اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


منبع


مخزن بسته بدون کیسه یا آبدان Closed Tank with No Bladder

مخزن انبساط بسته و بدون کیسه هیچ گونه شکافی به هوای بیرونی ندارد. این یک مخزن بسته بااتصال به سیستم آب سرد است. مخزن بسته فضای خالی دارد که وقتی هوا در سیستم سرد است با هوا پر می شود. با افزایش دما در سیستم آب سرد، حجم منبسط می شود و فضای خالی مخزن را پر می کند.در زیر معادله حاکم بر مخزن بسته نشان داده شده است.

این معادله همان فرم اولیه مخزن انبساط باز را دنبال می کند، با این تفاوت که ثابت "2" با اصطلاح (P_a / P_1) - (P_a / P_2) جایگزین می شود.این اصطلاح تغییر فشار را می توان در این مدل مخازن قرارداد. در مخزن باز، هیچ تغییری در فشار ایجاد نمی شود. با انبساط مایع مخزن باز پر می شود، اما پس از پرشدن حجم مخزن، هر حجم اضافی مخزن را بیش ازحد پر می کند و تغییر فشار ایجاد نمی شود.

از طرف دیگر مخزن بسته می تواند افزایش حجم و فشار را تحمل کند. با گسترش مایعات، حجم مخزن افزایش می یابد. سپس، پس از پرشدن حجم، مخزن بسته شده دیگر ازنظر حجم افزایش نمی یابد بلکه فشار افزایش می یابد. به این ترتیب مخزن می تواند انبساط مایع بیشتری را با حجم کمتری در خود جای دهد.

مخزن بسته با کیسه/دریچه Closed Tank with Bladder/Diaphragm

مخزن بسته با کیسه یا دریچه متداول ترین مخزن انبساط است. این نوع مخزن مشابه مخزن بسته است، مگر اینکه درون کیسه یا دریچه وجود داشته باشد که آب وهوا را از هم جدا کند. با گسترش حجم آب سرد، آب به کیسه فشار می آورد و آن به عنوان مانعی بین هوا و آب برای محدود کردن هوای قابل جذب در آب عمل می کند.

همچنین کیسه یا دریچه اجازه می دهد تا هوای داخل آن از قبل شارژ یا تحت فشار قرار گیرد. اهمیت فشار دادن هوا این است که فشاری را تعیین می کند که آب سرد باید قبل از پذیرفتن حجم مخزن حاصل کند. معادله اساسی برای مخزن انبساط بسته با کیسه یا دریچه هوای از قبل شارژ شده در زیر نشان داده شده است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>