اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

آسانسور

قبل از نصب و پیاده سازی هر نوع آسانسوری در ابتدا باید به یکسری از نکات قبل از اجرای آن توجه نمود که در این بخش به ارائه تک تک این نکات ضمن نصب این نوع از سیستم ها می پردازیم:

توجه به ظرفیت آسانسور

ظرفیت آسانسور ازجمله مواردی هستند که قبل از انتخاب آسانسور و برنامه ریزی برای نصب آن باید موردتوجه قرار گیرند. در نظر گرفتن فاکتورهایی مانند کاربری ساختمان، تعداد ساکنین و توزیع آن ها در ساختمان ازجمله مهم ترین فاکتورهایی هستند که بر تعداد آسانسور اثرگذار خواهند بود.به طورکلی به یاد داشته باشید که اگر سرویس دهی پرسرعت نیاز باشد، یک آسانسور با ظرفیت حمل 150 الی 200 فرد در روز گزینه ای مناسب است.

اما در غیر این صورت می توان تنها یک آسانسور با ظرفیت حمل 250 الی 300 مسافر نصب نمود. ارتفاع ساختمان نیز از دیگر عواملی است که بر نحوه نصب آسانسور تأثیرگذار خواهد بود. آپارتمان های 30 طبقه یا بیشتر به تعدادی آسانسور با شفت های چندگانه در سطوح مختلف نیاز دارند تا مسافران را به بالاترین نقطه ساختمان منتقل کنند.

امنیت و ایمنی افراد در آسانسور

بیشترین دغدغه ای که هنگام نصب آسانسور بدان توجه می شود امنیت و ایمنی این سیستم است. به طورکلی در آزمایش ها مربوطه آسانسور باید با بالاترین ظرفیت جابه جایی آزمایش شود تا پس از نصب حادثه ای رخ ندهد و امنیت جانی مسافران به خطر نیفتد. همچنین آسانسورها باید مجهز به سیستم هشدار عملکرد باشند تا در مواقع خطر با اعلام هشدار از ایجاد خطر جلوگیری کنند.

مکانی که آسانسور در آن نصب می شود قبل از شروع به کار آسانسور باید ازنظر ایمنی بررسی گردد، خصوصاً در ساختمان های قدیمی که مقاومت آن ها نسبت به ساختمان های نوساز کمتر است. ازاین رو به منظور پیشگیری از هرگونه خطر احتمالی حتماً مقاومت مکان نصب آسانسور باید توسط افراد متخصص چک شود. حتماً به این نکته دقت کنید که تعمیر، نگهداری و سرویس کردن تمام آسانسورها و سیستم های بالابر باید توسط افراد حرفه ای و آشنا به تأسیسات ساختمان صورت گیر

توجه به اوج ترافیک آسانسور

در ساختمان های بسیار بلند و آسمان خراش ها، مدیریت اوج ترافیک آسانسور بسیار حائز اهمیت هست. چراکه در چنین شرایطی کارایی آسانسور بالا رفته و آسایش ساکنین تضمین می شود.

توجه به طراحی داخلی و خارجی آسانسور

با توجه به اینکه کاربران آسانسور ساکنین اصلی ساختمان هستند، طراحی آسانسور، مکان نصب، ابعاد و سرعت آن متفاوت هست. کاربرد و زیبایی آسانسور در کنار ایمنی آن معنا پیدا می کنند، ازاین رو آسانسوری را برای ساختمان خود طراحی و اجرا کنید که علاوه بر اینکه ساختمان را زیبا جلوه می دهد، افراد هنگام استفاده از آن اطمینان خاطر داشته باشند. لازم به ذکر است که به طورکلی به منظور اینکه بدانید چه آسانسوری با ساختمان شما همخوانی دارد و آن را زیباتر می کند می توانید از معماران و طراحان داخلی کمک بگیرید.

این افراد با تخصص خود، با طراحان آسانسور ارتباط برقرار کرده و ایده های خود را به اشتراک می گذارند، درنتیجه بهترین طرح را به شما معرفی خواهند نمود. در کنار این موارد لازم به اذعان است که در حال حاضر آسانسورهای شیشه ای در آسمان خراش های بلند بسیار محبوب هستند، زیرا هنگامی که در آن ها ایستاده اید می توانید چشم انداز زیبایی را مشاهده نمایید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>