اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


کانکس


کاهش هزینه

تصمیم به تهیه این سازه آماده باعث می شود هزینه های شما مقدار قابل توجهی با کاهش روبرو شوند، چراکه ساخت وساز به روش سنتی در مقایسه با آماده کردن یک کانکس، زمان بیشتری نیاز دارد و شما باید هزینه های بسیاری را در راستای تهیه مصالح، کارگر، رفت وآمد و بسیار مسئله دیگر بپردازید، درحالی که تهیه چنین سازه ای به نسبت کم هزینه تر است و شما می توانید در بسیاری از مواقع استفاده از این نوع سازه ها را به روش های دیگر ترجیح دهید؛ بنابراین کاملاً به صرفه به حساب می آید.

قابلیت جابه جایی

دومین مشخصه ای که برای این سازه ی مسکونی در نظر گرفته شده، قابلیت حمل و جابه جایی آن است. چراکه ممکن است در بسیاری از مواقع شما تصمیم می گیرید به صورت موقت، برای مثال در فصل تابستان یا دیگر ایام تعطیل به باغ، منطقه ییلاقی، قشلاقی یا هر محیط دیگری بروید، اما در آنجا محل مناسبی برای سکونت وجود ندارد و شما نمی توانید در آنجا برای خود ملکی را خریداری یا حتی کرایه کنید. در چنین شرایطی شما می توانید از یک کانکس با امکانات رفاهی مناسب استفاده کنید.

ساخت کانکس علاوه بر آنکه محیط مناسبی را در اختیار شما برای سکونت قرار می دهد، باعث می شود بسیاری از مشکلات مربوط به ساخت وساز، مانند مجوزهای گوناگون، پروانه های ساخت و بسیاری دیگر از مسائل پیش نیاید. البته لازم به ذکر است که سازه ی شما تا زمانی که قابل حمل و جابه جایی است نیازی به پروانه ساخت ندارد، ولی اگر می خواهید سازه ای متصل به فونداسیون و با متراژ بالا داشته باشید، باید مراحل دریافت مجوز و پروانه ساخت را نیز طی کنید.

امکان ساخت در شرایط اقلیمی مختلف

فرض کنید بخواهیم بنایی را در منطقه ای با اقلیم سرد و با استفاده از روش های سنتی بسازیم. مسلماً انجام این کار در این مناطق امکان پذیر و آسان نیست، چراکه سرمای زیاد باعث یخ زدن بتن و ملات های بکار رفته در ساختمان می شود. این در حالی است که کانکس های ویلایی را می توان به صورت از پیش ساخته شده دریافت کرد و سپس در قالب قطعاتی کوچک تر به محل موردنظر منتقل و در آنجا مونتاژ نمود.

مصرف بهینه انرژی

همان طور که میدانید مصالح مورداستفاده در ساخت بناهای سنتی دارای چگالی بالایی هستند و همین امر موجب ایجاد مشکلاتی از قبیل انتقال گرما و سرما، بالا رفتن وزن سازه، ایجاد خطر هنگام زلزله و ضخامت زیاد جداره ها می گردد؛ بنابراین هدر رفت انرژی در این سازه ها بیشتر از حد معمول است؛ اما از طرفی برخلاف سازه های سنتی، کانکس های موجود در بازار از عایق بندی بهتری برخوردار هستند.

همچنین شیشه های پیشرفته و دوجداره و عایق هایی که از هدر رفت سرما و گرما جلوگیری می کنند، مصرف انرژی در این کانکس ها را تا حد بسیار زیادی بهینه می کنند. ازاین رو انتخاب کانکس های مسکونی پیش ساخته می تواند تصمیم خوبی برای صرفه جویی در مصرف انرژی و کاهش هزینه های مربوط به آن باشد.

سرعت بالا در آماده سازی

اگر شما نیز جزو افرادی باشید که زمان زیادی برای ساخت ویلا ندارید احتمالاً این کانکس ها می توانند گزینه های مناسبی برای شما باشند. همان طور که می دانید ساخت یک بنا با مصالح بنایی بین 6 ماه تا 18 ماه زمان نیاز دارد زیرا مراحل کار باید یک به یک پیش رفته و حتی برخی مواقع پروسه ساخت متوقف می شود تا یک بخش خشک و سفت شود و به آن آسیبی نرسد. همین امر طول فرآیند ساخت بنا با استفاده از مصالح بنایی را بسیار افزایش می دهد. درواقع اصلی ترین تفاوت کانکس های ویلایی با این بناها مربوط به سرعت بالا در ساخت و آماده سازی هست.

مقاومت در برابر زلزله و بلایای طبیعی

امروزه بر همگان کاملاً مشخص است که ایران یکی از کشور های زلزله خیز دنیا است و مسلماً اگر قصد دارید تا خانه یا ویلایی را بسازید باید این موضوع را در نظر بگیرید. همچنین علاوه بر زلزله ویلای موردنظر باید در برابر دیگر بلایای طبیعی مثل سیل و طوفان نیز مقاوم باشد. در همین راستا اکثر کانکس های ویلایی و مسکونی به دلیل وزن کمتر و عدم استفاده از مصالح معمولی که در ساخت ویلاهای عادی از آن ها استفاده می شود، مقاومت نسبتاً زیادی در برابر زلزله و دیگر بلایای طبیعی دارند. از طرفی اگر کانکس ویلایی از جنس فلزی یا بتنی باشد می توانید از بابت مقاومت آن در برابر رطوبت و طوفان نیز مطمئن شوید.

امکان پرداخت همه هزینه ها به صورت یکجا

هنگام شروع ساخت یک بنا با استفاده از مصالح و روش های سنتی، برآورد کلی هزینه ها با نوسانات زیادی روبه رو است و این مسئله با توجه به مشکلات اقتصادی پیش رونیز تشدید می شود؛ بنابراین این اختلاف و نوسانات قیمت موجب می شود که بودجه اولیه در اواسط کار ناتمام و پروژه یا متوقف شده و یا شکست مواجه شود. درصورتی که در کانکس های مسکونی و ویلایی شما اصلاً با این مشکلات روبرو نیستید.

چراکه همان طور که بررسی شد این کانکس ها هزینه بسیار کمتری نسبت به ساخت یک ویلای عادی داشته و همین هزینه کم نیز به صورت کامل از ابتدا مشخص است و شما می توانید با یک برآورد کلی در ابتدای کار هزینه تمام شده دقیق را محاسبه کنید و مطمئن باشید که هزینه لازم از آن مقدار فراتر نمی رود. در حقیقت بتوان اذعان نمود که شما تنها با یک بار هزینه کردن می توانید با خیال راحت به سراغ باقی موارد می روید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>