اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ساختمان

سطوح مختلف BIM را می توان برای انواع مختلف پروژه ها به دست آورد. هر سطح نشان دهنده مجموعه ای متفاوت از معیارها است که سطح خاصی از موضوع را نشان می دهد. سطح BIM با 0 شروع می شود و به 4D، 5D و حتی 6D می رسد. هدف از این سطح بندی ارزیابی میزان مؤثر بودن یا میزان اشتراک و مدیریت اطلاعات در کل مراحل است. حال باید به این موضوع بپردازیم که هر سطح شامل چه مواردی است و چگونه می توانید تشخیص دهید که در کدام سطح کار می کنید؟ در ادامه شرح مختصری از سه سطح اول و توضیح اینکه چه معیارهایی در هر مرحله وجود دارد، آورده شده است.

سطح 0

سطح 0 در بیم (BIM) به این معنی است که به طور مشترک کار نمی کنید. اگر از CAD 2D استفاده می کنید و با نقاشی ها و چاپ های دیجیتال کار می کنید، می توانید با اطمینان بگویید که در سطح 0 هستید. امروزه بیشتر افراد و شرکت ها بالای این سطح کار می کنند.

سطح 1 BIM

استفاده از D3 CAD برای کارهای مفهومی است، اما 2D برای تهیه اطلاعات تولید و سایر اسناد و این مرحله احتمالاً به این معنی است که شما در سطح 1 BIM کار می کنید. در این سطح، استانداردهای CAD مطابق استاندارد BS 1192: 2007 و اشتراک الکترونیکی داده های انجام شده از یک محیط داده مشترک (CDE) معمولاً توسط پیمانکار مدیریت می شود. بسیاری از شرکت ها در سطح 1 BIM هستند که همکاری زیادی را شامل نمی شود و هر یک از سهام داران، داده های خود را منتشر و مدیریت می کنند.

سطح 2 BIM

گروه ها در مدل های سه بعدی خاص خودکار می کنند.سطح 2 BIM در یک محیط مشترک شروع به اضافه شدن می کند. سطح 2 در آوریل 2016 در همه پروژه های مناقصه عمومی در انگلیس به عنوان یک الزام اجباری شناخته شد. فرانسه اندکی بعد در سال 2017 این موضوع را دنبال کرد. در سطح 2، همه اعضای گروه از مدل های CAD سه بعدی استفاده می کنند اما گاهی اوقات در یک مدل نیستند. بااین حال، نحوه تبادل اطلاعات ذی نفعان، آن را از سایر سطوح متمایز می کند.

اطلاعات مربوط به طراحی یک محیط ساخته شده از طریق یک قالب فایل مشترک به اشتراک گذاشته می شود.وقتی شرکت ها این اطلاعات را با داده های خود ترکیب می کنند، در وقت صرفه جویی می شود، هزینه ها کاهش می یابد و دیگر نیازی به کار مجدد وجود ندارد. ازآنجاکه داده ها از این طریق به اشتراک گذاشته می شوند، نرم افزار CAD باید قادر به صدور اطاعات به یک قالب فایل مشترک مانند IFC (کلاس بنیاد صنعت) یا COBie (تبادل اطلاعات ساختمان) باشد.

سطح 3 BIM

گروه ها با یک مدل سه بعدی مشترک کار می کنند.در سطح BIM 3 همکاری بیشتری وجود دارد. در سطح 3 به جای اینکه هر یک از اعضای گروه در مدل سه بعدی خودکار کنند، همه از یک مدل پروژه مشترک استفاده می کنند. این مدل در یک محیط مرکزی» قرار دارد و همه می توانند به آن دسترسی داشته باشند و آن را اصلاح کنند. این سطح Open BIM نامیده می شود، به این معنی که لایه دیگری از محافظت در برابر درگیری اضافه می شود و در هر مرحله به پروژه ارزش می بخشد.مزایای سطح 3 BIM عبارت اند از:

  • تجسم سه بعدی بهتر کل پروژه
  • همکاری آسان بین چندین گروه و معاملات
  • ارتباط ساده و درک نیت طراحی
  • کاهش کار و بازنگری در هر مرحله از پروژه
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>