اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ساختمان

مدل سازی اطلاعات ساختمان یا بیم (BIM)، یک فرایند مبتنی بر مدل سه بعدی هوشمند است که به متخصصان معماری، مهندسی و ساخت وساز بینش و ابزاری می دهد تا بتوانند ساختمان ها و زیرساخت ها را با کارایی بیشتر طراحی، ساخت و مدیریت کنند.BIM امکان جمع آوری مهارت ها و مشاغل متنوع را در یک سیستم یکپارچه فراهم می کند. حال سؤال اینجاست که چه امکاناتی در پروتکل ارتباطی وجود دارد؟ و به طور خاص تر، BIM چه کاری می تواند انجام دهد تا کار، کارآمدتر شود؟

بیم (BIM) مخفف کلمه Building Information Modeling به معنی مدل سازی اطلاعات ساختمان یا مدیریت اطلاعات ساختمان است. این یک فرایند کاملاً مشارکتی است که به معماران، مهندسان، توسعه دهندگان املاک و مستغلات، پیمانکاران، تولیدکنندگان و سایر متخصصان ساخت وساز اجازه می دهد تا یک ساختار یا ساختمان را در یک مدل سه بعدی طراحی کنند. همچنین می تواند با بهره گیری از داده هایی که صاحبان ساختمان یا سازه به آن دسترسی دارند، به بهره برداری و مدیریت ساختمان بپردازد. این داده ها به دولت ها، شهرداری ها و مدیران املاک اجازه می دهد تا بر اساس اطلاعات برگرفته از مدل، حتی پس از ساخت ساختمان نیز تصمیمات آگاهانه بگیرند.

از نقشه های دوبعدی تا CAD و BIM

درگذشته از نقشه ها برای بیان اطلاعات مربوط به یک نقشه خاص ساختمان استفاده می شد. این رویکرد 2 بعدی بود که تجسم ابعاد و الزامات را بسیار دشوار می کرد. سیستم بعدی CAD (طراحی رایانه ای) بود که به تهیه کنندگان کمک می کرد تا مزایای طرح ها را در یک محیط دیجیتالی ببینند. بعداً، CAD تبدیل به 3D شد که تصاویر واقعی تری را به نقشه ها می آورد. اکنون، BIM (مدل سازی اطلاعات ساختمان) یک استاندارد همه گیر و کاربردی است که چیزی فراتر از یک مدل سه بعدی است.

اجزای سازنده مدل بیم (BIM)، هوشمند، دارای اشکال هندسی و ذخیره داده ها هستند. در صورت تغییر هر عنصر، نرم افزار BIM مدل را به روز می کند تا این تغییر را منعکس کند و این اجازه را می دهد که مدل در کل فرایند، سازگار و هماهنگ باقی بماند تا مهندسان سازه، معماران، مهندسان MEP، طراحان، مدیران پروژه و پیمانکاران بتوانند در یک محیط مشترک با همکاری بیشتری کار کنند.

BIM، به عنوان یک نقشه کلی، به روند همه طرف های درگیر در ساخت و مدیریت چرخه حیات دارایی ها، همکاری مشترک و اشتراک داده ها اشاره دارد. بااین حال، قدرت واقعی BIM در اطلاعات است. تمام اطلاعات جمع آوری شده، از زمان تصور و ایده تا پایان کار، بابیم فقط ذخیره نمی شوند، بلکه قابل انجام هستند.

در بیم (BIM)، داده ها می توانند برای بهبود دقت کار، بیان هدف طراحی، بهبود انتقال دانش از کارفرما به مشتری، کاهش تغییر سفارش ها و مشکلات هماهنگی میدانی و ارائه بینش در مورد ساختمان های موجود برای پروژه های نوسازی استفاده شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>