اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فلاش

شاید کمی عجیب و خارج از تصور به نظر برسد اگر بدانید که بقایای فلاش تانک های به جای مانده از تمدن های باستان را هم به صورت خانگی و هم به صورت عمومی در همه جای جهان می توان یافت که از تعداد قابل توجهی نیز برخوردار می باشند. در همین راستا جالب است بدانید که اولین فلاش تانک در حدود 2500 سال قبل از میلاد مسیح ساخته شده و مورداستفاده اشرافیت در آن دوران بود؛ اما خیلی زود و با سقوط امپراتوری روم، تکنولوژی این وسیله کاربردی نیز در کنار سایر دستاوردهای رومیان از دست رفت. پس ازآن و در سال 1596 میلادی، فردی به نام سر جون هارینگتون اقدام به اختراع فلاش تانکی به منظور استفاده بانو الیزابت اول در بریتانیا کرد.

شاید جالب باشد اگر بدانید که در اوایل ارائه طراحی فلاش تانک در بریتانیا این اختراع مورد تمسخر قرار گرفت، اما در همان زمان و در فرانسه به نام آنجرز این اختراع کاربردی را به تصویب رساند. به طورکلی دستگاه طراحی شده توسط آنجرز دارای یک دریچه فلاش بود که به آب اجازه می داد به خارج مخزن برود و در کنار آن مجهز به یک قسمت برای خالی کردن کاسه بود.

دیری نگذشت که در سال 1738 میلادی یک فلاش تانک از نوع سوپاپی (دریچه ای) توسط فردی بنام بران دل اختراع شد و همچنین فردی بنام کومینگ نیز در سال 1775 میلادی مدل اس شکل ان را در بریتانیا طراحی کرد که امروزه نیز از همین مدل استفاده می شود. در این مدل آب راکد راه خروج کاسه را می بندد و مانع از فرار هوای بد به خارج از فاضلاب می شود. لازم به ذکر است که در این طراحی کومینگ سوپاپی لغزان در خروجی کاسه و در سمت بالای زانویی توالت نیز طراحی کرد.

در جریان پیشرفت و تکمیل شدن انواع طرح های فلش تانک، در سال 1819 میلادی فردی بنام گیبلین جایزه اختراع 4990 انگلیس را برای «مانع بدون سوپاپ ضایعات آبی بی صدا» دریافت کرد که همان سیستم سیفون تخلیه امروزی بود. همچنین در سال 1852 میلادی یک دستگاه شستشو گر با یک ظرف کم عمق که در یک ساختار S شکل تخلیه می شد را نیز طراحی و به آن اضافه نمود.

در سال 1880 میلادی یک کارخانه لوله کشی فلاش تانک های طراحی گیبلین را طراحی کرد و پس از آنکه کارخانه، حکم سلطنتی را دریافت کرد، این کارخانه سیستم سیفون را برای تخلیه مخزن مرسوم کرد. پس از گذشت دوره طراحی های اساسی و بهینه سازی سیستم فلاش تانک، فردی بنام توماس تووایفولد در سال 1885 میلادی اولین قطعه توالت چینی را با استفاده از سیفون flush-out طراحی شده توسط J.G JENNINGS را ساخت و نخستین جت فلاش توالت در سال 1886 میلادی مورداستفاده و کاربرد قرار گرفت.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>