اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کانکس

منظور از معایب عمومی کانکس نکاتی است که در تمام انواع کانکس ها ازجمله مسکونی، فروشگاهی، نگهبانی و کانکس اداری ممکن است وجود داشته باشد و همین مسائل عاملی برای عدم تمایل به خرید این سازه های از پیش ساخته هست. با توجه به همین مسئله می توان معایب کلی کانکس ها را شامل وارد زیر دانست که به صورت:

ازجمله اصلی ترین این موارد می توان به وجود محدودیت در ابعاد این نوع از سازه ها برای جابه جایی و حمل در جاده ها اشاره کرد که این موضوع تا حد خوبی از طریق ساخت چندتکه سازه حل شده اما در برخی موارد اجرای پلان هایی با اشکال غیرمتعارف با محدودیت های حمل روبرو می شود.وجود جداره های بزرگ شیشه ای در کانکس های مسکونی ممکن است در حالت حمل دچار شکستگی و خطرآفرینی شوند.

همان طور که میدانید برای استفاده از این کانکس ها مجوزها و استانداردهای مشخصی تعیین شده است به طوری که ارتفاع کانکس از زیر شاسی تا بلندترین قسمت آن نباید بیش از 2.5 متر باشد؛ بنابراین طبق این استاندارد کانکس هایی که ابعادی بزرگ تر از این مقدار را داشته باشند، قابلیت اینکه از پیش ساخته شده و سپس به محل موردنظر انتقال داده شوند را ندارند.

ازجمله دیگر معایب استفاده از این نوع سازه ها کاهش قیمت آن در هنگام فروش مجدد به عنوان کالای دست دوم است زیرا به طور روتین کانکس دست دوم دارای کاهش قیمت 30 درصدی نسبت به قیمت نو خواهد بود.به طورکلی کانکس ها از وجود سیستم نظارتی از طرف نظام مهندسی محروم بوده، چراکه زیرمجموعه نظام نبوده و مهندسین ناظر پروژه های کانکس ویلایی از طرف تولیدکننده می باشند.

تعدادی از طرح ها را به علت پیچیدگی که دارند نمی توان به شکل یک کانکس تولید کرد زیرا در تقسیم آن به قطعات کوچک تر مشکلاتی ایجاد می شود. علاوه بر این حمل ونقل قطعاتی که شکل نامعمولی دارند، در اکثر مواقع دشوار و چالش برانگیز است. از طرفی دیگر نیز تمامی گزینه هایی که برای انتخاب موجود هستند، قبلاً در کارخانه ساخته شده اند و عملاً ما نقشی در طراحی اولیه آن ها نداشته ایم و نمی توانیم سلیقه شخصی خود را بر روی آن ها اعمال کنیم.

عمر کانکس ویلایی به خصوص ویلاهای پیش ساخته ای که با ساندویچ پانل ساخته شده باشند به طور میانگین از 20 تا 35 سال از طرف تولیدکنندگان اعلام می شود در مقایسه با ساختمان بنایی کمتر است چراکه ساختمان های ساخته شده با روش سنتی گاهی بیش از 50 سال و حتی بیشتر عمر می کنند.

محدودیت در تعداد طبقات یکی از اصلی ترین معایب کانکس های ویلایی است. به طورکلی این محدودیت یعنی شما نمی توانید ویلایی بسازید که بیش از یک یا دوطبقه داشته باشد. اگر داشتن ویلای چندطبقه برای شما مهم نیست و به یک یا دوطبقه راضی خواهید بود، این موضوع را نادیده بگیرید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>