی و آجری بعد از مدتی دچار تغییر رنگ می شوند اما سنگ های مصنوعی سمنت پلاست تا مدت ها به حالت اولیه ی خود باقی می مانند.همچنین این محصولات به دلیل استفاده از مواد خاص، از خاصیت خود تمیز شوندگی برخوردارند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>