اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

منبع

در دستگاه های گرمایشی و حرارتی که با آب پر می شوند و در معرض فشار اتمسفر نیستند، حجم آب با افزایش دما زیاد شده و در اثر این افزایش حجم آب به محفظه ای ثانویه منتقل می شود. آب تا زمانی که سیستم گرمایشی سرد گردد و کاهش حجم صورت پذیرد در آن محفظه باقی می ماند، سپس مجدداً به درون سیستم گرمایشی منتقل شده و روند کار ادامه می یابد. به این محفظه های ذخیره آب، اصطلاحاً مخزن انبساط گفته می شود.

معمولاً سیستم های حرارتی آب گرم خانگی از این روش پیروی می کنند. به طوری که مخزن تا حدی با هوا پر می شود که بالشتک های قابل انعطاف آن ناشی از چکش آبی Water Hammer و فشار اضافی آب ناشی از انبساط حرارتی را جذب کند. اگر آب داخل سیستم آب رسانی پس از گرم شدن از سیستم خارج نگردد، باعث آسیب به لوله ها و ترکیدگی آن ها می گردد.

یکی از دلایل قرارگرفته مخزن انبساط در بالاترین نقطه ساختمان همین است تا لوله های خروجی ساختمان به این مخزن وارد شود. افزون بر این، در قسمت سرمایش سیستمی نیز حجم آب به دلایل کاهش دما کم می شود و لازم است از قسمتی دیگر آب وارد سیستم گرمایشی ساختمان شود. پس آب از مخزن مجدداً وارد لوله کسی ساختمان می گردد

به این ترتیب مخزن انبساط خود به دو قسمت تقسیم می شود. یک طرف آن به لوله کار سیستم گرمایشی متصل است و حاوی آب هست. طرف دیگر، سمت خشک، دارای هوای تحت فشار و یک شیر سوپاپ دار هست که جهت بررسی فشار و افزایش هوا مورداستفاده قرار می گیرد.هنگامی که سیستم گرمایش خالی باشد یا در انتهای فشار متوسط کار باشد، دریچه به سمت ورودی آب هدایت می شود و با افزایش فشار آب حرکت می کند و هوا را در سمت دیگر خود فشرده می سازد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>