اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

منبع

مخزن انبساط باز شامل یک مخزن بزرگ است که به اتمسفر و هوای بیرونی باز می شود. با ایجاد دما در سیستم، مایعات به درون مخزن منبسط می شوند. با افزایش دما، سیال منبسط می شود و شروع به افزایش حجم درون مخازن می کند.

همان گونه که از اسم این منبع پیداست، این منبع از نوع مخازنی است که به طور مستقیم با هوای آزاد در ارتباط بوده و درواقع فشار هوای واردشده از برون بر روی سطح آن و مایعات در گردش موجود در آن اعمال می شود. ازآنجاکه در یک منبع انبساط باز، فشار هوای داخل سیستم از طریق فشار هوای محیط بیرون از سیستم تنظیم می شود. این مخازن برای دستگاه های گرمایشی با فشار کم مطلوب است.

به این علت که میزان فشاری که به سیستم و مایعات درون آن وارد می شود با ارتفاع قرارگیری آن و فشار هوا ارتباط مستقیم دارد و نمی تواند فشاری بیش از فشار مرکزی ناشی از اختلاف ارتفاع محل نصب با سیستم گرمایش مرکزی را منتقل کند.بدین ترتیب مخزن انبساط باز به طورمعمول در بالای سیستم قرارگرفته و در ارتفاعی بالاتر از بالاترین مبدل حرارتی نصب می شود تا بتواند به بهترین شکل ممکن فشار کل سیستم را بالانس کرده و از هدر رفتن آب جلوگیری کند.

بنابراین این نوع مخازن را معمولاً روی پشت بام نصب می کنند تا هم ارتفاع آن ها نسبت به سایر اجزای سیستم گرمایشی حفظ شود و هم در ارتباط مستقیم با هوا باشد.این ارتفاع بایستی به اندازه ای باشد که بتواند در حالتی که سیستم خاموش است عمل هواگیری را انجام دهد، حداقل ارتفاع استاتیکی 120 سانتیمتر ذکرشده است. مخزن انبساط باز با معادله زیر اداره می شود.

اصطلاح (v_2 / v_1 -1) درصد تغییر حجم سیستم را توصیف می کند. اصطلاح 3α∆t درصد تغییر در حجم لوله کشی ناشی از گسترش لوله کشی را توصیف می کند. این اصطلاح از درصد تغییر در مدت حجم کم می شود زیرا انبساط لوله به جبران انبساط حجم مایع کمک می کند.

منبع انبساط باز علاوه بر پاسخگویی به انبساط و انقباض آب درون سیستم، تأمین فشار سیستم را نیز بر عهده دارد. این منابع باید عایق کاری مناسب شوند زیرا تلفات حرارتی زیادی دارند، همچنین در مقابل یخ زدگی محافظت شوند.

برای سفارش محصول تا جایی که ممکن است از منابع استوانه ای استفاده شود زیرا که در یک حجم یکسان و در مقایسه با منابع مستطیلی سطح جانب کمتری را اشغال می کنند. این منابع دارای لوله هواکش، پرکن، سرریز، انبساط مخزن و برگشت آن و خط تخلیه می باشند.روی لوله های سرریز، هواکش، رفت وبرگشت مخزن هیچ نوع شیری نصب نگردد. همچنین لازم است این لوله ها عایق کاری شوند.

از طرفی به دلیل احتمال سرریز شدن آب از منبع انبساط و آسیب دیده پوشش بام، ضروری است لوله سرریز و لوله تخلیه را تا موتورخانه امتداد داد ولی برای صرفه جویی، لوله تخلیه و سرریز را به هم متصل و تا موتورخانه ادامه می دهند. ادامه لوله تا موتورخانه این مزیت را دارد که در صورت سرریز شدن آب قابل رؤیت و علل آن قابل بررسی است. ترتیب لوله ها باید از بالابه پایین لوله پرکن، سرریز، لوله انبساط (از روی مخزن) و لوله برگشت باشد.

لازم است منبع انبساط باز در جای خود تثبیت شده باشد و فضای کافی در اطراف منبع جهت دسترسی آسان وجود داشته باشد. با توجه به در معرض هوا قرار داشتن آن ها، می تواند ضخامت آن ها کمتر از نوع مخازن انبساط بسته انتخاب شود.سوراخ شدن مبدل های حرارتی تأمین آبگرم مصرفی باعث جریان آب پیوسته به درون سیستم گرمایی و متعاقباً سرریز شدن آب در منبع انبساط باز شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>