اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

برج

یکی از مهم ترین واصلی ترین اجزای سازنده برج خنک کننده، فن ها هستند که نقش عمده ای را در خنک کردن آب گرم شده دارند. فن های محوری که عمدتاً به آن سانتریفیوژ نیز گفته می شود درواقع یکی از مهم ترین ارکان سازنده برج های خنک کننده است که در این قسمت بیشتر به جزئیات آن می پردازیم.معمولاً فن های به کاررفته شده در این برج ها را ازنظر ظاهر و شکل هندسی که دارند به صورت کلی به 3 دسته تقسیم می کنند که آن ها را با عناوین فن ضربی برج خنک کننده، فن پروفیل ایر فویل برج خنک کننده و فن کامپوزیت برج خنک کننده یا همان فن پروفیل ایر فویل بافرم پروفیل متغیر می شناسند.

فن ضربی برج خنک کننده: معمولاً شرکت های مختلف این نوع فن ها را از ورقه فولادی ساخته و توسط قالب پرس می کنند. قطر فن های ضربی بین 0.5 تا 1.2 متر به صورت استاندارد تعریف می شود. اگر از شرکت ها و تولیدی های معتبر اقدام به خرید فن ضربی کنید قیمت های بسیار مناسبی را به شما پیشنهاد خواهند داد. پس در این زمینه حتماً نهایت توجه را داشته باشید. دقت کنید که اگر قطر این فن ها بیش از یک متر باشد در هنگام کارکرد شاهد لرزش زیاد آن خواهیم بود به همین دلیل شرکت های تولیدی در زمینه ساخت فن ضربی معمولاً با محدودیت های خاصی مواجه می شوند.

فن پروفیل ایر فویل برج خنک کننده: در هنگام ساخت این فن ها همان طور که از نام آن ها پیداست، پروفیل ایر فویل به کار می رود. همین طور اکثر تولیدی ها این بخش را با متریال پروفیل آلومینیوم تولید می کنند چراکه نسبت به سایر متریال موجود، به طبع استحکام بیشتر و وزن بسیار کمتری دارد. ابعاد قطر فن پروفیل ایر فویل در ساخت برج های خنک کننده معمولاً بین 0.8 تا 3 متر در نظر گرفته می شود.

فن کامپوزیت برج خنک کننده (فن پروفیل ایر فویل با فرم پروفیل متغیر): این فن ها به نسبت دو مدل بالاتر قیمت بیشتری دارند و به طبع نیز تولیدات آن کمتر از موارد فوق هست. داشتن ویژگی هایی نظیر میزان مصرف انرژی پایین و همچنین وزن بسیار سبک باعث شده تا این فن کامپوزیت نسبت به سایر موارد و نمونه های تولیدشده برتری داشته باشد. همچنین تولید صدا در فن کامپوزیت بسیار کم و دارای هوادهی بیشتری هست.

پکینگ یا مدیا برای آنکه بین هوا و آب موجود در کولینگ تاور میزان تبادل حرارتی را افزایش دهد، به کار می رود. این بخش درزمینهٔ خنک سازی و کاهش دمای سیال موجود در برج نقش بسیار عمده ای را ایفا می کند. مدیا با بیشتر کردن سطح تماس بین هوا و آب و کم کردن سرعت جریان آب باعث کاهش دما ایجادشده در برج خنک کننده می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>