اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ساختمان

بیم (BIM) تمام اطلاعات مربوط به هر جز ء از یک ساختمان را در یک مکان جمع می کند. دسترسی به هرکسی و هر چیزی را برای هر هدفی امکان پذیر می کند. برای تلفیق مؤثرتر جنبه های مختلف بسیار مفید است. خطر اشتباهات یا مغایرت ها کاهش می یابد و هزینه ها به حداقل می رسد.

از داده های BIM می توان برای نشان دادن کل چرخه عمر ساختمان، از زمان شروع و طراحی تا تخریب و استفاده مجدد از مواد استفاده کرد. فضاها، دستگاه ها، محصولات و... را می توان در مقیاس نسبی با یکدیگر و به نوبه خود نسبت به کل پروژه نشان داد و با علامت گذاری تعارض ها از خطاهای خزنده در مراحل مختلف توسعه و ساخت جلوگیری کرد.

باید گفت که برنامه نویسی رایانه، مدیریت داده، یادگیری ماشین، فناوری مواد، ساخت چند ماکت قبل از ساخت، چاپ سه بعدی، طراحی پاسخگو و شهرهای هوشمند همه و همه موارد مهم و ضروری در ایجاد آینده ای پایدار برای محیط پیرامون ما است.

در اطراف ما فناوری همواره باعث تغییر در نحوه زندگی، کار، بازی، برقراری ارتباط و غیره شده است. این اتفاق خیلی سریع در حال رخ داده است. امروزه به سختی می توان به یاد آورد که قبل از اینترنت، تلفن های هوشمند و داده های بی سیم، زندگی چگونه بود. درعین حال، فناوری های مهمی نیز در حال ظهور هستند که قرار است تمدن دیجیتالی دنیای ما را به طور فزاینده ای ارتقا دهند.

از زمان معرفی رایانه ها تا به امروز، معماری همواره در حال تغییروتحول بوده و در حال حاضر در میان راه بزرگ ترین تحول خود قرار دارد که این تحول همراه با استفاده از فناوری های جدید است. پیشرفت در ابزارهای طراحی دیجیتال، اتصال متقابل و ساخت کنترل شده توسط رایانه در حال پیشرفت است تا هر مرحله از طراحی و روند ساخت را متحول کند. مدل سازی اطلاعات ساختمان یا همان بیم (BIM) یکی از همین تحولات در صنعت ساخت وساز است.

بیم یک ایده ساده است؛ یک مدل دیجیتالی واحد از ساختمان که همه از معمار گرفته تا مشتری، تأمین کنندگان، سازندگان، مدیران محیط زیست و... می توانند روی آن کار کنند. در حال حاضر تنها نکته منفی BIM فقط یک احتمال است، این فناوری بیشتر از این که به محصول مرتبط باشد به فرایند مربوط است، اما حتی این موضوع هم می تواند به نوعی به خود ساختمان منجر شود. BIM یک فناوری جوان است و صنعت ساختمان سازی هنوز در حال شکل دادن به این ابزار مفید است.

توجه به این نکته ضروری است که باید مراقب باشیم؛ چراکه همین ابزار ها هستند که شهرهایی را که در آن ها زندگی می کنیم، شکل می دهند. سرانجامِ دور شدن صنعت ساختمان از اتکا به اسناد نمادین دوبعدی و اتخاذ طراحی در یک زمینه مدل سازی سه بعدی، حالا رایانه ها می توانند مزایای بیشتر و فراتری از تهیه پیش نویس رایانه ای (CAD) ارائه دهند.

ساختمان های مدل سه بعدی را می توان برای عملکرد مناسب، تجزیه وتحلیل و بهینه سازی کرد و برای کنترل هزینه ها، ارائه تجربیات واقعیت مجازی و ارائه تصاویر و انیمیشن های واقع گرایانه به کار گرفت. نرم افزار و داده های پروژه نیز همچنان در حال تغییر است، از دسکتاپ به پلت فرم agnostic و این یعنی تکنولوژی همیشه و همیشه در حال به روزرسانی است.

سطوح مختلف BIM را می توان برای انواع مختلف پروژه ها به دست آورد. هر سطح نشان دهنده مجموعه ای متفاوت از معیارها است که سطح خاصی از موضوع را نشان می دهد. سطح BIM با 0 شروع می شود و به 4D، 5D و حتی 6D می رسد. هدف از این سطح بندی ارزیابی میزان مؤثر بودن یا میزان اشتراک و مدیریت اطلاعات در کل مراحل است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>